welke winterbanden zijn de beste????

zoals winterbanden ,wintercheck etc.
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 03-01-2012 20:26

ik hebt ook dunlop onder de captiva en bevalt prima ik ga maar eens wat vroeger naar bed vandaag vandaag is de dochter met haar gezin terug naar Nederland en gelukkig goed aan gekomen :D


Afbeelding
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Gast

Bericht door Gast » 03-01-2012 20:30

K_evin91 schreef:heb michelin primacy alpin 205/60r16 H
ik heb over deze banden zeker niet te klagen.doen zeer goed hun werk alsook op de sneeuw,maar dit is niet te verglijken met de "originele kumho solus kh7" want dit zijn echt maar "rommel"banden als het wegdek nat is en bij sportief rijgedrag.Op vorige wagen had ik de uniroyal rainsport 2 en deze waren pakken beter dan de kumho's.
Ik rij graag met die "rommel", ik rij dan ook niet sportief , ik zal ze oprijden daarna een goeie budget band opleggen.

K_evin91
Member
Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-08-2011 20:21

Bericht door K_evin91 » 03-01-2012 20:49

als je zo content bent ervan laat maar iets horen als de uwe versleten zijn hier liggen er nog 4 nog geen 9000 km mee gerede

Fisichella
Newby
Newby
Berichten: 40
Lid geworden op: 06-12-2011 21:36

Bericht door Fisichella » 03-01-2012 21:17

Ik heb 225/50R17 Nokian WR G2's.
Vorig jaar uitstekend in de sneeuw, slijtage is oke en niet meer rolgeluid dan de standaard Kumho's.
Nadeel is wel dat het een asymmetrische band is dus het is noodzaak om goed te controleren of de bandenboer ze correct gemonteerd heeft. Bij mij had een stagiar een band verkeerd om op de velg gemonteerd dus dat was vrij irritant. Er staat duidelijk "inside" en "outside" op de zijkanten maar begrijpend lezen was kennelijk niet zijn sterkste vak op school.

Maar goed uitstekende banden ik kan ze iedereen aanraden. Prijs is vrij budget te noemen.
2010 Chevrolet Cruze 1.8 LT sedan Poly Silver metallic

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 03-01-2012 21:49

K_evin91 schreef:als je zo content bent ervan laat maar iets horen als de uwe versleten zijn hier liggen er nog 4 nog geen 9000 km mee gerede
:lol: en ik verkoop de mijne ook (staan al een tijdje te koop hier: 220€ voor 4 stuks)
Trouwens volledig mee eens Kevin. Bij droog weer vallen die Kumho's nog wel mee. Maar ik heb zelf al ondervonden bij nat weer op een rond punt dat de zijdelingse grip niet veel voorstelt. Maar wel ideaal voor de niet sportieve chauffeur een koopje ;)

Gast

Bericht door Gast » 04-01-2012 06:55

K_evin91 schreef:als je zo content bent ervan laat maar iets horen als de uwe versleten zijn hier liggen er nog 4 nog geen 9000 km mee gerede
Vorige winter dagelijks door de sneeuw naar mijn werk en terug gereden en geen enkel keer problemen mee gehad . Tzal wel nog een paar jaar duren tegen dat ze versleten zijn hoor .

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 04-01-2012 13:26

Stone schreef:
arrivinghere schreef:Sinds mijn winterbanden erop liggen, heb ik toch al rondgereden bij temperaturen van onder 7°C. En je mag er gerust van zijn dat ze dan wel verschil maken. Niet enkel bij sneeuw maken winterbanden het verschil maar door het zachtere rubber bieden ze ook meer grip en kortere remweg bij koude temperaturen. Als het 13°C is, zijn zomerbanden natuurlijk prima. Maar als het dan 's avonds of 's nachts afkoelt tot 4°C ben je beter af met winterbanden.
Bij een noodstop ben ik volledig akkoord dat de winterbanden U een kortere remafstand zullen geven , maar bij gewoon remmen denk ik niet dat het veel uitmaakt.
True. Maar bij "gewoon" remmen heb je ook geen ABS of ESC nodig. En bij "gewoon" remmen is het eigenlijk ook niet noodzakelijk om een gordel te dragen. Maar ik ben toch blij dat dit soort veiligheden ingebouwd zitten. Want "ongewone" situaties doen zich nu eenmaal ook voor. En voor alle duidelijkheid: ik draag altijd mijn gordel en vind het ook nodig dat iedereen dit altijd doet.
En ik blijf erbij: Banden zijn het belangrijkste aan heel de auto. Het is je enige contact met de weg. Een investering in een goede band, is een investering in veiligheid.

corensan
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-02-2011 22:55

Bericht door corensan » 05-01-2012 00:35

Vredestein snowtrac-3, al onder div. auto's gehad.
Super band, zeker in de sneeuw.
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Plaats reactie

Terug naar “hier kun je specifiek alles kwijt wat met de winter te maken heeft”