Vermogen opvoeren

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm het interieur / motor kwijt
Gast

Vermogen opvoeren

Bericht door Gast » 03-08-2014 12:46

Hallo allemaal,

Mijn cruze is gechipt bij CTH (maartuning) van 133 pk - 163 Nm naar 147 pk - 181 Nm. Ik vind vooral het lage koppel van de Cruze een nadeel. Graag zou ik hem een beetje opkietelen richting 200 Nm en 160 pk.

Nou zag ik van member 'Flashworks' al wat interessante dingen voorbij komen wat het aanpassen van de uitlaatlijn betreft. Daar worden goede resultaten mee behaald begrijp ik.


Wat denken jullie dat het vervangen van de katalysator door een holle pijp voor het vermogen doet, evt in combinatie met een cold air intake? Zijn er mensen die dit hebben geprobeerd en zo ja, wat zijn de bevindingen hiervan?

Hij zal in ieder geval een sportief 'roffel' geluid krijgen denk ik :D

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Re: Vermogen opvoeren

Bericht door bjornoz » 03-08-2014 14:32

Onno schreef:Hallo allemaal,

Mijn cruze is gechipt bij CTH (maartuning) van 133 pk - 163 Nm naar 147 pk - 181 Nm. Ik vind vooral het lage koppel van de Cruze een nadeel. Graag zou ik hem een beetje opkietelen richting 200 Nm en 160 pk.

Nou zag ik van member 'Flashworks' al wat interessante dingen voorbij komen wat het aanpassen van de uitlaatlijn betreft. Daar worden goede resultaten mee behaald begrijp ik.


Wat denken jullie dat het vervangen van de katalysator door een holle pijp voor het vermogen doet, evt in combinatie met een cold air intake? Zijn er mensen die dit hebben geprobeerd en zo ja, wat zijn de bevindingen hiervan?


Hij zal in ieder geval een sportief 'roffel' geluid krijgen denk ik :D
luister eens bij BR performance want CTH is echt geen goede tuner. zij zullen u wel kunnen verder helpen

Gast

Bericht door Gast » 03-08-2014 14:59

Hoezo is CTH geen goede tuner? Het heeft toch een dikke 10% vermogenwinst + veel minder schommelingen opgeleverd. Voor de echte circuit rijders willen ze nog wel verder tunen, maar niet voor de normale rijder vanwege evt slijtage.

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 03-08-2014 15:02

Onno schreef:Hoezo is CTH geen goede tuner? Het heeft toch een dikke 10% vermogenwinst + veel minder schommelingen opgeleverd. Voor de echte circuit rijders willen ze nog wel verder tunen, maar niet voor de normale rijder vanwege evt slijtage.
dvx, br performance en apec zen de goede tuners in belgie, die weten wat ze doen, goede inlichtingen geven, zeer mooi garantie en voor elke wagen een nieuw opmaat programma schrijven. ipv de andere die standaard programmas uploaden in de wagen. maar Br doet uw wagen zelf nie zal wet met een reden zen dat die er nie tussen staat.

Gast

Bericht door Gast » 03-08-2014 15:08

Maar cth doet ook maatwerk. Dus waarom vind je dat een slechte tuner? Ik vind cth dronten juist erg kundig overkomen, heeft kennis van veel meer dan chippen, zet hem zo. Aak op de brug als nodig, en neemt er ook echt de tijd voor.

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 03-08-2014 21:35

Zo te zien zitten we in hetzelfde schuitje Onno.

Ik heb mijn Cruze vorig jaar laten chippen maar welk vermogen ik momenteel heb weet ik niet.
Ik had toen een openluchtfilter ( naast de motor ) gemonteerd en die zoog dus warme lucht.

Voor de chip kwam ik toen op 121.8 pk met 158 Nm
Na de chip zat ik op 131.9 pk met 170 Nm

Ik vind dit zwaar tegenvallen, ik wist wel dat ik die 141 van papier nooit zou halen maar ik ben bij Bullpower in Dronten geweest en die had ook al 2 andere Cruze's 1.8 Lt gechipt en die zaten voor het chippen al rond de 135 Pk.

Maar zoals ik al zei ree ik toen met een openluchtfilter welke ik op aanrader van de tuner er thuis gelijk weer onderuit heb gesleuteld ( kon volgens hem wel 10 pk schelen )

Wat ik toen heb gedaan is een K&N inlegfilter en me oude filterhuis weer gemonteerd, maakt iets meer lawaai onderin en zal misschien iets vlugger trekken.

Daarna heb ik de standaart aanzuigbuis afgekoppeld ( is zo'n 1.20 meter lang voordat hij koude lucht bij de grille wegzuigt ).
Kijk even in mijn topic op pag. 17.

Ik moet zeggen dat hij iets feller reageert en dat hij ook constanter en langer doortrekt.

Wat ik nog wil doen is het volgende: het std luchtfilterhuis weghalen en een stuk pvc voor in de plaats en dan de openluchtfilter net achter de voorbumper zo voor het wiel ongeveer, dan zuigt hij wel koude lucht

Er staat voor volgend jaar ook een een rvs uitlaat vanaf het spruitstuk, dan wel met een goedgekeurde 200 cels Kat, misschien als je interesse heb kunnen we samen gaan?

Als dit allemaal gebeurt is wil ik hem nog 1 keer op de testbank hebben om het vermogen te weten!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Gast

Bericht door Gast » 11-08-2014 12:48

Sorry voor de late reactie, ben nogal druk op het moment ;)

Je kunt inderdaad stellen dat wij in hetzelfde schuitje zitten haha. Ik vind het wel bijzonder dat jij zo weinig vermogen hebt/had. Je zegt dat hij met de huidige luchtinlaat misschien iets vlotter trekt. Ik ben dan benieuwd wat hij nu voor resultaten op de testbank zou hebben.

Ik ben nu aan het denken wat ik wil. Ik denk ook aan een ander uitlaatsysteem. Het lijkt me inderdaad goed om contact te houden, dan kunnen we informatie uitwisselen en als we samen gaan korting krijgen.

Member Flashworks heeft toch 180 pk ofzo door een volledig aangepaste uitlaatlijn gekregen? Dat lijkt mij ook wel wat...

Ik kreeg ook nog de tip om uit te zoeken wat een andere nokkenas zou doen. Misschien kunnen we op de Engelstalige cruze forums wat meer informatie vinden over het 'tunen' van de cruze. Of op een in opel forum. Want dit is hetzelfde blok die in de Insignia gebruikt wordt.

Groet!
:)

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 12-08-2014 13:57

Dit vind ik wel interresant, ik heb al iemand gevonden waar ik naartoe wil voor de uitlaat. Wat je misschien ook al gedaan heb is het topic van DimitiriCruze09 doorlezen, hij heeft ook het e.e.a. aangepast en daar zie je ook wat mods van Flashworks langkomen.

Weet niet of jij 1 van hun al eens benadert hebt?

Zou jij ook een rvs spruitstuk willen dan? ik weet dat dit grapje net zoveel kost als een rvs uitlaat vanaf het spruitstuk :)

Ik weet niet of mijn lage vermogen toen kwam door dat openluchtfilter.
Ze vragen soms nog 80 € voor een dyno test en dat vind k net teveel om m nu nog eens te laten meten.

Hou me op de hoogte van wat jouw bevindingen zijn, ervaringen delen is niet verkeerd!

Met een ander nokkekas berijk je ook veel idd!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Re: Vermogen opvoeren

Bericht door hangterisaan » 20-08-2014 18:32

bjornoz schreef:
Onno schreef:Hallo allemaal,

Mijn cruze is gechipt bij CTH (maartuning) van 133 pk - 163 Nm naar 147 pk - 181 Nm. Ik vind vooral het lage koppel van de Cruze een nadeel. Graag zou ik hem een beetje opkietelen richting 200 Nm en 160 pk.

Nou zag ik van member 'Flashworks' al wat interessante dingen voorbij komen wat het aanpassen van de uitlaatlijn betreft. Daar worden goede resultaten mee behaald begrijp ik.


Wat denken jullie dat het vervangen van de katalysator door een holle pijp voor het vermogen doet, evt in combinatie met een cold air intake? Zijn er mensen die dit hebben geprobeerd en zo ja, wat zijn de bevindingen hiervan?


Hij zal in ieder geval een sportief 'roffel' geluid krijgen denk ik :D
luister eens bij BR performance want CTH is echt geen goede tuner. zij zullen u wel kunnen verder helpen
CTH (die van limburg hebben we het toch over he?) behoort toch tot 1 van de toppers in Belgie hoor .
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-08-2014 18:08

Chevy schreef:Dit vind ik wel interresant, ik heb al iemand gevonden waar ik naartoe wil voor de uitlaat. Wat je misschien ook al gedaan heb is het topic van DimitiriCruze09 doorlezen, hij heeft ook het e.e.a. aangepast en daar zie je ook wat mods van Flashworks langkomen.

Weet niet of jij 1 van hun al eens benadert hebt?

Zou jij ook een rvs spruitstuk willen dan? ik weet dat dit grapje net zoveel kost als een rvs uitlaat vanaf het spruitstuk :)

Ik weet niet of mijn lage vermogen toen kwam door dat openluchtfilter.
Ze vragen soms nog 80 € voor een dyno test en dat vind k net teveel om m nu nog eens te laten meten.

Hou me op de hoogte van wat jouw bevindingen zijn, ervaringen delen is niet verkeerd!

Met een ander nokkekas berijk je ook veel idd!
Wat ik niet helemaal snap is hoe Flashworks zoveel pk's wist te halen uit die uitlaat zonder ander spaghetti spruitstuk. Ik ben wel benieuwd hoe die Borla uitlaat er dan uit ziet. Zit hem dat dan in de katalysator? of ik neem aan dat de katalysator en demper dan vervangen worden door één einddemper ofzo?

Ik ben namelijk van plan misschien de katalysator te vervangen voor een holle buis. Nou begreep ik dat je soms wel pk winst hebt (enkele) maar ook zo 5 a 10 Nm koppel kunt verliezen. Nou vraag ik mij af hoe dat als je een systeem als flashworks hebt. Waarom neemt daar het koppel toe?

Wat ik mij ook afvraag is wat het effect van de standaard einddemper is op het vermogen. Er gaan nogal wat kronkelende buizen in en uit. Wat zou het effect zijn van deze zooi afzagen en met zo minimaal bochtwerk een in de lengte van je auto liggende einddemper monteren?

Laat de discussie starten zou ik zeggen :D :roll: We zitten hier niet voor niks op een forum haha :D

Plaats reactie

Terug naar “Interieur / motor”