Sinds gisteren gaan bij mij de 3 gele lampjes branden van de TC en de ABS.
Nu is het mijn opgevallen dat hij dit doet als ik het stuur bijna helemaal naar rechts draai.
Net even de abs sensoren er uitgehaald en nagekeken, maar daar was niets geks mee.
Denk dat er een breuk in een van de kabels zit.
Iemand een idee hoe je een abs sensor kan doormeten?
Storing TC en ABS
-
- Member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 10-02-2011 22:55
Storing TC en ABS
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting
......But i'am just visiting
-
- Newby
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 10-03-2014 22:04
@ corensan:
Ik heb net hetzelfde aan de hand gehad. Bij mij was het de rechter wielsensor (ABS sensor) die moest vervangen worden.
Gewoon even langs de garage gaan want ze moeten je wagen eerst even uitlezen en dan erna de foutcode wissen.
Sensor zelf kost iets van een € 40, het uitlezen met de GDS2/Tech2 was zo'n € 25 en dan komt er natuurlijk nog het uurloon erbij.
Vaak voorkomend probleempje bij deze wagens...
Mvg,
WaKoCrZr
Ik heb net hetzelfde aan de hand gehad. Bij mij was het de rechter wielsensor (ABS sensor) die moest vervangen worden.
Gewoon even langs de garage gaan want ze moeten je wagen eerst even uitlezen en dan erna de foutcode wissen.
Sensor zelf kost iets van een € 40, het uitlezen met de GDS2/Tech2 was zo'n € 25 en dan komt er natuurlijk nog het uurloon erbij.
Vaak voorkomend probleempje bij deze wagens...
Mvg,
WaKoCrZr
-
- Member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 10-02-2011 22:55
Bedankt voor je reactie, Ik ben zelf al aan de slag gegaan en even aan het meten geweest.WaKoCrZr schreef:@ corensan:
Ik heb net hetzelfde aan de hand gehad. Bij mij was het de rechter wielsensor (ABS sensor) die moest vervangen worden.
Gewoon even langs de garage gaan want ze moeten je wagen eerst even uitlezen en dan erna de foutcode wissen.
Sensor zelf kost iets van een € 40, het uitlezen met de GDS2/Tech2 was zo'n € 25 en dan komt er natuurlijk nog het uurloon erbij.
Vaak voorkomend probleempje bij deze wagens...
Mvg,
WaKoCrZr
Het is idd de rechter voor sensor waar een kabelbreuk in zit, net tussen de sensor en het eerste bevestigingspunt.
Ik heb er tijdelijk een plastik buisje om heen gedaan en deze even vast gezet met tape.
De nieuwe sensor is besteld en kan je makkelijk zelf vervangen.
Wiel er af 1 tork los van de sensor, en om bij de stekker te komen 2 clips van het binnenscherm.
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting
......But i'am just visiting
-
- Member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 10-02-2011 22:55
Vandaag de sensor vervangen.
Auto op de brug.
Wiel er af.
Als je achter de remschijf kijk zie je de sensor zitten.
Sensor lost draaien met een T25.
Let op, sensor kan goed vast zitten.
Hier de kabel met de improviseerde reparatie.
De kabel verdwijnt achter het binnen spatboord.
Dopjes los dmv van een schroevendraaitje er tussen te steken.
Daar zit de stekker van de kabel.
Deze steker krijg je los door de witte klem naar voor te schuven, en een borg klemmetje los te maken
Kabel demonteren en vervangen voor de nieuwe.
Dan alles weer terug bouwen en rijden maar weer.
Alles bij elkaar net 20 minuten werk.
Auto op de brug.
Wiel er af.
Als je achter de remschijf kijk zie je de sensor zitten.
Sensor lost draaien met een T25.
Let op, sensor kan goed vast zitten.
Hier de kabel met de improviseerde reparatie.
De kabel verdwijnt achter het binnen spatboord.
Dopjes los dmv van een schroevendraaitje er tussen te steken.
Daar zit de stekker van de kabel.
Deze steker krijg je los door de witte klem naar voor te schuven, en een borg klemmetje los te maken
Kabel demonteren en vervangen voor de nieuwe.
Dan alles weer terug bouwen en rijden maar weer.
Alles bij elkaar net 20 minuten werk.
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting
......But i'am just visiting
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54