Pagina 1 van 1

JPT 's Orlando

Geplaatst: 26-02-2012 15:33
door Gast
Ik zet hierbij JPT's brief over wat hij met Chevrolet meegemaakt heeft.
JPT is een gepensioneerd rijkswachter die met een Chevrolet Orlando rijd.

"..., mijn eerste probleem met CHEVROLET was dat de "stops" van mijn aanhangwagen constant bleven branden en dat had ik op een avond gezien, ik dan een test gedaan met mijn fietsdrager en dat bleek ook zo te zijn. Ik heb dat in de garage gemeld en zijn hebben naar het probleem gezocht en blijkbaar was er een lampje van mijn fietsdrager niet goed ingeplaats wat de module van de trekhaak fiche zou hebben verbrand ? ? ? 140 € + BTW en de werkuren wilde ge garagist wel op zich nemen want Chevrolet Belgie wilde niet tussen komen in garantie. Ik natuurlijk niet akkoord en zo is het begonnen met een eerste e-mail naar info@chevrolet.be en het antwoord kwam van Mw Vankleynenbreugel, Erna met de nodige uitleg dat het mijn fout was. Na vele e-mail heeft mijn garagist toch bekomen (dank aan hem) dat ze de herstellingen zouden aanvaarden onder garantie louter als commerciele geste. Maar blijkt dat na het plaatsen van de nieuwe module dezelfde panne aanwezig was en dus heeft de garagist moeten zoeken naar de oorsprong van die panne en uiterlijk gevonden : probleem in de oorspronkelijke bedrading van de module. Ik heb dat natuurlijk onmiddelijk gemaild naar Mw Vankleynenbreugel mits het niet ging om die fameuze"commercilele geste" maar ik heb daar nooit een antwoord op gekregen. Dus heb ik beslist om tot het einde te gaan en heb hun het Koninklijk Besluit gegeven betreffende DRL's en mijn Orlando valt eronder en moet er hebben mits de goedkeuring op de COC dateert van 03.02.2011 en in een eerste antwoord heeft ze mij gezegd dat de goedkeuring voor de Orlando dateert van 2010 voor de motor en nu na mijn schrijven op FaceBook geeft ze aan dat de goedkeuring dateert van 2009 voor de Aveo met een aanpassing voor de Orlando ? ? ? Ze weten niet meer wat te schrijven maar ik dring aan om DRL's te laten plaatse op mijne Orlando mits het moet. Ik wacht nu antwoord op mijn laatse e-mail maar blijkbaar hebben ze veel tijd nodig om een plausibel antwoord te vinden. Het gaat niet meer lang duren om naar Mechelen te gaan en daar een verantwoordelijke te gaan opzoeken."

Ik heb hem erop gewezen dat volgens het KB de achterlichten en nummerplaatverlichting niet mogen branden en ik kreeg volgende van hem "

uw uitleg is heel juist en is zo uitgelegd in het KB van 25.03.2010. Maar ik heb nu al 2 verschillende antwoorden van Erna Vankleynenbreugel betreffende het feit dat de Orlando niet moet voorzien zijn van DRL's. Maar in plaats van het voertuig te voorzien van DRL's hebben ze besloten om de gewone lichten automatisch te laten branden bij het starten van de motor en dus rij ik overdag met 10 lampen aan en als ik mijn aanhangwagen trek komen er nog 6 bij en dus bij volle zon branden er 16 lampen.Volgens artikel 30 van de <wegcode moeten de lichten branden als de zichtbaarheid minder dan 200 meters is en buiten die bepaling mogen ze feitelijk niet branden. Ik kan ze wel afzette met de schakelaar alhoewel deze is voorszien van een "auto" stand en dan gaan de lichten automatisch aan en uit met de licht sensor en deze werking is vervangen door het continu branden van de lichten. Dus weten ze wel dat er lichten moeten branden en zij doen dat op hun manier. Op de foto van mijn FB pagina zul je wel zien en zij ook dat de logo van de Rijkswacht aanwezig is, ja ik ben nu bijna 5 jaar met pensioen na een carriere van 41 jaar . . . . ik ken dus de wegcode. Ik wacht nu op het antwoord van mijn laatse opmerkingen. Volgens GOCA (technische keuring) en de gegevens die op mijn COC (gelijkvormiheidsattest) staan moet mijn e Orlando voorzien zijn van DRL's en zal ik een opmerking krijge bij de eerste keuring en zal dan DRL's moeten plaatsen en dat is normaal gezien binnen 3 jaar als ik hem niet eerder verkoop. Ikl heb nu gevraagd dat ze de bestanden opnieuw aanpassen aan de lichtsensor . . . we zullen wel zien wat ze gaan zeggen."

Ik ben nu toch ook eens benieuwd hoe dit zal aflopen.

Geplaatst: 30-04-2012 14:34
door Nick
Ik ben nu een maand eigenaar van een orlando LTZ+. Ik merkte ook al snel dat de functie van de automatische aan- uitschakelaar niet werkt en de lichten continu blijven branden. Dit heb ik ook gemeld bij chevrolet en kreeg onmiddelijk antwoord van Erna Vankleynenbreugel en zei vertelde mij dat het hier om een druk fout ga in de handleiding. En mijn wagen niet is uitgerust met de automatische functie. Ik heb haar onmiddelijk terug een mail gestuurd dat mijn wagen wel moet beschikken over deze functie want als je de orlando gaat configureren zal je zien dat de LTZ+ dit als standaard heeft. Waarom is deze knop dan voorzien dat deze functie niet aanwezig is. Ik ben benieuwd welk antwoord ik hier op ga krijgen. ;-)

Nick

Geplaatst: 30-04-2012 17:07
door arrivinghere
En wat zegt uw dealer hiervan?

Geplaatst: 30-04-2012 17:34
door Nick
De dealer heeft mij bij de verkoop gezegd dat de orlando dagrijlichten heeft en de auto functie wel heeft, gisteren ben ik met dit probleem ook bij de dealer geweest en toen zei hij dat ze deze functie anders hebben geconfigureerd zodat de lichten continu blijven branden op de automatische stand. Vandaag heb ik van chevrolet belgium te horen gekregen dat op hun vorige website dit foutief was vermeld, maar als ik nu vandaag dezelfde auto zou samenstellen heeft deze ook nog standaard de automatische aan- uit lichtschakelaar. Als je op dit document kijkt dan http://www.nl.chevrolet.be/eap/orlando.pdf zie je alle standaard functie van de verschillende types, bij de LTZ en LTZ+ wordt de auto functie als standaard weergeven en dit document dateert van 01/01/2012. Dus bij chevrolet is toch het één en ander gaande en de wagens worden niet geleverd zoals ze worden verkocht.

Geplaatst: 30-04-2012 17:45
door arrivinghere
Ah ik snap het. Ze gebruiken gewoon de dimlichten als drl. Mijn Cruze heeft ook deze automatische functie en dat werkt wel maar toen waren drl nog niet verplicht. Ze maken er zich wel makkelijk vanaf zo.

Geplaatst: 30-04-2012 18:10
door Nick
yep zo zit het in elkaar maar ze willen het niet echt toegeven. maar ik heb hun gezegd dat ik mijn wagen aangepast wil zien zoals ik hem heb besteld. Dus met de automatische functie en DRL. ;)

Geplaatst: 30-04-2012 19:05
door CruzerLT
Hallo Nick
van harte welkom hier op het forum

je hebt helemaal gelijk dat je dit gerealiseerd wil hebben

Nick je mag ook een voorstelling geven van je orlando in het voorstel topic van de orlando
en misschien met wat foto's? :D ;)

Geplaatst: 30-04-2012 19:51
door chevy1979
Alvast welkom en we zijn benieuwd naar je foto's :)

Geplaatst: 30-04-2012 20:18
door arrivinghere
Nick schreef:yep zo zit het in elkaar maar ze willen het niet echt toegeven. maar ik heb hun gezegd dat ik mijn wagen aangepast wil zien zoals ik hem heb besteld. Dus met de automatische functie en DRL. ;)
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. En het is mogelijk dit te realiseren. De Cruze van Kevin is daar het rijdend bewijs van. Hij heeft als drl ledjes ingebouwd aan beide zijden van de mistlampen. Het resultaat is prachtig maar helaas is het wel veel werk. Maar dat mag niet jouw probleem zijn.

uitleg chevrolet brandende koplampen en automatische versie

Geplaatst: 09-05-2012 22:50
door jantjec
Chevrolet heeft een eigen info hiervoor , deze is te vinden , maar ik kan de link niet plaatsen hier
maar als je volgende tekst ingeeft

Automatische in- & uitschakeling koplampen
- Een systeem dat, na activering, de koplampen automatisch uitschakelt wanneer het dag is, en inschakelt als het nacht is, of in donkere omstandigheden


op google vind je de weg naar de info site , hat gaat om een verklarende woordenlijst om de chevrolet klanten uit te leggen wat men vertsaat onder de opties volgens Chevrolet!
vr gr Jan