beschrijf hier je ervaringen etc betreffende keuringen
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
beschrijf hier je ervaringen etc betreffende keuringen
als je iets tegenkomt voor wat betrefd een afkeurpunt of wat bij een keuring niet mag of wel schrijf dit in een topic hieronder ,maar wel graag goed onderbouwd ,dus geen halve info
ik denk dat we daar allemaal zeer nuttige info uit kunnen halen
ik denk dat we daar allemaal zeer nuttige info uit kunnen halen
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
ik laat hier het betreffende stuk over de apk zien
vandaag ben ik naar de keuring geweest in Diest en ik moest bijbetalen omdat ik men ruiten heb getint en de logos weg zijn. ookal heb ik die zonder logos gekocht heb ik daar geen papier van. dus nu heb ik twee keurings papieren.
dus als je iets gaat verandere aan je auto doe alles ineens of wacht ermee tot je alles hebt. anders moet ge bijbetalen op de keuring.
_
dus als je de logo's verwijdert krijg je al een boete
nou dat is echt heel erg in België
vandaag ben ik naar de keuring geweest in Diest en ik moest bijbetalen omdat ik men ruiten heb getint en de logos weg zijn. ookal heb ik die zonder logos gekocht heb ik daar geen papier van. dus nu heb ik twee keurings papieren.
dus als je iets gaat verandere aan je auto doe alles ineens of wacht ermee tot je alles hebt. anders moet ge bijbetalen op de keuring.
ja hier in diest zitte ze ma te zagen voor het minste, zeker die vrouw dat er rondloopt, zij kent er helemaal niks van. die heeft een half uur gezocht naar het plaatje waar het chassisnummer opstaat en ze dacht dat ik met ne vectra opc rondreed...
ma in diest zijn ze veel te streng, in tienen zagen ze zo ni, maat is er daar zelfs doorgeraakt met hid xenon aftermarket kit (zonder koplampsproeiers)
beter in nederland gaan wonen
of in duitsland, daar zagen ze ni over alles
Die ramen daar kan ik nog inkomen, maar die logo's, wtf
Gaan ze dat dan ook aanrekenen bij al die vito's die hun logo kwijt zijn van door de carwash te rijden?
hun uitleg is waneer je iets verandert aan je wagen en zij merken dat dan betaal je ma tis wel eenmalig.
stel nu da ge u ruiten tint in 2010 en andere velgen zet in 2011 en dan nog een spoiler zet tegen de volgende keuring zijt gemiddeld 21 euro kwijt he.
kheb nu 48 euro betaald voor men keuring. diest ga ik nie meer zenne
vandaag ben ik naar de keuring geweest in Diest en ik moest bijbetalen omdat ik men ruiten heb getint en de logos weg zijn. ookal heb ik die zonder logos gekocht heb ik daar geen papier van. dus nu heb ik twee keurings papieren.
dus als je iets gaat verandere aan je auto doe alles ineens of wacht ermee tot je alles hebt. anders moet ge bijbetalen op de keuring.
De apk(in NL) gaat voornamelijk over veiligheids/milieu aspecten, logo,s op de auto heeft daar toch niets mee te maken zou je zeggen.
Er zou eigenlijk een Europese regelgeving moeten komen.
Of een gelijke regelgeving in de Benelux.
Dit is gewoon pure geldklopperij.
Ben ook in okt naar de keuring geweest, alle logo's zijn eraf, en de brandblusser van mijn vriendin hare (nieuwe) auto erin, en raad eens,,,,, met 93000 km op de teller heb ik de hoofdprijs gewonnen, geen enkele opmerking dus voor 2 jaar goedgekeurd
Velgen, nog zoiets dan zetten ze iets van lichtmetalen velgen op het tuningrapport terwijl er deze bij de grote helft standaard op zitten...
Mijn vriendin haar corsa c is een gsi uitvoering waar standaard al een hoop verschillen opzitten tov een gewone corsa c.
Op het tuningrapport staat het volgende:
-andere buitenspiegels (standaard m3 look op een gsi)
-zijschorten (standaard op een gsi)
-lichtmetalen velgen (standaard gsi velgen)
-spoiler (standaard op gsi)
-verlaging (zelf veranderd dus terecht)
-getinte ramen (zelf veranderd dus terecht)
En dit lijstje heeft maar 6€ gekost dus als er nu nog iets veranderd wordt aan de zijschorten ofzo moeten deze niet meer bijbetaald worden, die 6€ waren we zowiezo kwijt ivm de verlaging
Op haar vorige wagen, corsa b, totaal standaard ook eens een tuningrapport gekregen ivm zonneband dewelke standaard in het glas zit, zo van die groene. Daar ben ik mee terug binnengegaan om van mijn oren te maken en heb men 6€ teruggekregen. Geldklopperij ja.
Terug naar boven
ik heb dit van een opel forum gehaald
vandaag ben ik naar de keuring geweest in Diest en ik moest bijbetalen omdat ik men ruiten heb getint en de logos weg zijn. ookal heb ik die zonder logos gekocht heb ik daar geen papier van. dus nu heb ik twee keurings papieren.
dus als je iets gaat verandere aan je auto doe alles ineens of wacht ermee tot je alles hebt. anders moet ge bijbetalen op de keuring.
_
dus als je de logo's verwijdert krijg je al een boete
nou dat is echt heel erg in België
vandaag ben ik naar de keuring geweest in Diest en ik moest bijbetalen omdat ik men ruiten heb getint en de logos weg zijn. ookal heb ik die zonder logos gekocht heb ik daar geen papier van. dus nu heb ik twee keurings papieren.
dus als je iets gaat verandere aan je auto doe alles ineens of wacht ermee tot je alles hebt. anders moet ge bijbetalen op de keuring.
ja hier in diest zitte ze ma te zagen voor het minste, zeker die vrouw dat er rondloopt, zij kent er helemaal niks van. die heeft een half uur gezocht naar het plaatje waar het chassisnummer opstaat en ze dacht dat ik met ne vectra opc rondreed...
ma in diest zijn ze veel te streng, in tienen zagen ze zo ni, maat is er daar zelfs doorgeraakt met hid xenon aftermarket kit (zonder koplampsproeiers)
beter in nederland gaan wonen
of in duitsland, daar zagen ze ni over alles
Die ramen daar kan ik nog inkomen, maar die logo's, wtf
Gaan ze dat dan ook aanrekenen bij al die vito's die hun logo kwijt zijn van door de carwash te rijden?
hun uitleg is waneer je iets verandert aan je wagen en zij merken dat dan betaal je ma tis wel eenmalig.
stel nu da ge u ruiten tint in 2010 en andere velgen zet in 2011 en dan nog een spoiler zet tegen de volgende keuring zijt gemiddeld 21 euro kwijt he.
kheb nu 48 euro betaald voor men keuring. diest ga ik nie meer zenne
vandaag ben ik naar de keuring geweest in Diest en ik moest bijbetalen omdat ik men ruiten heb getint en de logos weg zijn. ookal heb ik die zonder logos gekocht heb ik daar geen papier van. dus nu heb ik twee keurings papieren.
dus als je iets gaat verandere aan je auto doe alles ineens of wacht ermee tot je alles hebt. anders moet ge bijbetalen op de keuring.
De apk(in NL) gaat voornamelijk over veiligheids/milieu aspecten, logo,s op de auto heeft daar toch niets mee te maken zou je zeggen.
Er zou eigenlijk een Europese regelgeving moeten komen.
Of een gelijke regelgeving in de Benelux.
Dit is gewoon pure geldklopperij.
Ben ook in okt naar de keuring geweest, alle logo's zijn eraf, en de brandblusser van mijn vriendin hare (nieuwe) auto erin, en raad eens,,,,, met 93000 km op de teller heb ik de hoofdprijs gewonnen, geen enkele opmerking dus voor 2 jaar goedgekeurd
Velgen, nog zoiets dan zetten ze iets van lichtmetalen velgen op het tuningrapport terwijl er deze bij de grote helft standaard op zitten...
Mijn vriendin haar corsa c is een gsi uitvoering waar standaard al een hoop verschillen opzitten tov een gewone corsa c.
Op het tuningrapport staat het volgende:
-andere buitenspiegels (standaard m3 look op een gsi)
-zijschorten (standaard op een gsi)
-lichtmetalen velgen (standaard gsi velgen)
-spoiler (standaard op gsi)
-verlaging (zelf veranderd dus terecht)
-getinte ramen (zelf veranderd dus terecht)
En dit lijstje heeft maar 6€ gekost dus als er nu nog iets veranderd wordt aan de zijschorten ofzo moeten deze niet meer bijbetaald worden, die 6€ waren we zowiezo kwijt ivm de verlaging
Op haar vorige wagen, corsa b, totaal standaard ook eens een tuningrapport gekregen ivm zonneband dewelke standaard in het glas zit, zo van die groene. Daar ben ik mee terug binnengegaan om van mijn oren te maken en heb men 6€ teruggekregen. Geldklopperij ja.
Terug naar boven
ik heb dit van een opel forum gehaald
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Ah ja ik begrijp het. Deze tekst komt waarschijnlijk uit een forum en degene die dit schreef bestempelde het als "boete" terwijl het er eigenlijk gewoon op neerkomt dat men moet bijbetalen omdat dit als "tuning" gezien wordt. Tja belachelijk eigenlijk dat men voor deze futiliteiten moet bijbetalen. Zou men het vervangen van door-pins, ventieldopjes, sigaretten-aansteker, antenne of dorpellijsten ook als "tuning" bestempelen? Is dit ergens terug te vinden in een lijst of is dit enkel afhankelijk van de interpretatie of humeur van de keurder van dienst.
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
Hier in Nederland keurt bijna ieder garagebedrijf.
Als je als keurmeester de keuring hebt gedaan meldt je deze af via internet bij de RDW (rijksdienst van wegverkeer).
Ongeveer 3% van de afmeldingen valt dan in een steekproef.
Dan komt de keurmeester van de RDW kijken of jij de keuring goed uitgevoerd hebt en of de goed- of afkeuring terecht is.
Je kunt dus wel een auto met gladde banden goedkeuren maar als deze in een steekproef valt ben je de klos.
Je krijgt dan een aantal strafpunten afhankelijk van de ernst van de situatie.
Een paar gladde banden is natuurlijk gevaarlijker dan een scheur in de voorruit.
Het bedrijf krijgt ook strafpunten.
Als je teveel strafpunten hebt kom je in een andere klasse met meer controle.
Als je dan weer een paar misstappen mag je bedrijf geen auto's meer keuren.
Dus zo maar een auto goedkeuren om iemand een plezier te doen is er niet bij.
Als je de auto afmeldt zie je gelijk of de auto in een steekproef valt.
Als deze in een steekproef valt mag je niets meer aan de auto doen en moet de conroleur van de RWD binnen 1,5 uur bij het garagebedrijf zijn.
De controleurs rijden meestal in een bepaald gebied rond dus meestal zijn ze er binnen een half uur wel.
Mocht het langer dan 1,5 uur duren dan vervalt de steekproef.
Het kan dus zijn dat er iemand voor een keuring komt van een kwartier tijd en dan na ca 2 uur pas weer buiten staat.
In Nederland wordt de keuring ook meestal icm een onderhoudsbeurt gedaan en wachten de klanten er niet op.
In Belgie blijft de klant steeds bij de keuring aanwezig, in Nederland bijna nooit.
APK is een momentopname, dus als jij er na de keuring een paaar kale banden op legt moet jij dat zelf weten.
Pas sinds begin dit jaar moet er op één as dezelfde bandenmaat liggen.
Vorig jaar mocht je er bijv. links een 245band op leggen terwijl er rechts een noodwiel op lag.
Zolang de auto fatsoenlijk stuurde en niet overdreven naar 1 kant trok was het oké.
APK is bedoeld om veilige auto's op de weg te hebben.
Onzin met logo's ,andere bumpers, afwijkende bandenmaten hebben weinig met veiligheid te maken.
Ook getint glas hoeft niet gemeten te worden, al mag de voorruit niet beplakt zijn.
Als het zicht van binnen naar buiten goed is is er geen probleem.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dit is een bericht van een monteur,apk meester van de dealer van mijn cruze
Als je als keurmeester de keuring hebt gedaan meldt je deze af via internet bij de RDW (rijksdienst van wegverkeer).
Ongeveer 3% van de afmeldingen valt dan in een steekproef.
Dan komt de keurmeester van de RDW kijken of jij de keuring goed uitgevoerd hebt en of de goed- of afkeuring terecht is.
Je kunt dus wel een auto met gladde banden goedkeuren maar als deze in een steekproef valt ben je de klos.
Je krijgt dan een aantal strafpunten afhankelijk van de ernst van de situatie.
Een paar gladde banden is natuurlijk gevaarlijker dan een scheur in de voorruit.
Het bedrijf krijgt ook strafpunten.
Als je teveel strafpunten hebt kom je in een andere klasse met meer controle.
Als je dan weer een paar misstappen mag je bedrijf geen auto's meer keuren.
Dus zo maar een auto goedkeuren om iemand een plezier te doen is er niet bij.
Als je de auto afmeldt zie je gelijk of de auto in een steekproef valt.
Als deze in een steekproef valt mag je niets meer aan de auto doen en moet de conroleur van de RWD binnen 1,5 uur bij het garagebedrijf zijn.
De controleurs rijden meestal in een bepaald gebied rond dus meestal zijn ze er binnen een half uur wel.
Mocht het langer dan 1,5 uur duren dan vervalt de steekproef.
Het kan dus zijn dat er iemand voor een keuring komt van een kwartier tijd en dan na ca 2 uur pas weer buiten staat.
In Nederland wordt de keuring ook meestal icm een onderhoudsbeurt gedaan en wachten de klanten er niet op.
In Belgie blijft de klant steeds bij de keuring aanwezig, in Nederland bijna nooit.
APK is een momentopname, dus als jij er na de keuring een paaar kale banden op legt moet jij dat zelf weten.
Pas sinds begin dit jaar moet er op één as dezelfde bandenmaat liggen.
Vorig jaar mocht je er bijv. links een 245band op leggen terwijl er rechts een noodwiel op lag.
Zolang de auto fatsoenlijk stuurde en niet overdreven naar 1 kant trok was het oké.
APK is bedoeld om veilige auto's op de weg te hebben.
Onzin met logo's ,andere bumpers, afwijkende bandenmaten hebben weinig met veiligheid te maken.
Ook getint glas hoeft niet gemeten te worden, al mag de voorruit niet beplakt zijn.
Als het zicht van binnen naar buiten goed is is er geen probleem.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dit is een bericht van een monteur,apk meester van de dealer van mijn cruze