motor 1.6 lek
Geplaatst: 17-01-2016 23:32
Vandaag viel mij op dat aan de koppeling zijde het wat nat was.
Nu heb ik alles droog gemaakt en lijkt langs de carterpan pakking wat te zweten.
Is dit een bekend probleem bij opel?
Is tussen het vliegwiel einde en de carterpan in waar het lekt naar onder.
Vandaag dus de boutjes m10 op 17nm vast gezet deze stonden op 10nm en valt gelijk op dat
Het niet meer lekt.
Echter bij snelheden rond de 140 en dan afstanden van 30km, zie ik weer dat hij wat heeft gelekt.
Het is heldere olie en dezelfde kleur als de carter olie.
Mij lijkt dus een lekke carter pakking of denken jullie misschien toch het vliegwiel keerring?
Al lijkt het bij een lekke keer ring dat die olie niet precies dezelfde kleur heeft als carter olie.
Motor heeft 70 duizend gelopen dus moet niet kunnen eigenlijk.
Dus aan vliegwiel zijde de boutjes op 20nm vast gezet dit is ook de max dat voel je.
En weer 30 km gereden met 120 en dan lekt hij niet.
Toch de carterpakking dan?
Nu heb ik alles droog gemaakt en lijkt langs de carterpan pakking wat te zweten.
Is dit een bekend probleem bij opel?
Is tussen het vliegwiel einde en de carterpan in waar het lekt naar onder.
Vandaag dus de boutjes m10 op 17nm vast gezet deze stonden op 10nm en valt gelijk op dat
Het niet meer lekt.
Echter bij snelheden rond de 140 en dan afstanden van 30km, zie ik weer dat hij wat heeft gelekt.
Het is heldere olie en dezelfde kleur als de carter olie.
Mij lijkt dus een lekke carter pakking of denken jullie misschien toch het vliegwiel keerring?
Al lijkt het bij een lekke keer ring dat die olie niet precies dezelfde kleur heeft als carter olie.
Motor heeft 70 duizend gelopen dus moet niet kunnen eigenlijk.
Dus aan vliegwiel zijde de boutjes op 20nm vast gezet dit is ook de max dat voel je.
En weer 30 km gereden met 120 en dan lekt hij niet.
Toch de carterpakking dan?