spark van mukkel
-
- Newby
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 31-03-2012 12:10
Sparkjes zijn leuke wagentjes.
Sinds vorige week staat er bij ons ook eentje voor de deur.
Ook een LS versie , maar dan eentje uit 2010.
Dus eigenlijk een LT versie van nu
Heb er sinds gister ook andere velgen opgelegd.
Zijn aardig wat leuke 14" velgjes. Heb alleen andere velgen gekocht en de orginele banden om laten zetten.
Houd je mooi velgjes over voor evt. winterbanden
Maar is dat een orgineel sier stukje of van een derde partij?
Sinds vorige week staat er bij ons ook eentje voor de deur.
Ook een LS versie , maar dan eentje uit 2010.
Dus eigenlijk een LT versie van nu
Heb er sinds gister ook andere velgen opgelegd.
Zijn aardig wat leuke 14" velgjes. Heb alleen andere velgen gekocht en de orginele banden om laten zetten.
Houd je mooi velgjes over voor evt. winterbanden
Maar is dat een orgineel sier stukje of van een derde partij?
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
van harte welkom hier mukkel
dus de 2de sparkrijder hier
de originele velgjes voor de winterbanden houden is de beste oplossing
ik heb jou berichtje afgesplits in een nieuw topic voor je berichtgeving van jou spark
we zien je foto's dan ook graag verschijnen
dat sierstukje heeft hij bij cranenbroek gekocht voor €4,95 !!!
ziet er best goed uit zo
dus de 2de sparkrijder hier
de originele velgjes voor de winterbanden houden is de beste oplossing
ik heb jou berichtje afgesplits in een nieuw topic voor je berichtgeving van jou spark
we zien je foto's dan ook graag verschijnen
dat sierstukje heeft hij bij cranenbroek gekocht voor €4,95 !!!
ziet er best goed uit zo
-
- Newby
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 31-03-2012 12:10
Thanks!
Ik zal dadelijk wat foto's maken als ik richting huis rijd.
Maar hier alvast wat info van hoe of wat.
De Spark hebben we als 2de wagen, naast m'n Ford Focus TDCI.
En is de vervanger van onze "oude" Fiat Punto.
Dit was een normale benzine was en aangezien m'n vriendin aardig wat KM's maakt. 23K / 24K per jaar.
Zijn we opzoek gegaan naar een "goedkoper" alternatief. Eerst nog getwijfeld tussen een kleine diesel of gas.
Na wat rond struinen op et internet kwamen we de Spark tegen.
Het wagentje ziet en fris uit oogt goed. Ik had hem nog nooit eerder zien rondrijden. ondanks ze al enige tijd in NL zijn.
Gelijk een leuk 2dehandse Bi-fueltje (groen) gezien en een offerte aangevraagd met inruil van de fiat. Hierna was de deal eigenlijk snel afgerond.
Het wagentje had 29K op de teller. Het is een LS versie van eind 2010.
In 2011/2012 is er een "nieuwe" LS ingevoerd.
Eigenlijk is de oude 2010 LS de nieuwe 2011/2012 LT geworden.
De nieuwe LS is een gestripte versie.
De 2010 versie heeft bv ook een dakspoiler / rails / mistlampen / elek spiegels / meegespoten spiegels en handgrepen / stuurbediening ect.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id3=64316
Hier een vergelijking. LS 2010 / LS 2012 / LT 2012
Na een paar dagen ging het check engine lampje te branden... heb ik weer. (Ondanks dat de spark een beurt gehad heeft voor het ophalen.)
De wagen snukte ook bij stationair en bij het rijden van de zelfde snelheid/toeren.
Gelijk de dealer gebeld, vragen of ik de spark bij onze lokale Chevrolet dealer kon laten uitlezen. => geen probleem.
Error code P0303 het overslaan van cilinder 3.
Hiervoor zouden ze de bougies en de kabels moeten checken.
Alleen moet het inlaat spruitstuk hier voor af en dat kost even tijd.
Tevens zijn dit slijtonderdelen die niet onder de "normale" chevrolet garantie vallen...De errorcode was inmiddels wel gereset.
Weer naar Oss gebeld, eerst een beetje "afgewimpelt" worden.
" rijd nog maar even door, als de code weer terug komt, dan kun je hem laten maken "
Ik ben terug gereden naar de lokale dealer en heb afgesproken dat hij even contact opnam met de dealer in Oss voor hoe of wat.
De volgende dag kreeg ik een belletje dat ik de spark bij m'n lokale dealer laat maken. (Kosteloos natuurlijk.)
De 2 dealers hebben onderling de financiën geregeld. mooi, dat scheelt mij werk.
De bougies + kabels zijn vervangen, het wagentje herken je niet meer terug. Het Motortje loopt rustiger en het lijkt of er onderin meer power zit. Kortom goed geregeld!
Ik zal morgen eens langs de cranenbroek rijden, die zit bij ons ook in het dorp.
Ik zal dadelijk wat foto's maken als ik richting huis rijd.
Maar hier alvast wat info van hoe of wat.
De Spark hebben we als 2de wagen, naast m'n Ford Focus TDCI.
En is de vervanger van onze "oude" Fiat Punto.
Dit was een normale benzine was en aangezien m'n vriendin aardig wat KM's maakt. 23K / 24K per jaar.
Zijn we opzoek gegaan naar een "goedkoper" alternatief. Eerst nog getwijfeld tussen een kleine diesel of gas.
Na wat rond struinen op et internet kwamen we de Spark tegen.
Het wagentje ziet en fris uit oogt goed. Ik had hem nog nooit eerder zien rondrijden. ondanks ze al enige tijd in NL zijn.
Gelijk een leuk 2dehandse Bi-fueltje (groen) gezien en een offerte aangevraagd met inruil van de fiat. Hierna was de deal eigenlijk snel afgerond.
Het wagentje had 29K op de teller. Het is een LS versie van eind 2010.
In 2011/2012 is er een "nieuwe" LS ingevoerd.
Eigenlijk is de oude 2010 LS de nieuwe 2011/2012 LT geworden.
De nieuwe LS is een gestripte versie.
De 2010 versie heeft bv ook een dakspoiler / rails / mistlampen / elek spiegels / meegespoten spiegels en handgrepen / stuurbediening ect.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id3=64316
Hier een vergelijking. LS 2010 / LS 2012 / LT 2012
Na een paar dagen ging het check engine lampje te branden... heb ik weer. (Ondanks dat de spark een beurt gehad heeft voor het ophalen.)
De wagen snukte ook bij stationair en bij het rijden van de zelfde snelheid/toeren.
Gelijk de dealer gebeld, vragen of ik de spark bij onze lokale Chevrolet dealer kon laten uitlezen. => geen probleem.
Error code P0303 het overslaan van cilinder 3.
Hiervoor zouden ze de bougies en de kabels moeten checken.
Alleen moet het inlaat spruitstuk hier voor af en dat kost even tijd.
Tevens zijn dit slijtonderdelen die niet onder de "normale" chevrolet garantie vallen...De errorcode was inmiddels wel gereset.
Weer naar Oss gebeld, eerst een beetje "afgewimpelt" worden.
" rijd nog maar even door, als de code weer terug komt, dan kun je hem laten maken "
Ik ben terug gereden naar de lokale dealer en heb afgesproken dat hij even contact opnam met de dealer in Oss voor hoe of wat.
De volgende dag kreeg ik een belletje dat ik de spark bij m'n lokale dealer laat maken. (Kosteloos natuurlijk.)
De 2 dealers hebben onderling de financiën geregeld. mooi, dat scheelt mij werk.
De bougies + kabels zijn vervangen, het wagentje herken je niet meer terug. Het Motortje loopt rustiger en het lijkt of er onderin meer power zit. Kortom goed geregeld!
Ik zal morgen eens langs de cranenbroek rijden, die zit bij ons ook in het dorp.
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20