orlando van jantjec

stel hier jezelf en je orlando voor
CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 10-05-2012 12:39

ik kan je niet anders dan gelijk geven
dan moeten ze het maar in de brochechure zetten dat de verlichting is ingesteld dat ze na het starten meteen gaan branden ,en dat ze hiermee de DRL's bedoelen
en er verder geen extra DRL's opzitten
er zijn nog genoeg mensen die niet constant met hun lampen aan willen rijden, zoals ik
dus duidelijkheid is wat ze moeten brengen ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 10-05-2012 19:51

Anders kocht je gewoon een volvo he als je de lichten de ganse tijd op wil ;)

Nick
lid
lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 30-04-2012 14:19

Bericht door Nick » 10-05-2012 20:16

jantjec schreef:Lijkt me dat dit juist omdat het een zaak betreft van eenheid in tekortkoming voor alle voertuigen die men beloofd uit te rusten met automatisch uit en in schakelen van de koplampen. En dit vervolgens niet afleverde volgens deze uitvoering. Daarom juist van belang is om aan te kaarten. De uitleg die ik deze morgen kreeg is dat de auto uitgerust is volgens europese instelling en met dagrijlichten uitgevoerd is waardoor de automatische functie is komen te vervallen.
Dit is een vertrouwen ondermijnende beslissing doordat dit niet kenbaar gemaakt word in hun woordenlijst , brochure en dealer info.
Ik ga als leek gewoon af op info van de brochure de website van chevrolet de testen die ik over de auto kan vinden en dan ga ik alle puntjes eens na in de brochure ter vergelijk om het model te kiezen wat zowel bij mijn wensen als bij mijn budget past.
Als dit zomaar kan moet ik alle punten van de brochure eerst gaan uittesten voor ik de auto aanvaard gr
Dit heb ik van de week van Erna cleynenbreugel gekregen.


Wij hebben met veel aandacht uw mail gelezen.

Gevolggevend aan uw opmerkingen dienen wij U er in de eerste plaats attent op te maken dat er een fout geslopen is in de katalogen, uw voertuig geen dagrijlichten dient te hebben aangezien de homologatie van de Chevrolet Orlando voor het uitbrengen van de wet gebeurde.
De datum dat U ziet op het COC docuement is de datum van een laatste aanpassing op dit voertuigen. Dit is niet de homologatiedatum.
Wij hebben trouwens momenteel geen enkel voertuig dat uitgerust is met dagrijlichten.
Het autmoatisch aan- en uitschakelen van de lichten bij het rijden vb. van een tunnel staat tevens niet op uw voertuig. Wel is het zo dat U de uitstapverlichting kan aanpassen. Dit staat beschreven op pagina 95 van uw handleiding "Uitstapverlichting".

Wij hopen U hiermee van meer duidelijkheid te hebben gegeven en verblijven inmiddels met de meeste hoogachting.

Bij mij beweren ze dat de orlando geen DRL nodig heeft. Zoals het nu is heeft hij ook geen DRL want dan mogen de achterste lichten en nummerplaat verlichting niet branden.

grtjs nick
Afbeelding

Funky
Newby
Newby
Berichten: 44
Lid geworden op: 17-03-2012 11:06

Bericht door Funky » 10-05-2012 21:30

Wel een smet op het blazoen van Chevrolet. Kan zijn dat het niet verplicht is, maar als ze de auto verkopen met de optie dan moet hij het ook hebben.

Vanaf wanneer is dat verplicht eigenlijk, die DRL ?

Nick
lid
lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 30-04-2012 14:19

Bericht door Nick » 10-05-2012 21:37

Normaal als ik het goed heb is het verplicht vanaf 7 februari 2011 voor nieuwe modellen die op de markt worden gebracht. .Wagen die voor deze datum gehomologeerd zijn hoeven dit nog niet te hebben.
Afbeelding

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 10-05-2012 22:49

Maar als ik het goed op heb heeft de orlando ltz automatische koplampen, en maken ze er gretig reclame mee (staat mooi op de optielijsten)
En dan slagen ze er zelf in om toe te geven dat het er in feite niet op zit... Lijkt mij wel zoiets als bedrog! Of zie ik het verkeerd in?
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

K_evin91
Member
Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-08-2011 20:21

Bericht door K_evin91 » 11-05-2012 16:19

Dat is niet waar dat zit er zeker allemaal op,als je op de een of andere manier het systeem van die "drl" zou kunnen uitschakelen heb je inderdaad automatisch in en uitschakelbare koplampen zoals het hoort.Het probleem is echter dat het "drl" systeem ervoor zorgt dat jullie hier niks van merken normaal als het donker is of in een tunnel dimt de binnenverlichting vn radio en clima etc.Op dit moment schakelt de lichtsensor normaal de lichten in.Maar daar merk je aan de buitenkant niks van

Nick
lid
lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 30-04-2012 14:19

Bericht door Nick » 11-05-2012 17:36

K_evin91 schreef:Dat is niet waar dat zit er zeker allemaal op,als je op de een of andere manier het systeem van die "drl" zou kunnen uitschakelen heb je inderdaad automatisch in en uitschakelbare koplampen zoals het hoort.Het probleem is echter dat het "drl" systeem ervoor zorgt dat jullie hier niks van merken normaal als het donker is of in een tunnel dimt de binnenverlichting vn radio en clima etc.Op dit moment schakelt de lichtsensor normaal de lichten in.Maar daar merk je aan de buitenkant niks van
Ik begrijp niet goed wat jij bedoeld want DRL mag en kan je normaal niet uitschakelen omdat dit verplicht is tijdens het rijden dus gaan de DRL automatisch aan als je de wagen start en dan mogen de achterste lichten en nummerplaat verlichting niet branden . Bij de orlando kan je dit wel uitschakelen met een linkse draai aan de knop. Maar op de Orlando staan Automatische in- & uitschakeling koplampen - Een systeem dat, na activering, de koplampen automatisch uitschakelt wanneer het dag is, en inschakelt als het nacht is, of in donkere omstandigheden. zo staat het op hun site en in het instructie boekje en op de technische fiche als je de wagen configureert. Dit werkt niet want de lichten blijven continue branden en reageren niet via de sensor op de lichtsterkte. En trouwens bij chevrolet zeggen ze dat de Orlando geen DRL heeft maar waarom blijven de lichten dan branden.
Afbeelding

jantjec
Newby
Newby
Berichten: 20
Lid geworden op: 09-05-2012 22:12

Bericht door jantjec » 11-05-2012 22:17

Chevrolet marketing is gecontacteerd en ze onderzoeken de mogelijkheden.
Ik heb hen tel gecontacteerd. Eerst kreeg ik ook uitleg over dat de automatische koplampen betekend dat ze aan gaan bij starten en uitgaan bij afzetten. Echter na confrontatie met de uitleg via de eigen verhelderende woordenlijst, brochure, boekje etc. zou het een marketing verhaal zijn en begreep mevr. daar bij chevrolet niet hoe een en ander kwam. Dus we wachten op uit welke mogelijkheden het antwoord bestaat. vr gr (vrouw van )Jan

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 15-05-2012 14:54

jantjec schreef:Chevrolet marketing is gecontacteerd en ze onderzoeken de mogelijkheden.
Ik heb hen tel gecontacteerd. Eerst kreeg ik ook uitleg over dat de automatische koplampen betekend dat ze aan gaan bij starten en uitgaan bij afzetten. Echter na confrontatie met de uitleg via de eigen verhelderende woordenlijst, brochure, boekje etc. zou het een marketing verhaal zijn en begreep mevr. daar bij chevrolet niet hoe een en ander kwam. Dus we wachten op uit welke mogelijkheden het antwoord bestaat. vr gr (vrouw van )Jan
hou ons op de hoogte als het kan ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Plaats reactie

Terug naar “voorstelling orlando /project /jezelf”