1.8L Benzine schokt, is dit normaal?
Het hangt bij mij overigens ook van het weertype af. Merk jij dit ook? Ik weet nog van mijn brommertijd dat sommige motoren beter liepen in de koele mistige avonden en ochtenden
zal wel met temperatuur en luchtvochtigheid te maken hebben. Vraag mij dan wel eens af of dit niet te beïnvloeden is het zou mij daarom niks verbazen als het aanzuigen van lucht vanaf een ander punt zou helpen..
zal wel met temperatuur en luchtvochtigheid te maken hebben. Vraag mij dan wel eens af of dit niet te beïnvloeden is het zou mij daarom niks verbazen als het aanzuigen van lucht vanaf een ander punt zou helpen..
-
- Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 22-04-2014 21:25
Volgens mij heb ik de oorzaak gevonden. De problemen lijken te verdwijnen wanneer de lange, bochtige en misschien ietwat dunne aanvoerbuis voor het luchthuis niet meer wordt gebruikt.
Je kunt dit zelf gratis testen als je een kwartier tijd vrijmaakt en een twee schroevendraaiers hebt :) Wat je dan moet doen is het volgende verbindingsstuk aan de onderzijde van je luchtfilterhuis verwijderen.
Een uitgebreide uitleg vind je hier:
http://www.cruzetalk.com/forum/129-engi ... nator.html
Probeer het eens! Als het je niet bevalt kost het je weer een kwartier om het terug te plaatsen, dus waarom niet..
(Volgens mij hoeft de luchtsensor er trouwens helemaal niet af)
Edit:
Indien iemand een ander probleem heeft dan die van mij kan het natuurlijk zijn dat dit niks voor je kan betekenen ;)
Daarnaast nog even over schokken met airco aan. Ik had hier erg last van (zo erg dat ik de airco bij heet weer niet aan wou hebben). Afgelopen week een beurt gehad bij de dealer en het bleek dat de airco bijgevuld moest worden (dikke 100 euro). Sindsdien kan ik de airco weer aan hebben. Verklaring is dat de compressor elke twee a drie seconden aangaat als het niveau te hoog of te laag is.
Je kunt dit zelf gratis testen als je een kwartier tijd vrijmaakt en een twee schroevendraaiers hebt :) Wat je dan moet doen is het volgende verbindingsstuk aan de onderzijde van je luchtfilterhuis verwijderen.
Een uitgebreide uitleg vind je hier:
http://www.cruzetalk.com/forum/129-engi ... nator.html
Probeer het eens! Als het je niet bevalt kost het je weer een kwartier om het terug te plaatsen, dus waarom niet..
(Volgens mij hoeft de luchtsensor er trouwens helemaal niet af)
Edit:
Indien iemand een ander probleem heeft dan die van mij kan het natuurlijk zijn dat dit niks voor je kan betekenen ;)
Daarnaast nog even over schokken met airco aan. Ik had hier erg last van (zo erg dat ik de airco bij heet weer niet aan wou hebben). Afgelopen week een beurt gehad bij de dealer en het bleek dat de airco bijgevuld moest worden (dikke 100 euro). Sindsdien kan ik de airco weer aan hebben. Verklaring is dat de compressor elke twee a drie seconden aangaat als het niveau te hoog of te laag is.
-
- moderator
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 04-11-2012 16:41
Mooi gevonden die site Onno!
Heb je dat deel er gewoon uit gelaten?
Wat mij opviel is dat de std aanzuigbuis hoe dichter je bij de grille komt steeds smaller en dunner wordt, wat eigenlijk juist steeds groter zou worden!
En het is idd een lange en bochtige weg.
Gelukkig voor jouw is je airco probleem opgelost, vind dit wel snel na 5 jaar al!
Heb je dat deel er gewoon uit gelaten?
Wat mij opviel is dat de std aanzuigbuis hoe dichter je bij de grille komt steeds smaller en dunner wordt, wat eigenlijk juist steeds groter zou worden!
En het is idd een lange en bochtige weg.
Gelukkig voor jouw is je airco probleem opgelost, vind dit wel snel na 5 jaar al!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition
Chevrolet Cruze Black Edition
-
- Newby
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 31-03-2015 19:23