In Duitsland weer een 1-2 overwinning voor Chevrolet

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
Plaats reactie
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

In Duitsland weer een 1-2 overwinning voor Chevrolet

Bericht door bertvaneck » 19-08-2011 18:28

In Duitsland weer een 1-2 overwinning voor Chevrolet


(1-8-2011)



• Muller en Huff domineren race 1 en zetten rijderstitel op scherp
• Alain Menu tweede in race 2









OSCHERSLEBEN/BREDA, 31 juli 2011 – De Chevrolets Cruze hebben weer successen aan hun zegekar van het seizoen 2011 gebonden (14 overwinningen in 16 races tot nu toe!) met de 1-2 klassering van Yvan Muller en Rob Huff in race 1 in Oschersleben. Alain Menu maakte het succes voor het Chevrolet-team compleet met een podiumplaats (2e) in race 2.

Dankzij deze resultaten heeft Chevrolet zijn voorsprong in het klassement voor de constructeurs verder vergroot terwijl de strijd voor de rijderstitel intenser en spannender is geworden dan ooit tevoren. Het verschil tussen Rob en Yvan bedraagt nu slechts vijf punten, terwijl Alain op de derde plaats staat. Het WTCC gaat nu kort met zomerreces waarna nog vier ronden worden verreden, één in Spanje en drie in het Verre Oosten.

In de eerste race in Duitsland reed Yvan Muller van start tot finish op kop, gevolgd door Rob Huff, die zich uitstekend had hersteld van een klein foutje in de derde ronde. Alain Menu eindigde als vijfde.

In de tweede race maakte Alain goed gebruik van zijn startpositie en reed hij als tweede over de finish. Yvan en Rob wisselden een aantal malen van positie, terwijl zij ook de strijd aan gingen met andere deelnemers in het middenveld. Uiteindelijk eindigden zij als vijfde en zesde.

Yvan Muller (1e / 5e ): “Een uitstekend weekend voor mij, omdat ik weer een overwinning heb kunnen boeken en mijn achterstand op Rob heb kunnen verkleinen. Race 1 mag op TV misschien simpel hebben geleken, maar in werkelijkheid was dat niet het geval. Mijn auto stond voor nat weer afgesteld maar de baan begon na een paar ronden op te drogen. Toch kon ik mijn voorsprong behouden en als eerste over de eindstreep gaan. Race 2 was zeker een stuk spannender en Rob en ik waren betrokken bij een aantal gevechten met andere rijders. Toch kon ik nog wat punten scoren en mijn achterstand op Rob verkleinen; ik heb dan ook niets te klagen.”

Alain Menu (5e / 2e ): "Een goed weekend voor mij, zeker gezien de onderstuurproblemen die ik had. Race 1 was niet echt goed want ik had bepaald niet de snelheid omdat mijn voorwielen niet voldoende grip hadden. Daar had ik vooral in de langzame bochten last van. Plotseling, halverwege de race, ging alles een stuk beter maar dar duurde maar een paar ronden. Ik was blij dat ik Coronel en Nykjaer in kon halen en de vijfde plaats kon pakken. In Race 2 had ik een goede start en kon ik Monteiro al vrij snel voorbij. Tegen de BMWs kon ik echter weinig uitrichten. Toen Michelisz een fout maakte lag ik echter op de tweede plaats, niet ver achter Engstler. Maar ik was geen moment in staat om hem het leven zuur te maken. Ik feliciteer hem met zijn eerste overwinning; hij is een aardige vent en hij verdient het.”

Rob Huff (2e / 6e ): "Ik verlaat Duitsland terwijl ik nog steeds op kop sta, hoewel de voorsprong wel een stuk kleiner is geworden. Geen klacht van mijn kant dus. De tweede plaats in race 1 was niet slecht, na de fout die ik in de derdee ronde had gemaakt. Ik reed gewoonweg te snel, en ik was blij dat ik de race voort kon zetten. Ik heb mijn best gedaan om terug te komen en de tweede plaats achter Yvan was dan ook een goed resultaat. Race 2 was moeilijk, ik lag voor Yvan maar Monteiro duwde mij naar buiten in de eerste chicane. Hij vergat echter dat Yvan er ook nog was en liet de deur open voor hem zodat die ons allebei in kon halen. Maar dat is racen. Het is moeilijk om het gevecht aan te gaan met auto’s die minder compensatiegwicht hebben, dus meer zat er niet in.”

Eric Nève, Manager Motorsports Chevrolet Europe: “Dit was weer een goed weekend voor Chevrolet, maar met drie verschillende merken in de Top 4 in beide races vandaag wordt de competitie alleen maar spannender. Dat is veelbelovend voor de rest van het seizoen. Wij moeten gefocust blijven zoals ik regelmatig zeg, en we hebben nog wat huiswerk te doen tijdens de zomervakantie!”

Uitslag Race 1 Oschersleben
1. Y Muller Chevrolet Cruze 14 ronden in 25m54s624
2. R Huff Chevrolet Cruze + 0s289
3. G Tarquini SEAT León TDI +13s810
4. R Dahlgren Volvo C30 +14s665
5. A Menu Chevrolet Cruze +18s578

Uitslag race 2 Oschersleben
1. F Engstler BMW 320TC 15 ronden in 25m05s708
2. A Menu Chevrolet Cruze + 0s750
3. G Tarquini SEAT SR León 1.6T + 2s361
4. T Coronel BMW 320TC + 2s392
5. Y Muller Chevrolet Cruze + 3s117
6. R Huff Chevrolet Cruze + 3s816

Stand rijderskampioenschap na 16 van 24 races:
1. R Huff (Chevrolet), 289 punten; 2. Y Muller (Chevrolet), 283; 3. A Menu (Chevrolet), 220; 4. G Tarquini (SEAT), 145 ; 5. T Coronel (BMW), 137 ; ... 12. D O’Young (Chevrolet), 43; 14. C Bueno (Chevrolet), 25; etc.

Stand constructeurskampioenschap na 16 van 24 races:
1. Chevrolet, 648 punten; 2. BMW, 381; 3. SEAT SR, 357; 4. Volvo, 112.

Volgende race: Ronde 9, Race van Spanje, Valencia, 24 september 2011.
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”