Motormanagement lampje brand

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm het interieur / motor kwijt
corensan
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-02-2011 22:55

Bericht door corensan » 26-02-2014 19:43

Chevy schreef:He Corensan,

Welke sensoren/regelaars waren er bij jou kapot en heb je er een.bon van? Misschien heb ik er wat aan

Chevy - Colin
Puhhh, Dan moet ik diep gaan graven.
Was al een hoop zoeken naar de pinbetalingen op de ing site.
Ik weet nog wel dat ze iets voor regelde voor de kleppen.
De kosten van de garage waren wel lager hoor, ik heb de auto van uit het buitenland hier heen laten afslepen.
Garage kosten waren iets van rond de €1100,-
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 26-02-2014 20:08

Oke, hebben ze je auto toen ook uitgelezen?
Heb hier een heel A4tje met de uitdraai van het uitlezen.

Laat me weten als je iets gevonden heb, alvast bedankt voor zover!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

corensan
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-02-2011 22:55

Bericht door corensan » 26-02-2014 20:33

Chevy schreef:Oke, hebben ze je auto toen ook uitgelezen?
Heb hier een heel A4tje met de uitdraai van het uitlezen.

Laat me weten als je iets gevonden heb, alvast bedankt voor zover!
Ik neem aan dat ze dat wel hebben gedaan.
Er kwam namelijk ook een storing naar boven dat ik een storing in mijn stoel sensor had.
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

da Prutser
Newby
Newby
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-08-2013 00:08

Bericht door da Prutser » 26-02-2014 21:06

1100 euro is nog een aardige bats geld.
Waarschijnlijk hebben ze de nokkenastandwielen en de regelaars vervangen.
Meestal gaat alleen het nokkenastandwiel aan de inlaatzijde kapot.
Ik heb die van mijn Cruze ook al vervangen.
De regelaars gaan ook wel eens kapot.
Maar alles tegelijk???????
Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat er precies vervangen is.

corensan
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-02-2011 22:55

Bericht door corensan » 26-02-2014 21:12

da Prutser schreef:1100 euro is nog een aardige bats geld.
Waarschijnlijk hebben ze de nokkenastandwielen en de regelaars vervangen.
Meestal gaat alleen het nokkenastandwiel aan de inlaatzijde kapot.
Ik heb die van mijn Cruze ook al vervangen.
De regelaars gaan ook wel eens kapot.
Maar alles tegelijk???????
Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat er precies vervangen is.
Ik durf het zo ook niet te zegen wat er allemaal is vervangen.
Ik reed zo rond de 180, toen de auto begon te trillen, ik dacht eerst aan een lekke band.
langzaam het gas los en zo bij de 90 negens geen last meer van.
weer een beetje gas gegeven, en toen ging het lampje aan.
ben toen direct gestopt, en dat was volgens de berger een goede keuze geweest.
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 26-02-2014 23:13

Da Prutser: had je ook klachten dan dat je het tandwiel heb vervangen? Is dat een ingrijpende klus, of hoeft je motor niet helemaal open? En wat verstaan jullie onder "regelaars"?
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

da Prutser
Newby
Newby
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-08-2013 00:08

Bericht door da Prutser » 26-02-2014 23:49

Bij mij rammelde het tandwiel als je de motor startte.
Het zijn nokkenastandwielen die doormiddel van oliedruk versteld worden.
Dit wordt geregeld dmv drukregelaars.
Deze zitten in de cilinderkop gemonteerd.
Het komt nogal eens voor dat de motor rammelt als je deze start.
Soms blijft hij ook rammelen.
Dit kan door de drukregelaars of door de nokkenastandwielen komen.

Toen ik mijn Cruze, bij een particulier, kocht heb ik nog gevraagd of deze ook rammelde als hij hem koud startte.
Hij zij toen van niet.
Ik heb het toen niet kunnen controleren omdat wij de eerste keer ergens halverwege afgespoken hadden.
Toen ik hem kocht heeft hij de auto bij mij thuis afgeleverd.
Ik was toen een weekendje weg en hij heeft alles met mijn vrouw geregeld.
Toen ik zondagavond thuis kwam heb ik hem voor het eerst koud gestart en hoorddde het gelijk.
De motor hoeft er niet voor uit elkaar maar wel de distributie en het kleppendeksel.
Tot nu toe heb ik alleen meegemaakt dat de inlaatnokkenastandwielen kapot gaan en eigenlijk nooit de uitlaatzijde.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 27-02-2014 06:33

geld dit voor benzine en diesel?
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

da Prutser
Newby
Newby
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-08-2013 00:08

Bericht door da Prutser » 27-02-2014 10:53

Nee alleen de 1.8 benzine.
En misschien de 1.6 benzine maar ik weet niet precies welk type het is.

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 28-02-2014 19:42

De garage heeft een krukassensor vervangen en daarna is het motormanagement lampje uit gegaan, mocht de auto weer meenemen vanmiddag om te testen maar er werd al verwacht dat het niet voor lang was.
Dat is dus ook gebeurt want ik heb vanmiddag een testrondje gereden en merkte al meteen dat hij nog tikte en inhield en na beetje doortrappen op de snelweg ging het lampje alweer branden.
Garage gebeld en kan m morgen weer brengen, wordt maandag gemaakt. Ze gaan dan het krukastandwiel/regelaar en nog 2 sensoren vervangen en verwachten dat het daarmee wel opgelost is.
Voor dat klusje moet wel de distributieriem eraf en hij adviseerde er om na de klus een nieuwe erop te doen en kijken of het nodig is de spanrol en de waterpomp ( na het checken op lekkage ) ook meteen mee te nemen.
Wat zouden jullie doen? Want de Cruze heeft net 70.000 gelopen en in het boekje staat dat het pas bij 150.000 nodig is.
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Plaats reactie

Terug naar “Interieur / motor”