JPT 's Orlando
Geplaatst: 26-02-2012 15:33
Ik zet hierbij JPT's brief over wat hij met Chevrolet meegemaakt heeft.
JPT is een gepensioneerd rijkswachter die met een Chevrolet Orlando rijd.
"..., mijn eerste probleem met CHEVROLET was dat de "stops" van mijn aanhangwagen constant bleven branden en dat had ik op een avond gezien, ik dan een test gedaan met mijn fietsdrager en dat bleek ook zo te zijn. Ik heb dat in de garage gemeld en zijn hebben naar het probleem gezocht en blijkbaar was er een lampje van mijn fietsdrager niet goed ingeplaats wat de module van de trekhaak fiche zou hebben verbrand ? ? ? 140 € + BTW en de werkuren wilde ge garagist wel op zich nemen want Chevrolet Belgie wilde niet tussen komen in garantie. Ik natuurlijk niet akkoord en zo is het begonnen met een eerste e-mail naar info@chevrolet.be en het antwoord kwam van Mw Vankleynenbreugel, Erna met de nodige uitleg dat het mijn fout was. Na vele e-mail heeft mijn garagist toch bekomen (dank aan hem) dat ze de herstellingen zouden aanvaarden onder garantie louter als commerciele geste. Maar blijkt dat na het plaatsen van de nieuwe module dezelfde panne aanwezig was en dus heeft de garagist moeten zoeken naar de oorsprong van die panne en uiterlijk gevonden : probleem in de oorspronkelijke bedrading van de module. Ik heb dat natuurlijk onmiddelijk gemaild naar Mw Vankleynenbreugel mits het niet ging om die fameuze"commercilele geste" maar ik heb daar nooit een antwoord op gekregen. Dus heb ik beslist om tot het einde te gaan en heb hun het Koninklijk Besluit gegeven betreffende DRL's en mijn Orlando valt eronder en moet er hebben mits de goedkeuring op de COC dateert van 03.02.2011 en in een eerste antwoord heeft ze mij gezegd dat de goedkeuring voor de Orlando dateert van 2010 voor de motor en nu na mijn schrijven op FaceBook geeft ze aan dat de goedkeuring dateert van 2009 voor de Aveo met een aanpassing voor de Orlando ? ? ? Ze weten niet meer wat te schrijven maar ik dring aan om DRL's te laten plaatse op mijne Orlando mits het moet. Ik wacht nu antwoord op mijn laatse e-mail maar blijkbaar hebben ze veel tijd nodig om een plausibel antwoord te vinden. Het gaat niet meer lang duren om naar Mechelen te gaan en daar een verantwoordelijke te gaan opzoeken."
Ik heb hem erop gewezen dat volgens het KB de achterlichten en nummerplaatverlichting niet mogen branden en ik kreeg volgende van hem "
uw uitleg is heel juist en is zo uitgelegd in het KB van 25.03.2010. Maar ik heb nu al 2 verschillende antwoorden van Erna Vankleynenbreugel betreffende het feit dat de Orlando niet moet voorzien zijn van DRL's. Maar in plaats van het voertuig te voorzien van DRL's hebben ze besloten om de gewone lichten automatisch te laten branden bij het starten van de motor en dus rij ik overdag met 10 lampen aan en als ik mijn aanhangwagen trek komen er nog 6 bij en dus bij volle zon branden er 16 lampen.Volgens artikel 30 van de <wegcode moeten de lichten branden als de zichtbaarheid minder dan 200 meters is en buiten die bepaling mogen ze feitelijk niet branden. Ik kan ze wel afzette met de schakelaar alhoewel deze is voorszien van een "auto" stand en dan gaan de lichten automatisch aan en uit met de licht sensor en deze werking is vervangen door het continu branden van de lichten. Dus weten ze wel dat er lichten moeten branden en zij doen dat op hun manier. Op de foto van mijn FB pagina zul je wel zien en zij ook dat de logo van de Rijkswacht aanwezig is, ja ik ben nu bijna 5 jaar met pensioen na een carriere van 41 jaar . . . . ik ken dus de wegcode. Ik wacht nu op het antwoord van mijn laatse opmerkingen. Volgens GOCA (technische keuring) en de gegevens die op mijn COC (gelijkvormiheidsattest) staan moet mijn e Orlando voorzien zijn van DRL's en zal ik een opmerking krijge bij de eerste keuring en zal dan DRL's moeten plaatsen en dat is normaal gezien binnen 3 jaar als ik hem niet eerder verkoop. Ikl heb nu gevraagd dat ze de bestanden opnieuw aanpassen aan de lichtsensor . . . we zullen wel zien wat ze gaan zeggen."
Ik ben nu toch ook eens benieuwd hoe dit zal aflopen.
JPT is een gepensioneerd rijkswachter die met een Chevrolet Orlando rijd.
"..., mijn eerste probleem met CHEVROLET was dat de "stops" van mijn aanhangwagen constant bleven branden en dat had ik op een avond gezien, ik dan een test gedaan met mijn fietsdrager en dat bleek ook zo te zijn. Ik heb dat in de garage gemeld en zijn hebben naar het probleem gezocht en blijkbaar was er een lampje van mijn fietsdrager niet goed ingeplaats wat de module van de trekhaak fiche zou hebben verbrand ? ? ? 140 € + BTW en de werkuren wilde ge garagist wel op zich nemen want Chevrolet Belgie wilde niet tussen komen in garantie. Ik natuurlijk niet akkoord en zo is het begonnen met een eerste e-mail naar info@chevrolet.be en het antwoord kwam van Mw Vankleynenbreugel, Erna met de nodige uitleg dat het mijn fout was. Na vele e-mail heeft mijn garagist toch bekomen (dank aan hem) dat ze de herstellingen zouden aanvaarden onder garantie louter als commerciele geste. Maar blijkt dat na het plaatsen van de nieuwe module dezelfde panne aanwezig was en dus heeft de garagist moeten zoeken naar de oorsprong van die panne en uiterlijk gevonden : probleem in de oorspronkelijke bedrading van de module. Ik heb dat natuurlijk onmiddelijk gemaild naar Mw Vankleynenbreugel mits het niet ging om die fameuze"commercilele geste" maar ik heb daar nooit een antwoord op gekregen. Dus heb ik beslist om tot het einde te gaan en heb hun het Koninklijk Besluit gegeven betreffende DRL's en mijn Orlando valt eronder en moet er hebben mits de goedkeuring op de COC dateert van 03.02.2011 en in een eerste antwoord heeft ze mij gezegd dat de goedkeuring voor de Orlando dateert van 2010 voor de motor en nu na mijn schrijven op FaceBook geeft ze aan dat de goedkeuring dateert van 2009 voor de Aveo met een aanpassing voor de Orlando ? ? ? Ze weten niet meer wat te schrijven maar ik dring aan om DRL's te laten plaatse op mijne Orlando mits het moet. Ik wacht nu antwoord op mijn laatse e-mail maar blijkbaar hebben ze veel tijd nodig om een plausibel antwoord te vinden. Het gaat niet meer lang duren om naar Mechelen te gaan en daar een verantwoordelijke te gaan opzoeken."
Ik heb hem erop gewezen dat volgens het KB de achterlichten en nummerplaatverlichting niet mogen branden en ik kreeg volgende van hem "
uw uitleg is heel juist en is zo uitgelegd in het KB van 25.03.2010. Maar ik heb nu al 2 verschillende antwoorden van Erna Vankleynenbreugel betreffende het feit dat de Orlando niet moet voorzien zijn van DRL's. Maar in plaats van het voertuig te voorzien van DRL's hebben ze besloten om de gewone lichten automatisch te laten branden bij het starten van de motor en dus rij ik overdag met 10 lampen aan en als ik mijn aanhangwagen trek komen er nog 6 bij en dus bij volle zon branden er 16 lampen.Volgens artikel 30 van de <wegcode moeten de lichten branden als de zichtbaarheid minder dan 200 meters is en buiten die bepaling mogen ze feitelijk niet branden. Ik kan ze wel afzette met de schakelaar alhoewel deze is voorszien van een "auto" stand en dan gaan de lichten automatisch aan en uit met de licht sensor en deze werking is vervangen door het continu branden van de lichten. Dus weten ze wel dat er lichten moeten branden en zij doen dat op hun manier. Op de foto van mijn FB pagina zul je wel zien en zij ook dat de logo van de Rijkswacht aanwezig is, ja ik ben nu bijna 5 jaar met pensioen na een carriere van 41 jaar . . . . ik ken dus de wegcode. Ik wacht nu op het antwoord van mijn laatse opmerkingen. Volgens GOCA (technische keuring) en de gegevens die op mijn COC (gelijkvormiheidsattest) staan moet mijn e Orlando voorzien zijn van DRL's en zal ik een opmerking krijge bij de eerste keuring en zal dan DRL's moeten plaatsen en dat is normaal gezien binnen 3 jaar als ik hem niet eerder verkoop. Ikl heb nu gevraagd dat ze de bestanden opnieuw aanpassen aan de lichtsensor . . . we zullen wel zien wat ze gaan zeggen."
Ik ben nu toch ook eens benieuwd hoe dit zal aflopen.