winterbanden

zoals winterbanden ,wintercheck etc.
Plaats reactie
CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

winterbanden

Bericht door CruzerLT » 17-11-2010 18:59

ik heb vandaag de knoop doorgehakt ,en heb winterbanden voor mijn cruze besteld
voor de geïnteresseerden onder ons hier de velg met de maten
ik heb de lichtmetalen Hornet besteld met de banden continental 205/60/16'

ben tevens erg nieuwsgierig naar wat jullie doen winterbanden of doorrijden op je gewone banden
ik maak hier even een pol van
heb je winterbanden vermeld dan even merk en maten in dit topic
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 17-11-2010 19:37

Heb eigenlijk nooit winterbanden gehad, voor die paar dagen dat er hier sneeuw valt vind ik dit een verloren kost. Als de originele banden versleten zijn leg ik m+s banden (Mud and Snow) daarmee mag je winter en zomer rijden.Van banden merken vind ik Uniroyal de beste ook sommige witte producten zijn heel erg goed , de slechtste en duurste banden tot nu toe vind ik Pirelli.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 17-11-2010 20:05

ik heb vorig jaar voor het eerst met winterbanden gereden ,ik wil niet anders meer ook al zou er wat minder sneeuw liggen ,het rijd echt 10x beter in de winter!!!
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 17-11-2010 20:29

CruzerLT schreef:ik heb vorig jaar voor het eerst met winterbanden gereden ,ik wil niet anders meer ook al zou er wat minder sneeuw liggen ,het rijd echt 10x beter in de winter!!!
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk , maar , ik pas gewoon mijn snelheid aan aan de weersomstandigheden , soms erger ik wel daarmee zogenaamde sportieve rijders die dan in mijn kont plakken maar dit is hun probleem. Ik denk soms dat dit zogenaamde veiligheids gevoel die men door zulke dingen creëerd net onveilige toestanden uitlokt zoals bv 130 Kmh blijven rijden op een nat en glad wegdek .....

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 17-11-2010 20:35

Stone schreef:
CruzerLT schreef:ik heb vorig jaar voor het eerst met winterbanden gereden ,ik wil niet anders meer ook al zou er wat minder sneeuw liggen ,het rijd echt 10x beter in de winter!!!
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk , maar , ik pas gewoon mijn snelheid aan aan de weersomstandigheden , soms erger ik wel daarmee zogenaamde sportieve rijders die dan in mijn kont plakken maar dit is hun probleem. Ik denk soms dat dit zogenaamde veiligheids gevoel die men door zulke dingen creëerd net onveilige toestanden uitlokt zoals bv 130 Kmh blijven rijden op een nat en glad wegdek .....
nee dat moet de bedoeling niet zijn, wel gewoon verantwoord blijven rijden
en dan is het een stuk veiliger ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 17-11-2010 20:39

Ik ben ook overtuigd van het nut van winterbanden (vorig jaar ook eerste ervaring mee gehad). Ze hebben niet enkel prima grip en korte remweg in de sneeuw maar ook op natte ondergrond. Zelfs bij droge ondergrond en lage temperaturen (onder 7 graden celsius)
hebben ze betere grip dan zomerbanden omdat het rubber door zijn speciale samenstelling zachter blijft.
Ik heb Bridgestone Blizzak's 205/60 R16 op alu velgen van Dezent R.
De meerkost is minimaal. Je mag eigenlijk enkel de prijs van de velgen als (eenmalige) meerkost tellen aangezien in de winter je zomerbanden niet verslijten.
Velgen hoeven echt niet duur te zijn (ik heb rond de 80 € betaald) en komt op termijn beterkoop uit dan telkens de banden omleggen.
Ik zou de winter echt niet meer door willen zonder.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 17-11-2010 20:41

arrivinghere schreef:Ik ben ook overtuigd van het nut van winterbanden (vorig jaar ook eerste ervaring mee gehad). Ze hebben niet enkel prima grip en korte remweg in de sneeuw maar ook op natte ondergrond. Zelfs bij droge ondergrond en lage temperaturen (onder 7 graden celsius)
hebben ze betere grip dan zomerbanden omdat het rubber door zijn speciale samenstelling zachter blijft.
Ik heb Bridgestone Blizzak's 205/60 R16 op alu velgen van Dezent R.
De meerkost is minimaal. Je mag eigenlijk enkel de prijs van de velgen als (eenmalige) meerkost tellen aangezien in de winter je zomerbanden niet verslijten.
Velgen hoeven echt niet duur te zijn (ik heb rond de 80 € betaald) en komt op termijn beterkoop uit dan telkens de banden omleggen.
Ik zou de winter echt niet meer door willen zonder.
zonder veel woorden verder helemaal mee eens!!
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 17-11-2010 20:54

En Stone, Uniroyal zijn inderdaad erg goede (Belgische) regenweer banden (veel betere grip dan de standaard Kumho's bij natte ondergrond). Continental ook trouwens.
Wat het aanpassen van je rijstijl betreft heb je groot gelijk. Dit moet uiteraard ook bij winterbanden.
Maar als ik de vergelijking maak met het rijden op zomerbanden in de sneeuw of op gladde wegen, dan is het echt sukkelen. Geeft echt geen geruststellend gevoel vind ik. En de auto laten staan is geen optie voor mij. Ik moet er door om te gaan werken. Alternatieven heb ik niet.

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

winter banden

Bericht door bertvaneck » 21-11-2010 00:13

ik hebt mijn verleden week ook winter banden erom laten leggen met velgen in Polen ik was kwijt 760 euro de banden maat 205=60=16en kleber als band
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Re: winter banden

Bericht door CruzerLT » 21-11-2010 07:57

bertvaneck schreef:ik heb bij mij verleden week ook winterbanden erom laten leggen met velgen in Polen ik was kwijt 760 euro de banden maat 205=60=16en kleber als band
ook lichtmetaal? of gewone stalen velgen
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Plaats reactie

Terug naar “hier kun je specifiek alles kwijt wat met de winter te maken heeft”