hoog benzine verbruik
-
- Newby
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 04-01-2013 18:54
hoog benzine verbruik
Hoi allemaal, vraagje: Heb sinds december een 1,8 LT uit 2009 ( juni )
Hij heeft 46000 km gelopen. Het valt mij op dat hij veel benzine verbruikt, tevens wil hij bij "vol gas " een beetje inhouden. Bij 45000 zijn de bougies vervangen, oliewissel en luchtfilter vervangen...tevens heeft men de gasklep (?) gangbaar gemaakt ( men zei bekent probleem bij opel ecotec motor ).
Toch vindt ik hem nog steeds inhouden....iemand suggesties??
Thx
René
Hij heeft 46000 km gelopen. Het valt mij op dat hij veel benzine verbruikt, tevens wil hij bij "vol gas " een beetje inhouden. Bij 45000 zijn de bougies vervangen, oliewissel en luchtfilter vervangen...tevens heeft men de gasklep (?) gangbaar gemaakt ( men zei bekent probleem bij opel ecotec motor ).
Toch vindt ik hem nog steeds inhouden....iemand suggesties??
Thx
René
-
- lid
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 17-12-2012 23:54
Re: hoog benzine verbruik
Hi,renesaskia schreef:Hoi allemaal, vraagje: Heb sinds december een 1,8 LT uit 2009 ( juni )
Hij heeft 46000 km gelopen. Het valt mij op dat hij veel benzine verbruikt, tevens wil hij bij "vol gas " een beetje inhouden. Bij 45000 zijn de bougies vervangen, oliewissel en luchtfilter vervangen...tevens heeft men de gasklep (?) gangbaar gemaakt ( men zei bekent probleem bij opel ecotec motor ).
Toch vindt ik hem nog steeds inhouden....iemand suggesties??
Thx
René :(
Ik rijd ook in een 1.8 lt en heb precies het zelfde dus ben bang dat
Met het type motor ligt.
-
- Member Senior
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 31-01-2011 17:13
Als je de 1,8 op de testbank zet zul je snel zien waarom hij 'inhoud'
Het inhouden is een extreem tekort van vermogen tussen de 1500 - 3000 toeren.
De vermogen curve maakt daar een enorme dip, daar komt het 'inhouden' dus van.
Mechanisch is er niks verkeert aan de motor, de persoon die je dat van die gasklep heeft wijsgemaakt verdient ook wat klappen om de oren me dunkt.
Het hangt ' volgens mij ' af van de 'veiligheden' in het blok, in die toeren regio spuit hij gewoon teweinig benzine in.
Als je dit probeert te corrigeren met chippen dan gaat hij steeds in veiligheid omdat de sensors hier niet op voorzien zijn.
Je zou de wagen dan zo rijk afstellen dat ook je tussen demper hiervan zou stuk gaan.
Zonder er geld tegen aan te gooien zal dit probleem blijven vrees ik.
Optrekken in dit toerengebied vergt ook veel van de motor omdat je vermogen en koppel vraagt dat er niet is, en daarom gaat hij ook meer verbruiken.
Het inhouden is een extreem tekort van vermogen tussen de 1500 - 3000 toeren.
De vermogen curve maakt daar een enorme dip, daar komt het 'inhouden' dus van.
Mechanisch is er niks verkeert aan de motor, de persoon die je dat van die gasklep heeft wijsgemaakt verdient ook wat klappen om de oren me dunkt.
Het hangt ' volgens mij ' af van de 'veiligheden' in het blok, in die toeren regio spuit hij gewoon teweinig benzine in.
Als je dit probeert te corrigeren met chippen dan gaat hij steeds in veiligheid omdat de sensors hier niet op voorzien zijn.
Je zou de wagen dan zo rijk afstellen dat ook je tussen demper hiervan zou stuk gaan.
Zonder er geld tegen aan te gooien zal dit probleem blijven vrees ik.
Optrekken in dit toerengebied vergt ook veel van de motor omdat je vermogen en koppel vraagt dat er niet is, en daarom gaat hij ook meer verbruiken.
Life is great in my cruze.
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Newby
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02-02-2013 17:08
Goeiemiddag! Bij deze mijn eerste post op dit forum.
Je haalt aan dat zonder er geld tegen aan te gooien je dit niet kan oplossen...wat is dan eventueel een oplossing en wat is het kostenplaatje?
Heb 2 weken geleden een Cruze Hatchback 1.6LT gekocht met slechts 6100 km op de teller. Ben erg tevreden over de wagen enkel het verbruik ligt ook bij mij aan de hoge kant terwijl ik zeker niet sportief heb gereden....ik hoop/veronderstel dat mijn gemiddeld verbruik nog wel zal zakken door de wagen meer in te rijden. (Vorige eigenares deed slechts korte afstanden)
Grtz
Tobi
Je haalt aan dat zonder er geld tegen aan te gooien je dit niet kan oplossen...wat is dan eventueel een oplossing en wat is het kostenplaatje?
Heb 2 weken geleden een Cruze Hatchback 1.6LT gekocht met slechts 6100 km op de teller. Ben erg tevreden over de wagen enkel het verbruik ligt ook bij mij aan de hoge kant terwijl ik zeker niet sportief heb gereden....ik hoop/veronderstel dat mijn gemiddeld verbruik nog wel zal zakken door de wagen meer in te rijden. (Vorige eigenares deed slechts korte afstanden)
Grtz
Tobi
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
van harte welkom hier op het forum TobiTobiGov schreef:Goeiemiddag! Bij deze mijn eerste post op dit forum.
Je haalt aan dat zonder er geld tegen aan te gooien je dit niet kan oplossen...wat is dan eventueel een oplossing en wat is het kostenplaatje?
Heb 2 weken geleden een Cruze Hatchback 1.6LT gekocht met slechts 6100 km op de teller. Ben erg tevreden over de wagen enkel het verbruik ligt ook bij mij aan de hoge kant terwijl ik zeker niet sportief heb gereden....ik hoop/veronderstel dat mijn gemiddeld verbruik nog wel zal zakken door de wagen meer in te rijden. (Vorige eigenares deed slechts korte afstanden)
Grtz
Tobi
en je zal zeker nog wel iets van het verbruik af kunnen snoepen, maar een echt zuinige auto is het niet en word het niet, maar dit is voor de meeste ook niet het probleem
we rijden met een mooie wagen die ons voldoende plezier geeft, en het verbruik nemen we voor lief ;)
ps je mag ook gerust een voorstelling doen in het voorstel topic
vinden we altijd leuk ;)
-
- Member Senior
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 31-01-2011 17:13
Mijn gemiddeld verbruik zit hoog, dit door allerlij modificaties aan de motor en het motor management dus ik ben geen maatstaf voor de 1,8 vrees ik.
Minder verbruiken ga je echt doen door je rijstijl aan te passen,
en dan spreek ik niet over een zware voet maar het vlotter rijden met de wagen.
Onthoud vooral dat de 1,8 niet altijd zuiniger is onder de 2000 toeren en dat een lagere versnelling soms voor een kleiner verbruik kan zorgen omdat je er meer koppel in hebt.
Ikzelf heb nu bijna 60 pk winst op de motor en dat heeft mijn verbruik wel veranderd.
Met deze post geef ik ook nog een andere tip die hier niet aan gerelateerd is,
Houd de dempers van het uitlaat systeem in de gaten, die durven wel eens te roesten, toen bij mij een hele titanium lijn geplaatst is was ik onaangenaam verast door de staat van de dempers. ( en dit na 1,5 jaar )
Minder verbruiken ga je echt doen door je rijstijl aan te passen,
en dan spreek ik niet over een zware voet maar het vlotter rijden met de wagen.
Onthoud vooral dat de 1,8 niet altijd zuiniger is onder de 2000 toeren en dat een lagere versnelling soms voor een kleiner verbruik kan zorgen omdat je er meer koppel in hebt.
Ikzelf heb nu bijna 60 pk winst op de motor en dat heeft mijn verbruik wel veranderd.
Met deze post geef ik ook nog een andere tip die hier niet aan gerelateerd is,
Houd de dempers van het uitlaat systeem in de gaten, die durven wel eens te roesten, toen bij mij een hele titanium lijn geplaatst is was ik onaangenaam verast door de staat van de dempers. ( en dit na 1,5 jaar )
Life is great in my cruze.
-
- Newby
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02-02-2013 17:08
Zal binnenkort zeker foto's posten, heb nog geen hatchback in Smokey Grey tegengekomen in het voorstel topic!CruzerLT schreef:van harte welkom hier op het forum TobiTobiGov schreef:Goeiemiddag! Bij deze mijn eerste post op dit forum.
Je haalt aan dat zonder er geld tegen aan te gooien je dit niet kan oplossen...wat is dan eventueel een oplossing en wat is het kostenplaatje?
Heb 2 weken geleden een Cruze Hatchback 1.6LT gekocht met slechts 6100 km op de teller. Ben erg tevreden over de wagen enkel het verbruik ligt ook bij mij aan de hoge kant terwijl ik zeker niet sportief heb gereden....ik hoop/veronderstel dat mijn gemiddeld verbruik nog wel zal zakken door de wagen meer in te rijden. (Vorige eigenares deed slechts korte afstanden)
Grtz
Tobi
en je zal zeker nog wel iets van het verbruik af kunnen snoepen, maar een echt zuinige auto is het niet en word het niet, maar dit is voor de meeste ook niet het probleem
we rijden met een mooie wagen die ons voldoende plezier geeft, en het verbruik nemen we voor lief ;)
ps je mag ook gerust een voorstelling doen in het voorstel topic
vinden we altijd leuk ;)
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
TobiGov schreef: ps je mag ook gerust een voorstelling doen in het voorstel topic
vinden we altijd leuk ;)Zal binnenkort zeker foto's posten, heb nog geen hatchback in Smokey Grey tegengekomen in het voorstel topic!
ik zou zeggen maak een mooie voorstelling van jezelf :P ;) met mooie foto's natuurlijk
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Lees ik dat goed? 60pk winst op de motor? dus van 141pk naar 201pk? Is dat gemeten maat?Flashworks schreef:Mijn gemiddeld verbruik zit hoog, dit door allerlij modificaties aan de motor en het motor management dus ik ben geen maatstaf voor de 1,8 vrees ik.
Minder verbruiken ga je echt doen door je rijstijl aan te passen,
en dan spreek ik niet over een zware voet maar het vlotter rijden met de wagen.
Onthoud vooral dat de 1,8 niet altijd zuiniger is onder de 2000 toeren en dat een lagere versnelling soms voor een kleiner verbruik kan zorgen omdat je er meer koppel in hebt.
Ikzelf heb nu bijna 60 pk winst op de motor en dat heeft mijn verbruik wel veranderd.
Met deze post geef ik ook nog een andere tip die hier niet aan gerelateerd is,
Houd de dempers van het uitlaat systeem in de gaten, die durven wel eens te roesten, toen bij mij een hele titanium lijn geplaatst is was ik onaangenaam verast door de staat van de dempers. ( en dit na 1,5 jaar )