1.8L Benzine schokt, is dit normaal?

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm het interieur / motor kwijt
Fida_Pr
Newby
Newby
Berichten: 8
Lid geworden op: 21-08-2016 16:44

Bericht door Fida_Pr » 25-10-2017 03:14

Bij deze motors is de airco pomp inderdaad goed te voelen, en het feit dat het schokkerig aanvoelt komt door dat de aircopomp zicht in en uit schakelt om de zoveel seconden, het is niet zo dat de airco pomp alleen maar aan staat, dan zou je namelijk maar een keer die schok voelen en zou je verder met iets minder kracht door rijden maar bij deze springt hij telkens AAN en UIT en daardoor elke keer die schok te voelen is.

Wat ik gedaan heb is de Relay van de Airco pomp eraf halen omdat ik de Airco alleen maar in de Zomer gebruik, en zo kan ik ook de voorruit ontdooien op zn ouderwets zeg maar, met gewone warme lucht zonder Airco. En heb ook geen last meer van die Airco stank wat je ruikt in het begin.
Als de Relay erin zit kun je de Ontdooi stand niet zonder Airco gebruiken.

Naast de Accu zit de zekeringendoos, de AC Relay is de Relay Nr.1 (Links Boven, als je naast de Linker vóórwiel staat) ;)
Cruze LT 1.8 LPG3

velden1
lid
lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11-03-2015 14:01

Bericht door velden1 » 25-10-2017 08:15

Da's nog eens een goeie tip!
Ik had wel een foefje om de ontwaseming zonder airco te gebruiken maar dit klinkt beter :)
Het verwijderen van die relay heeft verder geen gevolgen voor de werking van de airco?
Dus als ik de airco aan zet met het knoppie werkt ie gewoon?

Groetjes, Mark

Plaats reactie

Terug naar “Interieur / motor”