winterbanden

zoals winterbanden ,wintercheck etc.
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 31-10-2011 12:20

wij gaan over een paar weken naar Polen toe en daar hebt ik ze leggen ik hoop alleen als wij gaan dat er nog geen sneeuw ligt maar we kunnen niet eerder :(
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Gast

Bericht door Gast » 31-10-2011 13:14

arrivinghere schreef:Opgelet met goedkope Chinese winterbanden: http://www.zita.be/nieuws/auto/1556028_ ... video.html
Er zit volgens mij wel waarheid in hetgeen hier beweerd wordt maar ik denk dat we sommige uitspraken toch wat moeten nuanceren. Zo beweert die monteur op gegeven moment dat het beter is met Europese zomerbanden te rijden dan met goedkope Chinese winterbanden. :shock: :roll: Ik weet niet waar hij dat haalt maar heb sterk mijn twijfels over het waarheidsgehalte van die bewering. Er zal wel een groot verschil zitten tussen winterbanden onderling maar die bewering ruikt naar mijn bescheiden mening meer naar een verkoopsargument en het praten naar eigen winkel. De raad die men in het filmpje geeft wat het bekijken van bandentests betreft vind ik wel goed. En best meerdere tests vergelijken.
Zelf geef ik voor banden graag wat meer euro's uit als dat de veiligheid ten goede komt. Het blijft je enige contact met de weg. ;)
Ze verdienen niet genoeg aan Chinese banden , ik heb 66,50 € per band betaald verzendingskosten incl voor mijn Sunny Snowmasters , en wat niet bij gezegd word is dat de zogenaamde Europese en Amerikaanse merken hun banden maken in China en India er zijn hééél weinig vestigingen in Europa of de VS waar nog echt banden gemaakt worden geloof me maar aangezien ze in Azie geproduceerd worden en hier verkocht worden onder een bekend merknaam kunnen ze er 100 of meer Euro's aan verdienen. Als ik mij niet vergis komen de Sunny banden uit de zelfde fabriek in China waar Firestone zijn banden laat maken alleen kosten de Firestones bijna 3 x meer.

( Ik heb dit nieuwsbericht gezien op VTM nieuws (TV) het toppunt is dat ze na deze mededeling men het had over de vraag van Europa aan China over het redden van de Euro , maw men zal in ruil de goedkopere Chinese producten moeten toelaten op de Europese markten en dit zullen.. de grote Europese merken natuurlijk niet graag zien. )

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 31-10-2011 13:19

stone ben het met je eens dat is het zelfde met Poolse banden die zijn ook zo genaamd niet goed nou ze kunnen mijn wat wij hebben in Polen een jeep staan om onze boot mee te vervoeren door het zand heen nou hij gaat overal door heen mul zand of nat zand maak niks uit al meer dan 6 jaar :D
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 01-11-2011 00:20

Nankang zou ik toch niet echt aanraden hoor ;)
Wanli evenmin !

Gast

Bericht door Gast » 01-11-2011 12:43

chevy1979 schreef:Nankang zou ik toch niet echt aanraden hoor ;)
Wanli evenmin !
Goed mogelijk maar om te zeggen dat alle Chinese banden slecht zijn dat is sterk overdreven en marktbescherming.

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 01-11-2011 20:22

mijn BMW winterbanden had ik ook besteld via delticom en was er best tevreden over (Mastersteel)

ChevyKick
Newby
Newby
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-02-2011 20:24

Bericht door ChevyKick » 01-11-2011 20:35

Een wintertopic; goed initiatief Rinus :D

Greetz ChevyKick

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 01-11-2011 20:51

ChevyKick schreef:Een wintertopic; goed initiatief Rinus :D

Greetz ChevyKick
thanks :P :lol:
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 03-02-2012 20:07

Eindelijk kan ik mijn winterbanden eens testen , het heeft gesneeuwd !!! :P

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 03-02-2012 20:37

ik heb vandaag de auto eens goed getest in de sneeuw
zeer goede grip en bij flink gas geven niet doorslippen
gewoon een fantastische auto de cruze!!!! :P ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Plaats reactie

Terug naar “hier kun je specifiek alles kwijt wat met de winter te maken heeft”