1.8L Benzine schokt, is dit normaal?

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm het interieur / motor kwijt
Ingrid
Newby
Newby
Berichten: 34
Lid geworden op: 06-12-2013 22:59

Bericht door Ingrid » 19-02-2014 18:31

vreemd,

ik heb nog geen last gehad van haperende/schokkende motor,
al helemaal niet bij Cruise Control. Bij Cruise Control trekt hij eenmaal
om de snelheid vast te houden (lijkt me normaal) maar daarna is ie
heel rustig de motor.

groetjes,

Ingrid
Chevy cruze 1.6 LT 2012
nr 5 op de lijst van meest verkochte auto's ter wereld!

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 19-02-2014 18:47

Rij je met de Climate Control aan Ingrid?
Ik rij ook meestal zonder en dan schokt hij ook niet.
En net als je zegt, met de Cruzecontrol rijd hij helemaal vloeiend!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Ingrid
Newby
Newby
Berichten: 34
Lid geworden op: 06-12-2013 22:59

Bericht door Ingrid » 20-02-2014 20:36

Hey Chevy,

ik heb een LT versie uit 2012 met een airco systeem (geen electronic climate control), ik heb de auto pas sinds begin december, maar heb eens een testje gedaan met onderweg de airo hard aanzetten, en inderdaad hij houdt gas in, heb ik echt nog nooit meegemaakt hoor.
dat is inderdaad vervelend, maar of hij dan schokkend rijd, geen idee. ik hoop t niet, de zomer zal t uitwijzen, hihi. maargoed ik ben dol op General Motors en ipv een Opel nu een echte Chevy fan, dus ik neem het maar op de koop toe, niks is perfect.

groetjes,

Ingrid
Chevy cruze 1.6 LT 2012
nr 5 op de lijst van meest verkochte auto's ter wereld!

fflippo
lid
lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22-03-2014 10:23

Bericht door fflippo » 22-03-2014 10:50

Mijn Chevrolet 1.8 LT Hatchback benzine doet dit ook. Schokkerig in bijna elke versnelling. Ik ben er mee naar de dealer geweest (Polderman BV te Lisse) en die zeggen dat ze er niks aan te doen is en dat dit normaal gedrag van de Eco motor is. Ik ben er niet zo blij mee...
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback

Gast

Bericht door Gast » 23-03-2014 14:40

1. Alleen BP ultimate tanken doet voor mij geen wonderen maar helpt zeer zeker wel.
2. Nieuwe bougies hielpen ook maar aangezien jouw Cruze uit 2012 komt (mijne 2009) zal dat wel niet zoveel doen.
3. Een chipper gaf mij nog de tip om een directere/koelere luchtaanvoer te proberen.

Veel verder kom ik niet

De Insignia heeft hetzelfde blokje. Bij mijn dealer zeggen ze dat de Insignia deze problemen niet heeft omdat er meer tijd in de ontwikkeling van het motormanagement wordt gestoken. Je kunt er dus niet zoveel aan doen..

fflippo
lid
lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22-03-2014 10:23

Bericht door fflippo » 24-03-2014 11:37

Onno schreef:1. Alleen BP ultimate tanken doet voor mij geen wonderen maar helpt zeer zeker wel.
2. Nieuwe bougies hielpen ook maar aangezien jouw Cruze uit 2012 komt (mijne 2009) zal dat wel niet zoveel doen.
3. Een chipper gaf mij nog de tip om een directere/koelere luchtaanvoer te proberen.

Veel verder kom ik niet

De Insignia heeft hetzelfde blokje. Bij mijn dealer zeggen ze dat de Insignia deze problemen niet heeft omdat er meer tijd in de ontwikkeling van het motormanagement wordt gestoken. Je kunt er dus niet zoveel aan doen..

De dealer heeft bij mij de laatste keer de bougies vervangen en de leidingen schoongemaakt. Resultaat: geen enkel verschil.

Hoe moeten we dit nu zien? De auto schokt: Works as designed, dit hoort zo. Er is geen enkel probleem? Of: Ja, er is een probleem, dit is niet goed maar we moeten er mee leven?

Ik kan me toch niet voorstellen dat er ergens in een officieel document van Chevrolet staat: "De Cruze 1.8 LT bezinemotor werkt niet helemaal goed. Jammer voor de klanten, maar we gaan er niks aan doen" ?
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback

Gast

Bericht door Gast » 24-03-2014 11:53

Volgens mijn dealer zijn ze er bij Chevrolet van bewust dat er met meer ontwikkeltijd voor het motormanagement minder klachten zoals deze zouden zijn. Niet iedereen lijkt er overigens (evenveel) last van te hebben. Misschien dat dit een reden is dat ze er niks aan doen, en op de koop toenemen dat er soms klachten als deze opduiken. Dit heeft gewoon met hun strategie te maken en die kan natuurlijk verschillen van andere merken.

Het is voor mij reden genoeg om hierna geen (benzine) Chevrolet te nemen..

Ik was nog iets vergeten wat bij mij wel hielp, terwijl er geen motorstoring zichtbaar was. Namelijk de luchtsensor bij je luchtinlaat vervangen. Kosten zijn 25 tot 50 Euro.

De BP Ultimate tip zou ik ook zeker proberen!

fflippo
lid
lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22-03-2014 10:23

Bericht door fflippo » 24-03-2014 12:28

Onno schreef:Ik was nog iets vergeten wat bij mij wel hielp, terwijl er geen motorstoring zichtbaar was. Namelijk de luchtsensor bij je luchtinlaat vervangen. Kosten zijn 25 tot 50 Euro.

De BP Ultimate tip zou ik ook zeker proberen!
Ik heb nog garantie op de auto. Ik ben alleen benieuwd hoe ik aan de dealer moet duidelijk maken dat hij dit moet doen. Meestal is "dat heb ik op een forum gelezen" niet genoeg..

Weet jij wat er in die BP Ultimate zit wat dit probleem verminderd?
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback

Gast

Bericht door Gast » 24-03-2014 12:41

Hmm nee ik snap dat dat geen sterk verhaal is om mee aan te komen :D Wat je kunt doen is aangeven dat er een andere garage aangegeven heeft dat wanneer zo'n sensor dreigt stuk te gaan maar nog net buiten de waarden van een storingsmelding valt, deze soms wel symptomen vertoont. Of jij er één mag testen en indien er geen resultaat is, kunnen ze gewoon de oude er weer in plaatsen (2 minuten werk). Zo deden ze dat bij mij ook en dat was gewoon een officiële dealer. Was geen enkel probleem.

Het verhaal van de BP Ultimate weet de dealer ook beter uit te leggen. Bij mijn dealer krijgen ze wel vaker vreemde gevallen binnen waarna ze de klant eerst een tank BP Ultimate of Shell Vpower laten tanken. Er waren gevallen bekend waarbij na het tanken van een betere benzine de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen was!

De BP is ten eerste een hoger octaangetal (98 ipv 95). Verder zitten er allerlei additieven in waardoor sommige motoren veel beter lopen en schoonblijven. Ik merk het in ieder geval direct als ik met een bijna lege tank de goedkope euro 95 ga tanken. Hij is dan in de 1e tm 3e versnelling schokkeriger. Snel weer vol blurpen met BP ultimate!

fflippo
lid
lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22-03-2014 10:23

Bericht door fflippo » 24-03-2014 12:45

Bedankt voor de tips Onno !

Ik dacht inderdaad al dat het hogere octaangehalte met name uit zou kunnen maken voor de prestaties. Ik heb geen BP in mijn directe omgeving thuis, maar ik ga de volgende tank wel bij een BP volgooien met Ultimate. Eens kijken of het uitmaakt. BP claimt ook nog eens dat het zuiniger is, dus dat zou dan de extra kosten (ruim 10 cent per liter duurder) weer kunnen compenseren.
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback

Plaats reactie

Terug naar “Interieur / motor”