het poetsen van uw cruze

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm exterieur / styling kwijt
Plaats reactie
CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

het poetsen van uw cruze

Bericht door CruzerLT » 01-09-2010 12:41

ik heb hier een link om je wagen goed te cleanen en poetsen
http://forum.carclean.nl/cc_forum.aspx
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gurpo
lid
lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 10-06-2010 14:39

Bericht door Gurpo » 02-09-2010 10:31

ha ha..daar haal ik al jaren mn spullen vandaan.
Vind je echt goede champoo's en autowas, waar halfords nooit
van gehoord heeft :D
en in het forum daar kom je echt alles te weten over het onderhoud van je auto...is natuurlijk alleen voor de poestfannaten onder ons...

Gast

Bericht door Gast » 26-12-2010 19:38

Een paar tips , nooit of te nooit naar Carwash gaan ook al beloven ze zachte borstels enz enz , ze maken hele kleine krassen in de vernislaag . Ook nooit of te nooit met een hoge druk spuit op de lak spuiten en niet in het motorcompartiment spuiten dit is om miserie vragen.
Het beste is nog steeds Uw wagen zelf met de hand wassen ,eerst het zand en stof afspoelen met de gewone tuinsproeier dan inzepen (twee emmers water gebruiken één om de wagen in te zepen de andere om uw spons uit te spoelen)terug afspoelen met de tuinsproeier.

Mijn favoriete zepen en waxen zijn volgende merken :
Turtle ICE Shampoo en waxen en MEGUIAR'S zepen waxen http://nl.meguiars.be/home/ en http://www.turtlewax.com/main.taf?p=2,1,1

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 26-12-2010 21:32

Inderdaad Stone. Dit zijn topproducten. Ik was ook het liefst mijn Cruze met de hand. Ik ben ook enkele keren naar een hand carwash geweest maar als ik het zelf doe is het toch veel beter gedaan. Dan ben ik er wel een tweetal uurtjes mee bezig als ik alles volledig tot in de puntjes doe binnen en buiten.
Nu als het begint te dooien ga ik wel eens langs de carwash om een bodemreiniging te kunnen doen. Kwestie van het zout kwijt te raken.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 27-12-2010 13:28

ook ik was mijn wagen altijd met de hand, mag absoluut niet in de carwasch komen!!!!!!

heeft jullie cruze ook een teflon behandeling gehad voor het afleveren??
krijg er 3 jaar garantie op van de dealer :P
moet hem wel binnen 1 jaar laten controleren
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 27-12-2010 14:00

CruzerLT schreef:ook ik was mijn wagen altijd met de hand, mag absoluut niet in de carwasch komen!!!!!!

heeft jullie cruze ook een teflon behandeling gehad voor het afleveren??
krijg er 3 jaar garantie op van de dealer :P
moet hem wel binnen 1 jaar laten controleren
Neen denk het niet of het zou moeten een standaart procedure van Chevrolet zijn , ik veronderstel wel dat de wagens voor dat ze ingescheept worden naar Europa wel een behandeling krijgen tegen het zoute zeewater en zeelucht .

Je krijgt zovieso hier in Belgie zes jaar garantie voor roestvorming (kleine letterkes "van binnenuit").

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 27-12-2010 14:05

Stone schreef:
CruzerLT schreef:ook ik was mijn wagen altijd met de hand, mag absoluut niet in de carwasch komen!!!!!!

heeft jullie cruze ook een teflon behandeling gehad voor het afleveren??
krijg er 3 jaar garantie op van de dealer :P
moet hem wel binnen 1 jaar laten controleren
Neen denk het niet of het zou moeten een standaart procedure van Chevrolet zijn , ik veronderstel wel dat de wagens voor dat ze ingescheept worden naar Europa wel een behandeling krijgen tegen het zoute zeewater en zeelucht .

Je krijgt zovieso hier in Belgie zes jaar garantie voor roestvorming (kleine letterkes "van binnenuit").
die teflon behandeling gaat van de dealer uit, kost rond de €300,00 euro
word op bijna nagenoeg iedere auto bij de dealer zo afgeleverd
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 27-12-2010 22:23

Als je wagen met teflon behandeld is, moet of mag je er dan nog wax op zetten? En moet je dan met een speciale shampoo wassen?
En wat als er bijvoorbeeld een kleine kras moet bijgespoten worden. Moeten ze dan eerst die teflon er niet afhalen? En kan dat zonder de lak te beschadigen?

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 28-12-2010 11:47

arrivinghere schreef:Als je wagen met teflon behandeld is, moet of mag je er dan nog wax op zetten? En moet je dan met een speciale shampoo wassen?
En wat als er bijvoorbeeld een kleine kras moet bijgespoten worden. Moeten ze dan eerst die teflon er niet afhalen? En kan dat zonder de lak te beschadigen?
je kan gewoon met een goede shampoo wassen ,en af en toe met de speciale teflon was
maar ik zou daar ook graag wat meer info over willen hebben, ook over het laatste wat jij schreef, als je moet bijwerken
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 29-12-2010 21:43

ik hebt geen mogelijkheid om onze auto bij de deur te wassen daar wij wonen in een appartement maar ik laat altijd de auto 2x per jaar poetsen door een bedrijf en daar betaal ik per beurt voor 150 euro en dan ziet hij er weer prefect uit zo wel binnen als buiten :D
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Plaats reactie

Terug naar “exterieur / styling”