welke wielmoeren

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm exterieur / styling kwijt
Plaats reactie
trx
Newby
Newby
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-06-2013 18:41

welke wielmoeren

Bericht door trx » 17-11-2013 21:03

Is er een verschil tussen de wielmoeren voor originele 16" alu velgen en de originele 16" stalen velgen ?

Van waar de vraag ?

Bij levering waren de alu van Chevrolet gemonteerd, de zwarte stalen velgen kregen we mee. Daar heb ik nu winterbanden op laten leggen en vandaag gemonteerd op de Cruze.
Maar ik heb problemen om de wieldeksels te monteren, die valse moeren van de sierdeksels zouden volgens mij moeten passen op de wielmoeren van de velgen maar dat lukt niet :roll: .

Ik weet dat het soms zo is dat voor alu velgen gesloten moeren gebruikt worden en voor de stalen velgen 'open' moeren.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Re: welke wielmoeren

Bericht door CruzerLT » 17-11-2013 22:06

trx schreef:Is er een verschil tussen de wielmoeren voor originele 16" alu velgen en de originele 16" stalen velgen ?

Van waar de vraag ?

Bij levering waren de alu van Chevrolet gemonteerd, de zwarte stalen velgen kregen we mee. Daar heb ik nu winterbanden op laten leggen en vandaag gemonteerd op de Cruze.
Maar ik heb problemen om de wieldeksels te monteren, die valse moeren van de sierdeksels zouden volgens mij moeten passen op de wielmoeren van de velgen maar dat lukt niet :roll: .

Ik weet dat het soms zo is dat voor alu velgen gesloten moeren gebruikt worden en voor de stalen velgen 'open' moeren.
dat klopt wel wat je zegt, op de stalen worden meestal de open moeren gebruikt
zullen niet zo duur zijn neem ik aan, als je ze bij je garage vraagt krijg je ze misschien wel voor niets mee ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

twoofive
Member
Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 24-09-2012 17:54

Bericht door twoofive » 18-11-2013 16:56

het zou ook kunnen dat je voor de stalen wielen moeren moet hebben met uitwendige schroefdraad, zoals meerdere chevrolets hebben.
de wieldop moet dan worden vastgezet draaibare moeren die in de wieldop zitten;-)
ik heb er van de week nog zo op een cruze gezet, en ik weet dat de aveo deze ook heeft;-)

trx
Newby
Newby
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-06-2013 18:41

Bericht door trx » 18-11-2013 17:27

Inderdaad, dat zal het zijn, zag idd schroefdraad ad binnenzijde van die plastieken moeren. Effe bellen, wij hebben alu velgen gekocht en stalen velgen zijn dus van ons... Dus ook die moeren moesten ze ons meegegeven hebben :roll: .

Plaats reactie

Terug naar “exterieur / styling”