Autoreviews | Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 127pk Style (2007

alles wat betreft voor het gebruik van uw captiva
Plaats reactie
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Autoreviews | Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 127pk Style (2007

Bericht door bertvaneck » 02-07-2012 15:25

Autoreviews | Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 127pk Style (2007)
Impressiefoto - de beschreven auto kan er anders uitzien
Uitvoering 5-deurs
Versnellingen 5, handgeschakeld
Bouwjaar 2007
Jaar van aanschaf 2007
Km-stand bij aanschaf 0 km
Km-stand laatst 148.000 km
Eerste review-invoer 22-06-2011
Laatst gewijzigd 23-06-2011
Comfort
Prestaties
Betrouwbaarheid
Kosten
Overall waardering
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur Patrick Boom
Vorige auto Hyundai Tucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD (2004)

Disclaimer Myreview (Gemiddelde lezerswaardering 67%) Print Mail Houd me op de hoogte

Topbak (500 km)
ERVARINGEN

(review even overgenomen van mijn andere account. Geen idee meer welke dat was)

Sinds juli ben ik in het bezit van een zwarte Chevrolet Captiva Style. Het basismodel dus. Dat was gelijk het grootste minpunt aan de auto. Tussen deze versie en de volgende zit een gapend gat van 7000 euro. Dit komt mede door de toevoeging van 4WD, grotere motor en extra uitrusting. Het zou fijn zijn als er een extra model met deze basismotor tussen komt, uitgerust met 2WD.

Dat gezegd hebbende, het basismodel is alles behalve karig uitgerust. Fijne stoelen en prima afwerking met leer op de deuren en armsteun. Ook dit wel eens anders gezien. Wat direct opvalt is natuurlijk de zee van ruimte, de hoofdreden waarom ik voor deze auto heb gekozen natuurlijk. 7 personen kunnen lekker zitten, al zijn plaatsen 6 en 7 natuurlijk niet bedoeld voor lange ritten voor volwassenen. Maar met 2 kinderen en eventuele derde een prima uitkomst! De stoelen laten zich zeer eenvoudig in en uitklappen, ook dat heb ik wel anders gezien. De parkeersensoren zijn bij een auto van dit formaat ook geen overbodige luxe natuurlijk.

De motor is adequaat genoeg met zijn 127pk en bijna 300 Nm. Geen aansprekende sportprestaties, maar voldoende om de auto vlot door het verkeer te loodsen. Binnenin de auto hoor je de motor niet echt, daarbuiten des te meer. Niet echt de meest gecultiveerde machine. Maar wel fijn dat de isolatie dus goed is geregeld. Verbruikscijfers heb ik nog niet. Ik moet nog voor de eerste keer tanken ;-)

Qua styling voor mij een uitermate geslaagde auto. Zowel binnen als buiten ziet alles er gewoon goed uit. Wel heb ik uitlaatsierstukken op de beide uitlaten laten plaatsen. Voor het formaat auto kwamen er wel erg ielige pijpjes onder de auto vandaan en dat was geen gezicht. Gelukkig kosten die maar enkele tientjes per stuk.

De auto rijdt heerlijk. Lekker hoog op de bok, zoals je ook verwacht van een dergelijke auto. Lekker overzichtelijk en relaxed. Grote spiegels bieden ruim voldoende zicht om de auto. Wel krijg je gelijk het gevoel met een flinke auto onderweg te zijn.

Al met al dus erg tevreden en voor mijn gezin ideaal. Met twee kinderen en een eventuele derde moet er nogal wat mee en de kofferbak is daarvoor ruim toereikend met handige extra vakken voor allerhande spul. Gewoon klep open en laden maar. In het voorjaar gaan we met 4 volwassen en 3 kinderen maar eens proberen of de wintersport te halen is. Aanhanger erachter voor de bagage en gaan.

Topbak!

PROBLEMEN

Tot nu toe geen problemen.

Update: 148.000 km

Auto heeft zich probleemloos gedragen gedurende zijn 4 jarige bestaan in mijn bezit. Geen enkele keer heeft de auto mij laten staan of andere serieuze mankementen vertoond. Drie zaken die wel opvielen:

1. Dimlichten sneuvelen om de paar maanden. Natuurlijk rijdt ik wel altijd met lichten aan, maar dan noch slijten ze overmatig.

2. Tot twee maal toe zijn de stabilisatiestangen vervangen. Dit zal vast komen door de overmatige verkeersdrempels bij ons in de buurt.

3. Lak en interieur zijn bijzonder krasgevoelig. De lak lijkt wel van was.

Daar hebt ik geen last van gelukkig :D onze lak heeft dat probleem niet
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Plaats reactie

Terug naar “interieur/exterieur/technisch”