Dringende vraag!!!!

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm het interieur / motor kwijt
hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 12-10-2012 10:39

Ik zit met mijn 2.0 op 8.8 l/100 km effectief verbruik. Ga niet af op wat de boordcomputer je verteld want dat zit er makkelijk een liter naast .
Laagste effectief verbruik op een tank was 7.1 (enkel snelweg en niet te snel gereden)
hoogste was 10.71 .
http://www.spritmonitor.de/en/detail/514457.html
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

sevite
Newby
Newby
Berichten: 3
Lid geworden op: 11-10-2012 13:21

Bericht door sevite » 12-10-2012 20:23

Nou, vandaag een proefritje gemaakt.... Heerlijk!! Hij reed soepel en vlot en we kunnen niet wachten tot we hem kunnen ophalen! Maar dan nu... er moeten winterbanden gekocht worden natuurlijk! Ik heb het forum al eens door gelezen maar heb totaal geen verstand van winterbanden, steek en et waarden enz enz. Er liggen nu banden 215/50 R17 op.... maar verder geen gegevens....
Help help, met welke maten moet ik rekening houden??? Het is een 1.8 LS benzine.
Bedankt maar weer!!!

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 12-10-2012 20:53

Wil je enkel de banden of een complete set met velgen ? Als je enkel banden wil moet je eens op toopneus kijken (type maar op google) en dan zoeken naar die bandenmaat . Als ik een merk mag aanbevelen Fulda en Avon zijn zeer goed .
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 12-10-2012 21:32

ik heb er conti opleggen met nieuwe velgen gekocht in 16"
voor foto's kijk hier http://chevroletcruze.forum2go.nl/cruze ... t2-45.html
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 12-10-2012 22:35

Voorlopig leg ik geen winterbanden.Als de banden van mijn originele velgen op zijn ga ik daar dan winterbanden opleggen.de 18 duimers gaan er op het einde van oktober af en dan gaan de 16 duimers erop.De hankook banden zijn zeer degelijke banden dus ja

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 13-10-2012 14:53

Wat dat verbruik betreft: da's heel moeilijk zeggen want het hangt vooral van je rijstijl en soort traject af. Ik rij zelf met een diesel die ook nog eens OBD getuned is en kan wel zeggen dat de Cruze niet de zuinigste auto is en zich het best thuisvoelt op autosnelweg. Maar het is wel een degelijke, betrouwbare en fijne auto om in te rijden. Ben hem na meer dan 3 jaar nog niet moe. Wat winterbanden betreft: Zeker aan te raden. De 4 beste winterbanden lijken mij op dit moment: Dunlop SP Winter Sport 3D , Continental WinterContact TS830P , Michelin Alpin A4 , Vredestein Wintrac xtreme. Zelf heb ik mij de Dunlops aangeschaft 215/50R17. Vorige winters heb ik met Bridgestone Blizzak gereden 205/60R16 en daar heb ik eigenlijk ook altijd goed grip mee gehad in de sneeuw. Maar bij nat weer schoten ze net een tikje tekort om het koppel te verteren bij optrekken. Remmen of zijdelingse grip was nooit een probleem. Er zijn nog andere goede banden natuurlijk maar mijn visie blijft dat banden het belangrijkste onderdeel van de auto zijn en daar geef ik graag iets meer aan uit als dat het wegcontact kan verbeteren.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 13-10-2012 15:00

Ah ja nog vergeten te zeggen. Voor de benzine heb je velgen nodig met steek 5x105. Het is wel het makkelijkst dat je dus ook twee sets velgen hebt om niet steeds de banden te moeten (laten) omleggen.

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 13-10-2012 15:05

arrivinghere schreef:Wat dat verbruik betreft: da's heel moeilijk zeggen want het hangt vooral van je rijstijl en soort traject af. Ik rij zelf met een diesel die ook nog eens OBD getuned is en kan wel zeggen dat de Cruze niet de zuinigste auto is en zich het best thuisvoelt op autosnelweg. Maar het is wel een degelijke, betrouwbare en fijne auto om in te rijden. Ben hem na meer dan 3 jaar nog niet moe. Wat winterbanden betreft: Zeker aan te raden. De 4 beste winterbanden lijken mij op dit moment: Dunlop SP Winter Sport 3D , Continental WinterContact TS830P , Michelin Alpin A4 , Vredestein Wintrac xtreme. Zelf heb ik mij de Dunlops aangeschaft 215/50R17. Vorige winters heb ik met Bridgestone Blizzak gereden 205/60R16 en daar heb ik eigenlijk ook altijd goed grip mee gehad in de sneeuw. Maar bij nat weer schoten ze net een tikje tekort om het koppel te verteren bij optrekken. Remmen of zijdelingse grip was nooit een probleem. Er zijn nog andere goede banden natuurlijk maar mijn visie blijft dat banden het belangrijkste onderdeel van de auto zijn en daar geef ik graag iets meer aan uit als dat het wegcontact kan verbeteren.
wrm hebben de diesels bredere banden standaard dan de benzines? bij benzines is dit meestal 215 en bij mijn diesel was dit standaard 225

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 13-10-2012 17:03

Ik heb laatste een schone koop kunnen doen op de 2dehands site.
4 winterbanden DUNLOP SP WINTER 3D met nog 6-8mm profiel ze hadden amper 3000km gelopen kunnen kopen voor 300euro.
Was exact de maat van banden die erop stonden dus die gaan nu op de originele alu velgen.
Voor mijn vorige wagen had ik dezelfde (ook gevonden op internet) en zijn prachtige banden in winterse toestanden.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 13-10-2012 17:12

bjornoz schreef:
arrivinghere schreef:Wat dat verbruik betreft: da's heel moeilijk zeggen want het hangt vooral van je rijstijl en soort traject af. Ik rij zelf met een diesel die ook nog eens OBD getuned is en kan wel zeggen dat de Cruze niet de zuinigste auto is en zich het best thuisvoelt op autosnelweg. Maar het is wel een degelijke, betrouwbare en fijne auto om in te rijden. Ben hem na meer dan 3 jaar nog niet moe. Wat winterbanden betreft: Zeker aan te raden. De 4 beste winterbanden lijken mij op dit moment: Dunlop SP Winter Sport 3D , Continental WinterContact TS830P , Michelin Alpin A4 , Vredestein Wintrac xtreme. Zelf heb ik mij de Dunlops aangeschaft 215/50R17. Vorige winters heb ik met Bridgestone Blizzak gereden 205/60R16 en daar heb ik eigenlijk ook altijd goed grip mee gehad in de sneeuw. Maar bij nat weer schoten ze net een tikje tekort om het koppel te verteren bij optrekken. Remmen of zijdelingse grip was nooit een probleem. Er zijn nog andere goede banden natuurlijk maar mijn visie blijft dat banden het belangrijkste onderdeel van de auto zijn en daar geef ik graag iets meer aan uit als dat het wegcontact kan verbeteren.
wrm hebben de diesels bredere banden standaard dan de benzines? bij benzines is dit meestal 215 en bij mijn diesel was dit standaard 225
Ik vermoed dat Chevrolet dit doet omdat de diesel een aanzienlijk hoger koppel heeft (trekkracht) en toch ook wel een stuk zwaarder is. Kwestie van vlot weg te geraken.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur / motor”