1.8L Benzine schokt, is dit normaal?
-
- Member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 10-02-2011 22:55
Mijn 1,8 Cruze begon ook te schokken.
Vandaag terug naar de dealer geweest, en deze schrok van de bougies.
Deze waren volgens hem nog geen 3500km geleden vervangen.
Ik geloof er niets van.
Ik heb er even snel een foto van gemaakt omdat ik het idee kreeg dat ze me 4 nieuwe wouden laten betalen.
Maar hij heeft er gratis 4 nieuwe in gedraaid, en nu nergens geen last meer van.
Een ding weet ik wel, de volgende onderhoudsbeurten ga ik gewoon zelf doen.
Vandaag terug naar de dealer geweest, en deze schrok van de bougies.
Deze waren volgens hem nog geen 3500km geleden vervangen.
Ik geloof er niets van.
Ik heb er even snel een foto van gemaakt omdat ik het idee kreeg dat ze me 4 nieuwe wouden laten betalen.
Maar hij heeft er gratis 4 nieuwe in gedraaid, en nu nergens geen last meer van.
Een ding weet ik wel, de volgende onderhoudsbeurten ga ik gewoon zelf doen.
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting
......But i'am just visiting
-
- Newby
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10-04-2015 22:00
Ik geef even een overzicht van de het schokken van mijn wagen
- Bij aankoop (2011 - 55000 km) schokte hij hevig. Onder garantie heb ik mijn bougies veranderd. Hierbij waren de zwaarste schokken voorbij, maar de wagen bleef zich inhouden. De bougies hadden roest bovenaan door vocht, omdat hij even had stil gestaan. Hierdoor kan er een weerstand op de bougies komen. Ik ga mijn bougies elke 20 000 km vervangen.
- Dan ben ik bij dit forum terecht gekomen en heb de luchtpijp verwijderd. 2 dagen heeft hij feilloos gereden en daarna begon het schokken terug.
- De luchttemperatuurmeter vervangen, geen echt resultaat.
- Dan ben ik ten rade gegaan bij mijn collega's in Tessenderlo (B) en zij vertelden mij dat dit probleem te wijten is aan een minder goede doorstroming van de olie via de nokkenaskleppen. Deze nokkenaskleppen bedienen de nokkenas die variabel is uitgevoerd. Hierdoor zit er een vertraging op de nokkenastiming waardoor de wagen kleine schokken geeft.
De 2 kleppen zitten links op de motor 1 vooraan en 1 achteraan. Je kan deze er uit schroeven (1 bout) en zo de ziften er uit halen. Hierdoor is de oliestroom beter naar de variabele nokkenas en verminderd het schokken.
Dit laatste helpt bij mij het beste. Het is niet 100% in orde, maar hij rijdt aangenaam.
- Bij aankoop (2011 - 55000 km) schokte hij hevig. Onder garantie heb ik mijn bougies veranderd. Hierbij waren de zwaarste schokken voorbij, maar de wagen bleef zich inhouden. De bougies hadden roest bovenaan door vocht, omdat hij even had stil gestaan. Hierdoor kan er een weerstand op de bougies komen. Ik ga mijn bougies elke 20 000 km vervangen.
- Dan ben ik bij dit forum terecht gekomen en heb de luchtpijp verwijderd. 2 dagen heeft hij feilloos gereden en daarna begon het schokken terug.
- De luchttemperatuurmeter vervangen, geen echt resultaat.
- Dan ben ik ten rade gegaan bij mijn collega's in Tessenderlo (B) en zij vertelden mij dat dit probleem te wijten is aan een minder goede doorstroming van de olie via de nokkenaskleppen. Deze nokkenaskleppen bedienen de nokkenas die variabel is uitgevoerd. Hierdoor zit er een vertraging op de nokkenastiming waardoor de wagen kleine schokken geeft.
De 2 kleppen zitten links op de motor 1 vooraan en 1 achteraan. Je kan deze er uit schroeven (1 bout) en zo de ziften er uit halen. Hierdoor is de oliestroom beter naar de variabele nokkenas en verminderd het schokken.
Dit laatste helpt bij mij het beste. Het is niet 100% in orde, maar hij rijdt aangenaam.
-
- Member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22-01-2015 22:05
-
- Member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06-05-2014 16:47
Persoonlijk vindt ik het verhaal van slechte doorstroming van de olie bij de nokkenas kleppen wat ongeloofwaardig.
Deze 1.8 benzine blokken worden al vele jaren gebouwd, en zitten inmiddels al in honderd duizenden auto's (Opel Vectra, Astra, Insignia, diverse Vauxhalls, diverse Holdens, in het verleden ook in Saabs, en dus nu ook in Chevrolets) dus een constructie fout zal er echt niet meer in zitten, het blok is namelijk al zoveel keren verbeterd/aangepast enz.
Waar volgens mij het werkelijke probleem zit, is dat dit blok geschikt moest worden gemaakt voor Euro 5 (de vorige was namelijk nog Euro 4 heb ik gelezen).
Door deze emissie eis, hebben ze hoogstwaarschijnlijk het blok nog meer moeten knijpen in de uitlaat, of iets met de brandstof toevoer, waardoor het blok zijn gas niet goed kwijt kan, of brandstof en lucht te kort komt.
Ik merk er overigens met mijn Cruze (1.8 LTZ) weinig tot niets van, je merkt wel aan de auto dat je de airco aanzet, maar dat lijkt me wel normaal, zo'n pomp vreet motor vermogen.
Dit euvel kon ik ook goed merken bij mijn Chrysler Neon en Chevrolet Alero en een Kia Magentis die ik gehad heb.
Alleen mijn Camaro die ik heb gehad, had er geen last van, maar daar lag een 3.8V6 in.
Deze 1.8 benzine blokken worden al vele jaren gebouwd, en zitten inmiddels al in honderd duizenden auto's (Opel Vectra, Astra, Insignia, diverse Vauxhalls, diverse Holdens, in het verleden ook in Saabs, en dus nu ook in Chevrolets) dus een constructie fout zal er echt niet meer in zitten, het blok is namelijk al zoveel keren verbeterd/aangepast enz.
Waar volgens mij het werkelijke probleem zit, is dat dit blok geschikt moest worden gemaakt voor Euro 5 (de vorige was namelijk nog Euro 4 heb ik gelezen).
Door deze emissie eis, hebben ze hoogstwaarschijnlijk het blok nog meer moeten knijpen in de uitlaat, of iets met de brandstof toevoer, waardoor het blok zijn gas niet goed kwijt kan, of brandstof en lucht te kort komt.
Ik merk er overigens met mijn Cruze (1.8 LTZ) weinig tot niets van, je merkt wel aan de auto dat je de airco aanzet, maar dat lijkt me wel normaal, zo'n pomp vreet motor vermogen.
Dit euvel kon ik ook goed merken bij mijn Chrysler Neon en Chevrolet Alero en een Kia Magentis die ik gehad heb.
Alleen mijn Camaro die ik heb gehad, had er geen last van, maar daar lag een 3.8V6 in.
-
- Member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22-01-2015 22:05
haha,volgens mij bedoel je precies het tegenovergestelde ;)plausibel
plausibel bijv.naamw.Uitspraak: [plɑu'zibəl] als het geloofwaardig klinkt Voorbeelden: `een plausibele verklaring`, `Zijn uitleg klinkt plausibel, maar de cijfers kloppen van geen kanten.`Synoniem: aannemelijk © Kernerman Dictionaries.
-
- moderator
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 04-11-2012 16:41
Aer,
We zien graag dat je een voorstelling van jou en je wagen doet in het daarvoor bestemde topic.
Mvg, Chevy - Colin
We zien graag dat je een voorstelling van jou en je wagen doet in het daarvoor bestemde topic.
Mvg, Chevy - Colin
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition
Chevrolet Cruze Black Edition
-
- Member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06-05-2014 16:47
Klopt, dat bedoel ik :oops:Bart schreef:haha,volgens mij bedoel je precies het tegenovergestelde ;)plausibel
plausibel bijv.naamw.Uitspraak: [plɑu'zibəl] als het geloofwaardig klinkt Voorbeelden: `een plausibele verklaring`, `Zijn uitleg klinkt plausibel, maar de cijfers kloppen van geen kanten.`Synoniem: aannemelijk © Kernerman Dictionaries.
Heb het inmiddels al aangepast :lol: