Motormanagement lampje brand
-
- Member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22-01-2015 22:05
-
- lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 22-03-2014 10:23
corensan schreef:Ik durf het zo ook niet te zegen wat er allemaal is vervangen.da Prutser schreef:1100 euro is nog een aardige bats geld.
Waarschijnlijk hebben ze de nokkenastandwielen en de regelaars vervangen.
Meestal gaat alleen het nokkenastandwiel aan de inlaatzijde kapot.
Ik heb die van mijn Cruze ook al vervangen.
De regelaars gaan ook wel eens kapot.
Maar alles tegelijk???????
Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat er precies vervangen is.
Ik reed zo rond de 180, toen de auto begon te trillen, ik dacht eerst aan een lekke band.
langzaam het gas los en zo bij de 90 negens geen last meer van.
weer een beetje gas gegeven, en toen ging het lampje aan.
ben toen direct gestopt, en dat was volgens de berger een goede keuze geweest.
Sinds mijn distributieriem is vervangen brandt het motormanagementlampje in mijn Cruze. Uitlezen van de melding door de garage: Nokkenassensor. Volgens de dealer/garage had hij dit precies eerder toen hij een distributieriem verving bij een Cruze. Altijd na de derde keer dat de motor werd gestart. Het zou geen kwaad kunnen zegt hij want hij is helemaal niet in de buurt van de nokkenas geweest.
Nu blijft het lampje branden.. lijkt me niet goed. Iemand een tip?
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback
-
- moderator
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 04-11-2012 16:41
Zoieso melden bij de dealer.
Zou erop aandringen dat ze m uitlezen en resetten, zou kunnen kloppen wat hun zeggen maar laat ze dat ook maar bewijzen dan.
Zou erop aandringen dat ze m uitlezen en resetten, zou kunnen kloppen wat hun zeggen maar laat ze dat ook maar bewijzen dan.
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition
Chevrolet Cruze Black Edition
-
- lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 22-03-2014 10:23
Vandaag terug geweest bij de dealer hiervoor. Volgens de dealer komt het omdat er een afstand is ontstaan tussen nokkenas en krukas. Dit komt door het vervangen van de distributieriem en daardoor geeft het motormanagement een probleem aan.Chevy schreef:Zoieso melden bij de dealer.
Zou erop aandringen dat ze m uitlezen en resetten, zou kunnen kloppen wat hun zeggen maar laat ze dat ook maar bewijzen dan.
Ze konden dit wel verhelpen zeiden ze: "Met de reparatie worden de nokkenas op een iets anders ‘’ tijdstip ‘’ gezet"
Dit hebben ze vandaag geprobeerd maar zonder resultaat. Na drie keer starten gaat het lampje weer branden. De enige manier om het nu nog op te lossen is door het vervangen van de tandwielen op de nokkenas (a €200.- per stuk). Dat heb ik maar even zo gelaten...
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback
-
- Newby
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21-08-2016 16:44
Ratel en geen kracht, inhouden.
Hallo allemaal.
Ik ben nou ook aan de beurt met deze kwaal. Bij 125.000KM
Heb alles geprobeerd nokkenas sensors, oliedrukregelaars, olie verdikken maar tevergeefs. Het begon vorige jaar met ratelen bij koude start en nu na warm draaien blijft hij ratelen waarbij ook de kracht weg valt.
Hij gooit code P0011, IN-laat Oliedrukregelaar omgewisseld met UIT-laat, weer P0011 dus blijft er maar een ding over..
Ik ga morgen alles Online bestellen, kostenplaatje Dealer 1100 Euro (onderdelen alleen) en Online +- 400 Euro. Goede merk, geen rare merk.
Variabele Nokkenasregelaars IN en UIT laat (Tandwielen) €125.00 en €135.00
Distributieset (Riem, Geleider, spanner, Waterpomp) €102.00
Nokkenas keerringen: 2 stuks a €7,00
Nieuwe olie en Filter gelijk.. +- €50 LET OP: Dextron2 5W-30 is wel een vereiste van GM !
Het karwei ga ik zelf doen want bij de dealer was ik meer dan €2000 kwijt en dat ga ik niet doen natuurlijk zolang ik het zelf kan.
Ik zal indien mogelijk wat foto's uploaden als het zover is, ik schat over een weekje, als ik het spul binnen heb.
Ik ben nou ook aan de beurt met deze kwaal. Bij 125.000KM
Heb alles geprobeerd nokkenas sensors, oliedrukregelaars, olie verdikken maar tevergeefs. Het begon vorige jaar met ratelen bij koude start en nu na warm draaien blijft hij ratelen waarbij ook de kracht weg valt.
Hij gooit code P0011, IN-laat Oliedrukregelaar omgewisseld met UIT-laat, weer P0011 dus blijft er maar een ding over..
Ik ga morgen alles Online bestellen, kostenplaatje Dealer 1100 Euro (onderdelen alleen) en Online +- 400 Euro. Goede merk, geen rare merk.
Variabele Nokkenasregelaars IN en UIT laat (Tandwielen) €125.00 en €135.00
Distributieset (Riem, Geleider, spanner, Waterpomp) €102.00
Nokkenas keerringen: 2 stuks a €7,00
Nieuwe olie en Filter gelijk.. +- €50 LET OP: Dextron2 5W-30 is wel een vereiste van GM !
Het karwei ga ik zelf doen want bij de dealer was ik meer dan €2000 kwijt en dat ga ik niet doen natuurlijk zolang ik het zelf kan.
Ik zal indien mogelijk wat foto's uploaden als het zover is, ik schat over een weekje, als ik het spul binnen heb.
Cruze LT 1.8 LPG3
-
- lid
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 11-03-2015 14:01
-
- lid
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 11-03-2015 14:01
Het is voor 99% een nokkenastandwiel wat dit veroorzaakt, wordt inderdaad bevestigd op diverse fora.
Het is dus niet alleen de Cruze die er 'last'van heeft.
Bij mij is het alleen een paar tellen na de koude start, verder heb ik er geen last van dus laat het lekker zo. Misschien als de distributieriem vervangen moet worden, over 15.000 km, dat ik het dan gelijk laat doen.
Maar de Cruze heeft me laatst al behorlijk wat geld gekost door een shitty remklauw, dus ik ben er ff klaar mee
Het is dus niet alleen de Cruze die er 'last'van heeft.
Bij mij is het alleen een paar tellen na de koude start, verder heb ik er geen last van dus laat het lekker zo. Misschien als de distributieriem vervangen moet worden, over 15.000 km, dat ik het dan gelijk laat doen.
Maar de Cruze heeft me laatst al behorlijk wat geld gekost door een shitty remklauw, dus ik ben er ff klaar mee