Luchtfilter

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm het interieur / motor kwijt
Plaats reactie
MINIBENZ
Member
Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 22-04-2014 21:25

Luchtfilter

Bericht door MINIBENZ » 05-05-2015 21:57

Vandaag heb ik het verbindingsstuk tussen luchtfilterhuis en carrosserie van de auto verwijderd nadat ik dit gezien had op de Amerikaanse site.
Het zou het inhouden-wat mij niet stoort en ook niet zo erg is-verminderen.
Ik heb er nu binnen en buiten de bebouwde kom en ook op de snelweg mee gereden en merk dat de auto iets feller reageert op het gas maar denk ook dat ie wat lawaaiiger is.
Heeft iemand hier al eens onderzoek naar gedaan en wat zijn je bevindingen?
Groetjes Marcel.


Rijdt niet harder dan dat je beschermengel kan vliegen!

WaKoCrZr
Newby
Newby
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-03-2014 22:04

Bericht door WaKoCrZr » 06-05-2015 01:50

Hey MINIBENZ,

Ik heb enkele weken terug ook deze modificatie gedaan, en je hebt wel gelijk. Je hoort de turbo lichtjes meer, maar vooral een iets zwaarder motorgeluid. Wat ik best niet slecht vind.
Enkel het sneller reageren is bij mij niet echt merkbaar. Maar dat kan natuurlijk ook weer aan mij liggen :oops:

WaKoCrZr

mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

Bericht door mx81 » 06-05-2015 13:33

minibenz, jij hebt toch de benzineversie he?
dit is inderdaad goed merkbaar, toen ik dat bij mijn auto had verwijdert was ik ook verschoten van het verschil.
;)

Bart
Member
Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 22-01-2015 22:05

Bericht door Bart » 06-05-2015 19:16

Heeft de benzineversie een turbocharger dan? Allee de 1.4 toch?

MINIBENZ
Member
Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 22-04-2014 21:25

Bericht door MINIBENZ » 06-05-2015 19:47

Ik heb de 1.8 benzine versie en volgens mij heeft alleen de 1.4 er een turbo op zitten idd. Wat ik wel merk bij gas geven in z'n neutraal is dat je het geluid hoort wat je ook hoort bij een dump valve! 😁
We zullen het ervaren de komende tijd en als het niks of nauwelijks verschil maakt gaat ie er weer tussen.
Groetjes Marcel.


Rijdt niet harder dan dat je beschermengel kan vliegen!

mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

Bericht door mx81 » 08-05-2015 01:47

enkel de 1.4 heeft idd een turbo bij de benzines.
ik denk dat bij het verwijderen van deze tunnel het verbruik wel lichtjes hoger gaat zijn.. de auto gaat sneller (en koelere) lucht trekken. dus meer en koelere lucht is meer vermogen, maar ook meer benzine geinjecteerd om optimaal te werken.
dit is althans mijn theorie (ik kijk niet zo nauw op men verbruik omdat ik op lpg rij).
ik heb onlangs een filmpje gezien van iemand met een cruze die onder de 3l/100km kwam (ik denk dat die motor wel nauwelijks nog 90pk eruit haalde, hij had een warmtewisselaar ingebouwd in het gasklephuis, waar het koelwater doorkwam, en de luchtmassameter geissoleerd met alu tape)
ik denk ook dat dit de bedoeling was bij GM om deze EURO5 waardig te krijgen, lange aanzuigtunnel, die naast de radiator ligt... (zoude die duitsers zo ver nadenken voor de CO-uitstoot???? :lol: )

MINIBENZ
Member
Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 22-04-2014 21:25

Bericht door MINIBENZ » 11-05-2015 09:46

Inmiddels al een paar dagen in Tsjechië en de auto heeft zich voorbeeldig gedragen. Buiten het iets meer aanwezig zijn van motor geluiden merk ik wel dat hoger in de toeren de auto beter trekt, kreeg dit in de gaten op de autobahn toen de snelheid vaak rond de 160/180 lag. En idd het verbruik steeg van 7.3 naar 7.4 per 100 km, maar daar lig ik niet zo wakker van.
Ik laat het in ieder voorlopig zo.
Groetjes Marcel.


Rijdt niet harder dan dat je beschermengel kan vliegen!

Plaats reactie

Terug naar “Interieur / motor”