Motormanagement lampje brand
-
- Member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22-01-2015 22:05
-
- Member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22-01-2015 22:05
-
- moderator
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 04-11-2012 16:41
Vervelend. Zo te horen wordt/ is het wel een kwaal want je bent de 3e al hier.
Knopje vervangen kost hun niks. Kost 8 euro en 10 min werk.
Hopelijk is het snel opgelost!
Knopje vervangen kost hun niks. Kost 8 euro en 10 min werk.
Hopelijk is het snel opgelost!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition
Chevrolet Cruze Black Edition
-
- Member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22-01-2015 22:05
-
- Member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06-05-2014 16:47
Vindt het gewoon erg vreemd, die blokken zijn al zolang in productie (waarschijnlijk miljoenen van gemaakt).
http://www.motor-talk.de/blogs/cookie-6 ... 02416.html
de Z18XER (blok van de Cruze) is de opvolger van de A18XER, en die is ook al meerdere malen opgevolgd (verbeterd e.d.).
http://www.motor-talk.de/blogs/cookie-6 ... 02416.html
de Z18XER (blok van de Cruze) is de opvolger van de A18XER, en die is ook al meerdere malen opgevolgd (verbeterd e.d.).
-
- Member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22-01-2015 22:05
-
- lid
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 11-03-2015 14:01
Mijn Cruze had hetzelfde probleem; ratelen als een oude koffiemolen en volgens mij de helft van de PK's verdwenen.
Ik had al slechte nachten over de eventuele kosten :)
Monteur bij garage (was officiële Chevrolet dealer) zei het direct; dat zijn de actuators die de stand van de nokkenassen regelen.
De oplossing is simpel; in die 2 actuators zitten filtertjes die verstopt zijn geraakt door de olie. Deze filtertjes kunnen simpelweg verwijderd worden; actuators terug plaatsen en klaar is Kees. Als je een torx-doppenset hebt kun je het gemakkelijk zelf. Ik had die niet en heb het laten doen, kosten €45.
Hier het officiële schrijven van GM waarin de werkwijze beschreven wordt:
http://workshop-manuals.com/chevrolet/a ... or_rattle/
Ik had al slechte nachten over de eventuele kosten :)
Monteur bij garage (was officiële Chevrolet dealer) zei het direct; dat zijn de actuators die de stand van de nokkenassen regelen.
De oplossing is simpel; in die 2 actuators zitten filtertjes die verstopt zijn geraakt door de olie. Deze filtertjes kunnen simpelweg verwijderd worden; actuators terug plaatsen en klaar is Kees. Als je een torx-doppenset hebt kun je het gemakkelijk zelf. Ik had die niet en heb het laten doen, kosten €45.
Hier het officiële schrijven van GM waarin de werkwijze beschreven wordt:
http://workshop-manuals.com/chevrolet/a ... or_rattle/
-
- Newby
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 19-08-2013 00:08
Bekende kwaal.
Ik heb het bij mijn Vectra gehad en ook bij mijn Cruze.
Het wil wel eens helpen om de filters van de actuatoren te verwijderen of de actuatoren zelf te vervangen.
Bij mij was het beide malen het nokkenastandwiel van de inlaatzijde.
Heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het de uitlaatzijde betrof.
En ik heb er door mijn werk, monteur, al diverse vervangen.
Bij mijn Vectra heb ik destijds beide tandwielen vervangen (onder garantie) maar bij mijn Cruze alleen het inlaattandwiel.
Hollander hè, en ik moest het zelf betalen.
Binnen twee jaar was het tandwiel weer defect dus toen nog eens onder garantie vervangen.
Ik heb het bij mijn Vectra gehad en ook bij mijn Cruze.
Het wil wel eens helpen om de filters van de actuatoren te verwijderen of de actuatoren zelf te vervangen.
Bij mij was het beide malen het nokkenastandwiel van de inlaatzijde.
Heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het de uitlaatzijde betrof.
En ik heb er door mijn werk, monteur, al diverse vervangen.
Bij mijn Vectra heb ik destijds beide tandwielen vervangen (onder garantie) maar bij mijn Cruze alleen het inlaattandwiel.
Hollander hè, en ik moest het zelf betalen.
Binnen twee jaar was het tandwiel weer defect dus toen nog eens onder garantie vervangen.