Nieuwe velgen?

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm exterieur / styling kwijt
arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 23-03-2012 20:59

Met 18 of 19 duimers zal hij niet langzamer worden of meer verbruiken. Wel als je er ook bredere banden op legt (meer wrijving en grip). Het is wel zo dat 18, 19, 20 duimers meestal wel breder zijn dan 17 duimers en hier ook breder rubber op past en vaak er ook op ligt (bij mij ligt er ook 235 ipv 225 op). Nu die extra grip heeft ook voordelen he. Zeker als ook het koppel verhoogd is met OBD tuning is extra (en/of beter) rubber welkom om die kracht op het asfast neer te zetten zonder dat het TCS teveel moet tussenkomen.

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 23-03-2012 23:04

Blijven mooie velgen :)

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 24-03-2012 07:23

Is natuurlijk allemaal kwestie van smaak.
Als ik mijn hart zou volgen ging ik ook voor 18 of 19 duimers maar het verstand zegt niet meer doen.
Met al die putten in de baan tegenwoordig rijd ge die dingen met wat pech zo krom.
En natuurlijk in combinatie met verlaagde veren boet ge ook aan comfort in maar dat is natuurlijk een keuze die ge maakt als ge eraan begint.
Ik denk mocht ik zelf de velgen willen veranderen dat ik terug naar 17 duim zou gaan.
In mijn jonge jaren had men bij OZ de grand turismo F1 velgen die waren goudkleurig met een donker script in de rand die waren naar mijn smaak prachtig maar verschrikkelijk duur.
Toen wou ik ze kopen en had het geld niet, nu zou ik het mij kunnen veroorloven en vind ik ze niet meer :-)

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 24-03-2012 10:02

17 duimers kunnen ook mooi zijn. Maar de originele velgen mochten wel wat breder zijn naar mijn smaak. Als er 8x17 op lag ipv 7x17 had ik ze misschien niet vervangen. Een band van 225 verdient een bredere velg. De combinatie verlaging (Merwede) met 235/40 R19 rubber blijft naar mijn zin zeker comfortabel genoeg. Alleszins veel meer comfort dan mijn vorige wagen met combinatie H&R verlaging en 195/55 R15 rubber. Daarbovenop zijn de wegligging en grip er een flink stuk op vooruit gegaan. De wagen oogt dus niet enkel sportiever maar rijdt ook zo. Op de meeting kunnen we misschien wat testritjes doen om te vergelijken.

Fisichella
Newby
Newby
Berichten: 40
Lid geworden op: 06-12-2011 21:36

Bericht door Fisichella » 24-03-2012 13:59

arrivinghere schreef:Met 18 of 19 duimers zal hij niet langzamer worden of meer verbruiken. Wel als je er ook bredere banden op legt (meer wrijving en grip). Het is wel zo dat 18, 19, 20 duimers meestal wel breder zijn dan 17 duimers en hier ook breder rubber op past en vaak er ook op ligt (bij mij ligt er ook 235 ipv 225 op). Nu die extra grip heeft ook voordelen he. Zeker als ook het koppel verhoogd is met OBD tuning is extra (en/of beter) rubber welkom om die kracht op het asfast neer te zetten zonder dat het TCS teveel moet tussenkomen.
Ja bredere banden kosten sowieso meer energie maar het kost ook meer energie om een groter wiel met een grotere massa vanuit stilstand opgang te trekken. Al zal 1 inch verschil niet zo heel veel uit maken. Maar goed jij hebt geloof ik een getunde 2.0 diesel dus kun je het extra rubber wel gebruiken ik heb een standaard 1.8 benzine dus die is sowieso al niet erg snel. Ik ben wel blij met deze velgen in ieder geval.
2010 Chevrolet Cruze 1.8 LT sedan Poly Silver metallic

Gast

Bericht door Gast » 24-03-2012 14:15

Fisichella schreef:Zo vandaag nieuwe velgen "gestoken." Ook de 17 inch AEZ Valencia. 18 of 19 inch is in de meeste gevallen wel mooier maar eigenlijk word je auto er alleen maar langzamer van en het kost meer brandstof. Iedereen moet daar natuurlijk zijn eigen keuzes in maken. Ik vind dit er ook wel netjes uit zien. Verlagen doe ik ook niet want ik heb deze rijhoogte wel nodig met al die gekke obstakels en parkeergarages in Nederland.
http://i43.tinypic.com/vdpvk.jpg
http://i43.tinypic.com/t0g3g7.jpg
Ik ben ook bij de de orginele 17" gebleven , het voordeel was dat je de originele banden verder kan gebruiken anders zit je al vlug met een meerkost van minstens 500 € (als je wat deftige band wil).

Bij dit soort velgen is het mooier dat de kas niet zo gevuld lijkt , als je velgen neemt gelijk c3ltic dan is is dit mooier dat je groter gaat , maar ik vind het uiterlijk lomper (volledig mijn mening hé).

Voor verlaging ben ik ook niet en ben al blij dat ik het niet gedaan heb met al die wegenis werken hier in Belgie heb ik al dorpels en andere moeten nemen waar je met je verlaging zeker in de problemen geraakt.

Gast

Bericht door Gast » 24-03-2012 14:17

arrivinghere schreef:17 duimers kunnen ook mooi zijn. Maar de originele velgen mochten wel wat breder zijn naar mijn smaak. Als er 8x17 op lag ipv 7x17 had ik ze misschien niet vervangen. Een band van 225 verdient een bredere velg.
.
Op de benzine liggen 215/50/91V. Dus ideaal voor de 17" velg.

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 24-03-2012 16:31

arrivinghere schreef:17 duimers kunnen ook mooi zijn. Maar de originele velgen mochten wel wat breder zijn naar mijn smaak. Als er 8x17 op lag ipv 7x17 had ik ze misschien niet vervangen. Een band van 225 verdient een bredere velg. De combinatie verlaging (Merwede) met 235/40 R19 rubber blijft naar mijn zin zeker comfortabel genoeg. Alleszins veel meer comfort dan mijn vorige wagen met combinatie H&R verlaging en 195/55 R15 rubber. Daarbovenop zijn de wegligging en grip er een flink stuk op vooruit gegaan. De wagen oogt dus niet enkel sportiever maar rijdt ook zo. Op de meeting kunnen we misschien wat testritjes doen om te vergelijken.
Misschien nog een ideetje eens kijken voor mooie 17 inch in 8X17 ipv de 7X17 en daar de 225 laten optrekken, ik heb altijd gedacht dat dit forum niet goed was voor mijn bankrekening :-)

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 25-03-2012 22:47

Stone schreef:
arrivinghere schreef:17 duimers kunnen ook mooi zijn. Maar de originele velgen mochten wel wat breder zijn naar mijn smaak. Als er 8x17 op lag ipv 7x17 had ik ze misschien niet vervangen. Een band van 225 verdient een bredere velg.
.
Op de benzine liggen 215/50/91V. Dus ideaal voor de 17" velg.
215 past inderdaad beter op de originele 7x17 velgen. De 225 van de diesel is net te breed voor die velg.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 25-03-2012 22:49

Patje schreef:
arrivinghere schreef:17 duimers kunnen ook mooi zijn. Maar de originele velgen mochten wel wat breder zijn naar mijn smaak. Als er 8x17 op lag ipv 7x17 had ik ze misschien niet vervangen. Een band van 225 verdient een bredere velg. De combinatie verlaging (Merwede) met 235/40 R19 rubber blijft naar mijn zin zeker comfortabel genoeg. Alleszins veel meer comfort dan mijn vorige wagen met combinatie H&R verlaging en 195/55 R15 rubber. Daarbovenop zijn de wegligging en grip er een flink stuk op vooruit gegaan. De wagen oogt dus niet enkel sportiever maar rijdt ook zo. Op de meeting kunnen we misschien wat testritjes doen om te vergelijken.
Misschien nog een ideetje eens kijken voor mooie 17 inch in 8X17 ipv de 7X17 en daar de 225 laten optrekken, ik heb altijd gedacht dat dit forum niet goed was voor mijn bankrekening :-)
Sterk plan. Een 8x17 zal zoveel mooier staan dan een 7x17.

Plaats reactie

Terug naar “exterieur / styling”