1.8L Benzine schokt, is dit normaal?

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm het interieur / motor kwijt
corensan
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-02-2011 22:55

Bericht door corensan » 09-04-2015 23:35

Mijn 1,8 Cruze begon ook te schokken.
Vandaag terug naar de dealer geweest, en deze schrok van de bougies.
Deze waren volgens hem nog geen 3500km geleden vervangen.
Ik geloof er niets van.
Ik heb er even snel een foto van gemaakt omdat ik het idee kreeg dat ze me 4 nieuwe wouden laten betalen.
Maar hij heeft er gratis 4 nieuwe in gedraaid, en nu nergens geen last meer van.
Een ding weet ik wel, de volgende onderhoudsbeurten ga ik gewoon zelf doen.
Afbeelding
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 10-04-2015 06:34

Is die oude bougie dan zo slecht, de verbranding ziet er toch schoon uit ?

corensan
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-02-2011 22:55

Bericht door corensan » 10-04-2015 08:54

Ze waren flink op ja, de elektrode was zeker voor de helft weg.
Dus de afstand voor de vonk is dus ook groot.
Dan kan het zijn dat hij soms niet goed vonkt.
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 10-04-2015 12:27

corensan schreef:Ze waren flink op ja, de elektrode was zeker voor de helft weg.
Dus de afstand voor de vonk is dus ook groot.
Dan kan het zijn dat hij soms niet goed vonkt.
Oke, weer wat geleerd

aer
Newby
Newby
Berichten: 6
Lid geworden op: 10-04-2015 22:00

Bericht door aer » 12-04-2015 23:08

Ik geef even een overzicht van de het schokken van mijn wagen

- Bij aankoop (2011 - 55000 km) schokte hij hevig. Onder garantie heb ik mijn bougies veranderd. Hierbij waren de zwaarste schokken voorbij, maar de wagen bleef zich inhouden. De bougies hadden roest bovenaan door vocht, omdat hij even had stil gestaan. Hierdoor kan er een weerstand op de bougies komen. Ik ga mijn bougies elke 20 000 km vervangen.

- Dan ben ik bij dit forum terecht gekomen en heb de luchtpijp verwijderd. 2 dagen heeft hij feilloos gereden en daarna begon het schokken terug.

- De luchttemperatuurmeter vervangen, geen echt resultaat.

- Dan ben ik ten rade gegaan bij mijn collega's in Tessenderlo (B) en zij vertelden mij dat dit probleem te wijten is aan een minder goede doorstroming van de olie via de nokkenaskleppen. Deze nokkenaskleppen bedienen de nokkenas die variabel is uitgevoerd. Hierdoor zit er een vertraging op de nokkenastiming waardoor de wagen kleine schokken geeft.
De 2 kleppen zitten links op de motor 1 vooraan en 1 achteraan. Je kan deze er uit schroeven (1 bout) en zo de ziften er uit halen. Hierdoor is de oliestroom beter naar de variabele nokkenas en verminderd het schokken.

Dit laatste helpt bij mij het beste. Het is niet 100% in orde, maar hij rijdt aangenaam.

Bart
Member
Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 22-01-2015 22:05

Bericht door Bart » 13-04-2015 18:14

Als het vervangen van de bougies enigzins hielp kun je wellicht nog een stapje verder kijken en nagaan of de bobine in orde is?

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 13-04-2015 19:47

Persoonlijk vindt ik het verhaal van slechte doorstroming van de olie bij de nokkenas kleppen wat ongeloofwaardig.
Deze 1.8 benzine blokken worden al vele jaren gebouwd, en zitten inmiddels al in honderd duizenden auto's (Opel Vectra, Astra, Insignia, diverse Vauxhalls, diverse Holdens, in het verleden ook in Saabs, en dus nu ook in Chevrolets) dus een constructie fout zal er echt niet meer in zitten, het blok is namelijk al zoveel keren verbeterd/aangepast enz.

Waar volgens mij het werkelijke probleem zit, is dat dit blok geschikt moest worden gemaakt voor Euro 5 (de vorige was namelijk nog Euro 4 heb ik gelezen).
Door deze emissie eis, hebben ze hoogstwaarschijnlijk het blok nog meer moeten knijpen in de uitlaat, of iets met de brandstof toevoer, waardoor het blok zijn gas niet goed kwijt kan, of brandstof en lucht te kort komt.

Ik merk er overigens met mijn Cruze (1.8 LTZ) weinig tot niets van, je merkt wel aan de auto dat je de airco aanzet, maar dat lijkt me wel normaal, zo'n pomp vreet motor vermogen.
Dit euvel kon ik ook goed merken bij mijn Chrysler Neon en Chevrolet Alero en een Kia Magentis die ik gehad heb.
Alleen mijn Camaro die ik heb gehad, had er geen last van, maar daar lag een 3.8V6 in. ;) ;)

Bart
Member
Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 22-01-2015 22:05

Bericht door Bart » 13-04-2015 20:10

plausibel

plausibel bijv.naamw.Uitspraak: [plɑu'zibəl] als het geloofwaardig klinkt Voorbeelden: `een plausibele verklaring`, `Zijn uitleg klinkt plausibel, maar de cijfers kloppen van geen kanten.`Synoniem: aannemelijk © Kernerman Dictionaries.
haha,volgens mij bedoel je precies het tegenovergestelde ;)

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 13-04-2015 20:21

Aer,

We zien graag dat je een voorstelling van jou en je wagen doet in het daarvoor bestemde topic.

Mvg, Chevy - Colin
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 13-04-2015 21:13

Bart schreef:
plausibel

plausibel bijv.naamw.Uitspraak: [plɑu'zibəl] als het geloofwaardig klinkt Voorbeelden: `een plausibele verklaring`, `Zijn uitleg klinkt plausibel, maar de cijfers kloppen van geen kanten.`Synoniem: aannemelijk © Kernerman Dictionaries.
haha,volgens mij bedoel je precies het tegenovergestelde ;)
Klopt, dat bedoel ik :oops:
Heb het inmiddels al aangepast :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Interieur / motor”