Velgen en ET waarde: wat is mogelijk?

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
Riki
Newby
Newby
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-12-2013 10:00

Re: Velgen en ET waarde: wat is mogelijk?

Bericht door Riki » 03-12-2013 13:29

arrivinghere schreef:Er zijn blijkbaar nogal wat vragen over hoe ver men kan gaan zonder problemen wat verlaging en velgen betreft. Bij mijn weten is c3ltic hierin al het verst gegaan. KW variant 1 met Vossen velgen 20x9J ET 38. Deze velgen komen dus zo'n 30mm meer naar buiten dan origineel(7x17 ET44). Met dit resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Celtic gebruikt wel banden met breedte 225, waardoor deze getrokken liggen. Bredere banden zouden misschien problemen kunnen geven want de velgen komen wel veel naar buiten.

Hier een voorbeeld van 20x8,5J ET35 velgen. Deze komen zo'n 27mm meer naar buiten dan origineel.

Afbeelding

Nog een voorbeeld van de combinatie 8,5J(breedte velg) met ET35 (velgen zijn ET40 maar deze gebruikt spacers van 5mm, dus geeft als resultaat ET35)
Afbeelding

Afbeelding

Hier een voorbeeld van 19x8,5J ET42. Deze komen dus 20mm meer naar buiten dan de originele 17 duims velgen.


Afbeelding

Bij mijn Cruze komen de zomervelgen 10mm meer naar buiten dan de originele. Niet zo'n groot verschil dus. 19x8J ET46

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk geeft dit zowat een goed idee voor mensen die op zoek zijn naar deze info. Als er nog vragen zijn, stel ze hier maar ;)
ik heb heel veel moeite met het zoeken vande juiste velgen .. Bij deze de vraag of ik 9.0x18 zowel vooraan als achteraan krijg zonder problemen
Chevrolet benz steek 5x105

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”