Meer power voor turbo motoren

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
Plaats reactie
arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Meer power voor turbo motoren

Bericht door arrivinghere » 26-08-2011 20:14

Heb het er vandaag met Kevin (onze Chevy technieker) over gehad. En een mogelijkheid om de turbo vlugger (bij lager toerental) te laten reageren zou een high-flow-downpipe zijn. Hierdoor zouden de uitlaatgassen beter en dus vlugger naar de turbo doorstromen. Nog in ontwikkeling maar het zou een toekomstige verberering kunnen zijn voor het turbo gat.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Re: Meer power voor turbo motoren

Bericht door CruzerLT » 27-08-2011 08:40

arrivinghere schreef:Heb het er vandaag met Kevin (onze Chevy technieker) over gehad. En een mogelijkheid om de turbo vlugger (bij lager toerental) te laten reageren zou een high-flow-downpipe zijn. Hierdoor zouden de uitlaatgassen beter en dus vlugger naar de turbo doorstromen. Nog in ontwikkeling maar het zou een toekomstige verberering kunnen zijn voor het turbo gat.
we hebben het hier dan enkel over diesel motoren neem ik aan ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

phv
Member
Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 17-02-2011 17:03

Bericht door phv » 28-08-2011 03:08

ik heb de 125 pk diesel. Is dit iets voor mij ?
Philip - Chevrolet Cruze 2.0 VDCi LS 125pk Carbon Flash Centennial

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 28-08-2011 10:25

Denk voor alle versies want de 125-150 pk is dezelfde motor en de 163 versie kan dit ook wel gebruiken ?

De beste oplossing bij de productie was een kleine en een grote turbo (kleine voor lage toeren en grote voor de hogere toeren)

Mister_K
Member
Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12-02-2011 01:22

Bericht door Mister_K » 28-08-2011 11:09

Lol, een cruze bi-turbo :)

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 28-08-2011 16:50

Zo'n bi-turbo is inderdaad nog zo geen slecht idee. Of beter nog een compressor (zoals bij Mercedes) die heeft geen last van turbo gat.
@Rinus: zo'n high flow downpipe wordt vooral bij turbo motoren gebruikt (ook bezine turbo). Bij atmosferische motoren zou het in sommige gevallen ook vermogenwinst kunnen opleveren maar dit vraag je best aan een specialist.

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 28-08-2011 20:01

Heb je een idee van de prijs mocht dit lukken?

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 28-08-2011 22:32

De prijs van een inox buis, 2 stukken inox plaat voor de flenzen, wat inox bouten, wat bagetten en de dichtingen die er normaal tussen zitten. Ik heb vroeger ook zo'n stuk gemaakt om er tussen te zetten ipv de katalysator. Die heb ik er na een jaar of 8 terug tussen gezet om hem gekeurd te krijgen. Was niet zo duur. Maar ik ga daar nog niet direct aan beginnen. Misschien later eens.

Mister_K
Member
Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12-02-2011 01:22

Bericht door Mister_K » 28-08-2011 22:46

arrivinghere schreef:De prijs van een inox buis, 2 stukken inox plaat voor de flenzen, wat inox bouten, wat bagetten en de dichtingen die er normaal tussen zitten. Ik heb vroeger ook zo'n stuk gemaakt om er tussen te zetten ipv de katalysator. Die heb ik er na een jaar of 8 terug tussen gezet om hem gekeurd te krijgen. Was niet zo duur. Maar ik ga daar nog niet direct aan beginnen. Misschien later eens.
Dan mag je mij zeker iets laten weten, voor zoiets sta ik altijd op de eerste rij ;)

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”