Kapotte koppakingen Cruze 1.8 hatchback 2012 bij 95.000 KM

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm het interieur / motor kwijt
Plaats reactie
fflippo
lid
lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22-03-2014 10:23

Kapotte koppakingen Cruze 1.8 hatchback 2012 bij 95.000 KM

Bericht door fflippo » 12-10-2016 20:21

Mijn Chevrolet Cruze verbruikte opeens koelvloeistof. Na de auto bij twee verschillende garages te hebben laten onderzoeken blijkt dat dit alleen maar door kapotte koppakkingen te kunnen komen. Duur geintje, maar de dealer waar ik de auto heb gekocht wilde het wel voor €1300.- doen. Distributieriem en waterpomp worden dan ook meteen vervangen.

Weet iemand of het normaal is dat je bij een dergelijke KM stand al te maken krijgt met kapotte koppakkingen? Wat kan de oorzaak daarvan zijn?
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 13-10-2016 05:25

lijkt me niet normaal bij deze km stand.

Maar in Amerika zijn heel veel schade claims geweest dat de koelvloeistof (roze GM Dexcool) na verloop van tijd (GM gaf aan dat deze er te lang in had gezeten) aggressief werd en lekkages veroorzaakten.
Dus inlaat pakkingen en koppakkingen werden er door aangetast.

heb zelf een 2001 Camaro gehad, en daar gaf GM aan dat deze koelvloeistof er 5 jaar in mocht blijven zitten, maar ik heb dat risico nooit genomen, en veel eerder vervangen.

Je moet er maar eens naar googlen (Claims GM dexcool), ik zeg niet dat dit de oorzaak is bij jou, maar tijdens demontage van de kop, zou ik dat ook laten bekijken.


http://www.girardgibbs.com/dexcool/

fflippo
lid
lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22-03-2014 10:23

Bericht door fflippo » 13-10-2016 22:25

PV-Cruze schreef:lijkt me niet normaal bij deze km stand.

Maar in Amerika zijn heel veel schade claims geweest dat de koelvloeistof (roze GM Dexcool) na verloop van tijd (GM gaf aan dat deze er te lang in had gezeten) aggressief werd en lekkages veroorzaakten.
Dus inlaat pakkingen en koppakkingen werden er door aangetast.

heb zelf een 2001 Camaro gehad, en daar gaf GM aan dat deze koelvloeistof er 5 jaar in mocht blijven zitten, maar ik heb dat risico nooit genomen, en veel eerder vervangen.

Je moet er maar eens naar googlen (Claims GM dexcool), ik zeg niet dat dit de oorzaak is bij jou, maar tijdens demontage van de kop, zou ik dat ook laten bekijken.


http://www.girardgibbs.com/dexcool/
Vandaag bericht van de garage gekregen dat de koppakkingen niet kapot zijn maar dat het toch de waterpomp is. Gelukkig maar.
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback

Plaats reactie

Terug naar “Interieur / motor”