Vermogen opvoeren

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm het interieur / motor kwijt
Gast

Bericht door Gast » 22-08-2014 01:09

Dat klinkt inderdaad mooi zo. Maar met een 1.8 benzine zonder turbo maakt het vast meer herrie ;)

Ik had achteraf sowieso liever ook een diesel gehad. Veel meer koppel en makkelijk nog flink op te kietelen.

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 22-08-2014 01:11

Klopt . Maar mijn volgende word terug benzine . Op lpg . Volvo 850r of zo ;-) wegenbelasting in nl zuigt . Of ik schrijf de auto weer in belgie in . Das ook een optie . Scheelt 1200 euro per jaar...
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 22-08-2014 09:38

hangterisaan schreef:Klopt . Maar mijn volgende word terug benzine . Op lpg . Volvo 850r of zo ;-) wegenbelasting in nl zuigt . Of ik schrijf de auto weer in belgie in . Das ook een optie . Scheelt 1200 euro per jaar...
ik ben zot van de audi s5 :D mits die in belgie maar 770 per jaar kost is dit niet zo duur ^^

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 22-08-2014 10:10

Onno ga je alleen een katvervanger installeren en verder de uitlaat std. laten?

Ben benieuwd wat dit oplevert ;)
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Gast

Bericht door Gast » 22-08-2014 10:19

Ja dat klopt Colin. Er wordt een buis tussen gemaakt.

http://limpexautosport.nl/producten/sportuitlaten

Lees dit eens door, ik vond het heel interessant! Aangezien het motorvermogen bij mij met 10% verhoogd is middels tuning zou het koppel alsook pk's moeten opleveren indien er een 'groter' systeem wordt gemonteerd.

Gast

Bericht door Gast » 24-08-2014 11:42

Het vervangen van de kat door een holle buis kunnen we wel vergeten hoor. Gisteren op de brug gekeken en de kat zit aan het spruitstuk gebakken! :?

Afbeelding

We waren van plan deze los te slijpen om vervolgens hier een buis aan te lassen, maar het is geen mooi verloop van spruitstuk naar kat. Geen mooie ronde buis die even doorgetrokken kan worden.

Afbeelding

Dit is wel erg jammer natuurlijk. De oplossing nu is om toch een spaghetti spruitstuk te nemen. Het probleem is dat die krengen bijna niet aangeboden worden. Ik zag er maar één, en die is 700 dollar :shock: :shock:

Wie weet waar je dit het beste kunt kopen?

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 24-08-2014 14:04

Dat is balen zeg!
Ik vrees dat het hand made wordt Onno.
Dat kost 8 a 900 euries :cry:

Voordeel wel is dat je er wel een berg pk's mee kunt winnen.
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 25-08-2014 15:20

Onno schreef:Het vervangen van de kat door een holle buis kunnen we wel vergeten hoor. Gisteren op de brug gekeken en de kat zit aan het spruitstuk gebakken! :?

Afbeelding

We waren van plan deze los te slijpen om vervolgens hier een buis aan te lassen, maar het is geen mooi verloop van spruitstuk naar kat. Geen mooie ronde buis die even doorgetrokken kan worden.

Afbeelding

Dit is wel erg jammer natuurlijk. De oplossing nu is om toch een spaghetti spruitstuk te nemen. Het probleem is dat die krengen bijna niet aangeboden worden. Ik zag er maar één, en die is 700 dollar :shock: :shock:

Wie weet waar je dit het beste kunt kopen?
skytune belgie kan dit allemaal costum maken

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 25-08-2014 15:23

Wat ik me eigenlijk afvraag . Wat gebeurd er met de lambda sonde ? Gaat de ecu niet in de war geraken omdat hij onlogische waardes ziet ?
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 25-08-2014 15:27

Check engine lampje

Dit lampje heeft een verzamelfunctie, het is mogelijk dat dit iets anders is. Echter als jij een andere (deels) open-uitlaat recent hebt gemonteerd is de kans erg groot dat het hierdoor komt. De CEL zal niet direct na montage gaan branden. Pas na een poosje rijden. Resetten van de ECU bij de dealer heeft geen zin. Het is een kwestie van tijd voordat de foutmelding terugkomt.

Afwijkingen lambda

Een afwijking in de gemeten waardes door de sonde kunnen het motormanagementsysteem nadelig beïnvloedden. Het motormanagement zal zelf een oplossing proberen te vinden door

1) Mengsel aan te passen 
2) Openingstijd injector(en) 
3) Stationair toerental aan te passen.

ECU veranderen

Door het softwarematig aanpassen van het ECU kan de foutmelding worden uitgeschakeld. Voor de betere tuner is dit een koud kunstje. Op de 2e lambda sensor wordt een meter gezet. Via een 'rolling dyno', oftewel gewoon rijden, begint het fine tunen spel.

Afhankelijk hoeveel iemand uit zijn auto wil persen wordt de nieuwe mapping opgeslagen. De lambdasonde melding (CEL) zal niet meer getoond worden door een foutmelding van de lambda. In het ECU wordt de lambda-sonde altijd als 'werkend' herkent. Zonder dat dit nadelige gevolgen heeft.www.ngk.de levert de lambda's. Op deze site is ook een NL versie aanwezig
(Bron : http://www.tuning-gids.nl/lambdasonde.htm )
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Interieur / motor”