1.8L Benzine schokt, is dit normaal?

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm het interieur / motor kwijt
fflippo
lid
lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22-03-2014 10:23

Bericht door fflippo » 26-03-2014 19:25

Zo... net de tank volgegooid met BP Ultimate 98. Eens kijken of het iets uit maakt.
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback

Gast

Bericht door Gast » 26-03-2014 19:27

Hoop het voor je!

fflippo
lid
lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22-03-2014 10:23

Bericht door fflippo » 08-04-2014 18:25

Ik heb een tank BP Ultimate leeg gereden. Ik merk geen verschil. Ben inmiddels gewend aan het rijden met de Cruze en dus ook gewend aan de manier waarop de motor reageert.
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback

Gast

Bericht door Gast » 08-04-2014 19:04

Dat is jammer!

Gast

Bericht door Gast » 12-08-2014 11:45

Het hangt bij mij overigens ook van het weertype af. Merk jij dit ook? Ik weet nog van mijn brommertijd dat sommige motoren beter liepen in de koele mistige avonden en ochtenden :roll:

zal wel met temperatuur en luchtvochtigheid te maken hebben. Vraag mij dan wel eens af of dit niet te beïnvloeden is ;) het zou mij daarom niks verbazen als het aanzuigen van lucht vanaf een ander punt zou helpen..

MINIBENZ
Member
Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 22-04-2014 21:25

Bericht door MINIBENZ » 12-08-2014 22:11

Herkenbaar verhaal, merk het als je rustig met het gas bent maar als je wat steviger je rechtervoet gebruikt is het ook al minder.
maar ik zal ook eens langs de BP rijden en kijken of er verschil is.
Groetjes Marcel.


Rijdt niet harder dan dat je beschermengel kan vliegen!

Gast

Bericht door Gast » 23-08-2014 11:55

Volgens mij heb ik de oorzaak gevonden. De problemen lijken te verdwijnen wanneer de lange, bochtige en misschien ietwat dunne aanvoerbuis voor het luchthuis niet meer wordt gebruikt.

Je kunt dit zelf gratis testen als je een kwartier tijd vrijmaakt en een twee schroevendraaiers hebt :) Wat je dan moet doen is het volgende verbindingsstuk aan de onderzijde van je luchtfilterhuis verwijderen.

Afbeelding

Een uitgebreide uitleg vind je hier:
http://www.cruzetalk.com/forum/129-engi ... nator.html

Probeer het eens! Als het je niet bevalt kost het je weer een kwartier om het terug te plaatsen, dus waarom niet..

(Volgens mij hoeft de luchtsensor er trouwens helemaal niet af)

Edit:
Indien iemand een ander probleem heeft dan die van mij kan het natuurlijk zijn dat dit niks voor je kan betekenen ;)

Daarnaast nog even over schokken met airco aan. Ik had hier erg last van (zo erg dat ik de airco bij heet weer niet aan wou hebben). Afgelopen week een beurt gehad bij de dealer en het bleek dat de airco bijgevuld moest worden (dikke 100 euro). Sindsdien kan ik de airco weer aan hebben. Verklaring is dat de compressor elke twee a drie seconden aangaat als het niveau te hoog of te laag is.

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 23-08-2014 16:31

Mooi gevonden die site Onno!

Heb je dat deel er gewoon uit gelaten?
Wat mij opviel is dat de std aanzuigbuis hoe dichter je bij de grille komt steeds smaller en dunner wordt, wat eigenlijk juist steeds groter zou worden!

En het is idd een lange en bochtige weg.

Gelukkig voor jouw is je airco probleem opgelost, vind dit wel snel na 5 jaar al!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

MINIBENZ
Member
Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 22-04-2014 21:25

Bericht door MINIBENZ » 24-08-2014 13:34

De moeite waard om eens te proberen dus!
Groetjes Marcel.


Rijdt niet harder dan dat je beschermengel kan vliegen!

Chevystijn
Newby
Newby
Berichten: 17
Lid geworden op: 31-03-2015 19:23

Bericht door Chevystijn » 31-03-2015 21:05

Heb dit vandaag ook gedaan met mijn wagen moet zeggen ik merk het verschil wel erg! Schokken is inderdaad zo goed als weg. En je hoeft helemaal ge garagist te zijn om dit "eruit" te halen
~ChevroletCruze~

Plaats reactie

Terug naar “Interieur / motor”