Is ook geen probleem zolang er niks raakt of de banden niet uit de wielkassen steken. De omtrek mag wel niet teveel afwijken, daar kunnen ze soms moeilijk over doen. En je kilometerteller klopt ook niet meer dan.CruzerLT schreef:ik weet dat in Nederland met de keuring niet of nauwelijks naar de breedte word gekeken ,het enige wat bij mijn weten belangrijk is is de profiel diepte
ik heb op mijn vorige auto bv. banden van 235 gehad terwijl origineel 205 was, gaf bij de keuring geen problemen
Bandenmaat
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Member Senior
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 04-01-2012 20:52
Hoe je het draait of keert in België is de technische keuring een loterij.
Ga vandaag met een auto en krijg een groene kaart, ga morgen met diezelfde auto en ze keuren hem af.
Niks tegen keuring en zelfs afkeuren als het om de veiligheid gaat (remmen, schokbrekers enz) maar wat te zeggen als men voor een parkeerlampje dat kapot is of een leeg bakje van de watersproeier moet terug komen om te herkeuren, dan ruikt het naar geldklopperij.
Ga vandaag met een auto en krijg een groene kaart, ga morgen met diezelfde auto en ze keuren hem af.
Niks tegen keuring en zelfs afkeuren als het om de veiligheid gaat (remmen, schokbrekers enz) maar wat te zeggen als men voor een parkeerlampje dat kapot is of een leeg bakje van de watersproeier moet terug komen om te herkeuren, dan ruikt het naar geldklopperij.
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Member Senior
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 04-01-2012 20:52
Yep dat is ook zo die verhalen hoor je vaak en waarom denk je dat er zoveel vrouwen voor een garage of opkoper naar de keuring gaan.
Ik heb een tijd in Wallonië gewerkt op een NAVO-basis en ik ging regelmatig met auto's van buitenlandse collega's naar de keuring, daar was het al genoeg om hen af te keuren omdat ze geen Frans spraken.
Keuring in België is in prive-handen en daar moet het alleen maar geld opbrengen.
Ik vind het systeem in Nederland veel beter, ik heb 4 jaar in Nederland gewerkt en gewoond en ik moest met mijn auto naar de Nederlandse APK, er was een garage in de buurt die dat deed en nooit problemen gehad ja, één keer maar dan ging het om verschil in remkracht dus daar heb ik zeker geen probleem mee als ze dan afkeuren.
Ik heb een tijd in Wallonië gewerkt op een NAVO-basis en ik ging regelmatig met auto's van buitenlandse collega's naar de keuring, daar was het al genoeg om hen af te keuren omdat ze geen Frans spraken.
Keuring in België is in prive-handen en daar moet het alleen maar geld opbrengen.
Ik vind het systeem in Nederland veel beter, ik heb 4 jaar in Nederland gewerkt en gewoond en ik moest met mijn auto naar de Nederlandse APK, er was een garage in de buurt die dat deed en nooit problemen gehad ja, één keer maar dan ging het om verschil in remkracht dus daar heb ik zeker geen probleem mee als ze dan afkeuren.
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59