Banden

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm exterieur / styling kwijt
Les
Newby
Newby
Berichten: 43
Lid geworden op: 19-03-2013 10:12

Banden

Bericht door Les » 20-03-2013 22:20

Hallo, heeft er iemand ervaring met goedkope 18'' of 19'' banden?
Ben eigenlijk benieuwd naar het verschil tussen zeg maar een budgetband van pakweg 65€ en anderzijds zeg maar een continental klasseband?

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Re: Banden

Bericht door CruzerLT » 21-03-2013 06:43

Les schreef:Hallo, heeft er iemand ervaring met goedkope 18'' of 19'' banden?
Ben eigenlijk benieuwd naar het verschil tussen zeg maar een budgetband van pakweg 65€ en anderzijds zeg maar een continental klasseband?
ik zou op banden zelf nooit voor de goedkoopste gaan
bedenk wel dat de banden je enige contact met de weg zijn
ik zelf denk dat je voor een goede set banden vanaf een +- 500,00 in de buurt van een redelijke band zit
en er zijn redelijk veel factoren waarom een band goed of slecht is
hangt ook voor een deel van af wat je ervan verlangt qua weggedrag

dus al met al geen gemakkelijke keus ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 21-03-2013 09:17

Koop geen rommel. Veiligheid voor alles.

twoofive
Member
Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 24-09-2012 17:54

Bericht door twoofive » 21-03-2013 09:44

qua banden heb ik eigenlijk mijn mening, en da is voor een groot deel, als het niet bekend klinkt blijf ervan af.
en je gaat toch niet riskeren dat je met je banden van 65 euro het stuk je fresh ride naar de filistijnen rijdt?
zoals al gezegd is de band het enige wat u op de weg houdt, bespaar daar aub niet op;-)

ps, en blijf van michelin af, dis zijn pokkeduur en kunnen meestal geen sportief rijgedrag aan;-) ik vind continental of yokohama het beste;-)

GJ
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04-02-2013 19:19

Bericht door GJ » 21-03-2013 13:38

Kijk op deze site eens voor een schatting te kunnen maken: http://www.banden-pneus-online.be/

Je ziet onmiddellijk de prijs en kwaliteitsverschillen (band bij regenweer, geluid en verbruik).

Dus bij een goedkopere band hoor je uw radio niet te veel meer op de snelweg, verbruik je toch wel aanzienlijk meer en heb je minder grip op de weg bij slecht weer.

De duurste zou ik persoonlijk ook niet kopen, want zoals twoofive zegt is bv Michelin wat overroepen (profiteren van hun bekendheid). Alé dat vind ik zelf toch ook (voor zo ver ik iets van banden ken natuurlijk :D ).

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 21-03-2013 15:07

Een van de beste zomerbanden (regenbanden) is ongetwijfeld de ContiSportContact 5. Zowel bij droog als nat wegdek superieure prestaties. Ik zou niet weten welke band het nog beter doet. Ik ben serieus onder de indruk van de CSC3 en als deze versleten zijn (versleten is bij mij 2mm profiel, zeker niet minder)worden ze vervangen door CSC5 235/35R19. Ik heb gereden met Michelin, Dunlop, Pirelli, Vredestein, Bridgestone, Fulda, Goodyear, Uniroyal(vergeet er mss nog wel). Wel niet allemaal met de Cruze natuurlijk of in dezelfde maat, dus kan je niet echt vergelijken. Maar naar mijn mening komen Michelin en Pirelli het dichtst in de buurt voor de tweede plaats.

Les
Newby
Newby
Berichten: 43
Lid geworden op: 19-03-2013 10:12

Bericht door Les » 21-03-2013 15:37

Ik ben natuurlijk ook van mening dat je beter een goede band onder je kostbare bezit legt. Alleen wordt er tegenwoordig met vanalle namen gesmeten, gaande van Nexen, Zeetex enz. Nooit van gehoord! Dus ik vroeg me af wat we daarvan moeten geloven. En in hoeverre we de testen moeten geloven want die banden worden toch ook uitvoerig getest neem ik aan? Trouwens, zo zes weken wachten duurt toch lang hoor, wou dat ik hem al had!!! :D

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 21-03-2013 20:35

Op mijn vorige auto heb ik enkele jaren geleden FALKEN gemonteerd en die zijn mij zo goed bevallen dat ik er later toen die versleten waren opnieuw FALKEN heb op laten monteren en ik weet zeker als ik de continentals die standaard op de Cruze moet gaan vervangen het weer FALKENS zullen zijn.
Zijn niet overdreven duur en voor mij heel goed, zal ook allemaal kwestie van voorkeur zijn vrees ik.
Ik lees hier mensen die zeggen dat MICHELIN te duur is en niet geschikt vor het sportievere werk.
Dat ze duur zijn ben ik mee eens maar ik heb op mijn snellere wagens vroeger meestal MICHELIN gehad en het mij nooit beklaagd.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 21-03-2013 20:43

op mijn vorige wagen had ik ook michelin banden liggen
waren tot nu toe mijn beste banden, mag ook wel voor €165,00 per stuk ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

twoofive
Member
Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 24-09-2012 17:54

Bericht door twoofive » 21-03-2013 20:51

daar heeft ieder zijn eigen ervaringen over he, en dat moet gerespecteerd worden;-)
ikzelf hoef nooi ofte nooit meer michelin hebben, die hebben mij bij mijn vorige auto steeds in de steek gelaten:-(
uniroyal is ook een zalig goede band, maar versleten op een jaar, het is ofwel grip ofwel lang meegaan;-)

Plaats reactie

Terug naar “exterieur / styling”