WTCC 2011

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 04-07-2011 20:56

Het was weer mooi ja. De eerste race startten de 3 Cruzes op 1,2 en 3 en hielden die posities terwijl ze hun voorsprong nog vergrootten. De rest kwam er gewoon niet aan te pas. Snelste ronde was voor Menu die zich duidelijk goed thuis voelde op het stratencircuit. In de 2de race werd de suprematie van Chevrolet nog wat aangedikt. D'Aste mocht in pole position starten maar was geen partij voor Huff en Muller. De Cruzes waren duidelijk sneller maar de BMW hield de deur dicht in het smalle stratencircuit. Na wat aandringen en wat tikjes en 2 schitterende inhaalmaneuvres lieten ze uiteindelijk de BMW stof vreten. Menu reed ook weer schitterend en wist zich van positie 9 (of was het 10?) naar voor te werken tot positie 6.
Zal Ford volgend jaar voor wat tegenstand kunnen zorgen? :lol: Als hier geen reactie op komt, weet ik het niet :lol:

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 04-07-2011 21:59

ze zijn gewoon ongenaakbaar de cruze's met hun berijders
Tom Coronel heeft zelf toegegeven dat de cruze een zeer goede auto is, en dat Huff ,Muller en Menu ook zeer goede coureurs zijn
ik verwacht ook dat ford zich het volgend seizoen in de WTCC gaat mengen
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 17-07-2011 21:04

WTCC Donington park UK weer gewonnen door het Chevrolet team.

Toen ik de eerste wedstrijden zag , had ik zo iets van mooi gemakkelijk gewonnen als je kan vertrekken vanuit eerste ,tweede of derde pole positie als je maar zorgt dat rest achter blijft , maar vandaag de tweede race in de UK stonden de Chevrolets Cruze"s niet aan kop en moesten vechten om naar voor te komen wat op Alain Menu na ook lukte wat nu ook weer bewijst dat de Chevrolet piloten héél goede drivers zijn maar dat ook de Chevrolet Cruze 1.6 T een hele snelle wagen is wat toch een flinke deuk moet zijn voor een merk als BMW.

Nog 10 wedstrijden te gaan dit jaar maar het ziet er naar uit dat Chevrolet onoverwinbaar is.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 18-07-2011 06:40

als ze zo blijven rijden als nu ,dan word het een dik verdiende overwinning waarbij de andere teams zich achter de oren moeten krabben :lol: :lol: :lol:
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 21-07-2011 20:11

Chevrolet Cruze ook op circuit Donington onoverwinnelijk!
(18-7-2011)
•Muller boekt dubbele overwinning
•Maximale puntenscore voor Chevrolet
•Blauwe Brigade slaat weer toe
DONINGTON/BREDA, 17 juli 2011 – En weer was het een uiterst succesvolle dag voor Chevrolet. In race 1 op het fameuze circuit van Donington bezetten de drie Chevrolet-coureurs het gehele podium, terwijl in race 2 de bovenste twee plaatsen voor Chevrolet waren. Yvan Muller boekte een dubbele overwinning, beide keren gevolgd door Rob Huff, waardoor het verschil tussen de Fransman en de Brit is teruggebracht tot slechts 15 punten. Alain Menu klasseerde zich als derde in race 1 en als vijfde in race 2, waardoor het succes voor het Chevrolet-team compleet was.

Het regende van tijd tot tijd tijdens beide races waardoor de baan op sommige plekken vochtig en glad was en er diverse race-incidenten plaats vonden. Bij één daarvan waren Muller en Huff betrokken, die elkaar na de start van race 2 raakten. De stewards onderzochten de aanrijding en kwamen tot de conclusie dat het een normaal race-incident was.

Door weer een maximaal aantal punten te scoren heeft Chevrolet zijn voorsprong in het merkenkampioenschap verder vergroot in aanloop naar de volgende WTCC-race in Duitsland, de laatste voor het ‘zomerreces’.

QUOTES
Yvan Muller (1e / 1e ): “Het was een perfect weekend voor mij: met de pole position en twee overwinningen heb ik bewezen dat ik dit weekend de snelste was op het circuit van Donington. De auto was fantastisch, helemaal in balans en het enige waarover ik mij zorgen moest maken was de regen. Het was in race 1 behoorlijk glad maar in race 2 was het OK. Betreffende mijn contact met Rob in race 2, ik denk dat het alleen maar ongelukkig was en een race-incident zoals die vaak gebeuren in de toerwagenracerij. Ik heb goede zaken gedaan voor het kampioenschap en ik ben vast van plan hiermee door te gaan.”

Rob Huff (2e / 2e ): “Een spannend weekend, dat was het zeker. Hoewel ik voor mijn thuispubliek niet heb gewonnen kan ik niet ontevreden zijn over twee tweede plaatsen. Het is goed voor het kampioenschap en ik verlies niet veel op Yvan. Ik baal alleen van het contact met Yvan in race 2 en ik blijf van mening dat hij die positie aan mij had moeten teruggeven. Maar deze dingen gebeuren in de toerwagen races.”

Alain Menu (3e / 5e ): “Ik ben blij met mijn derde plaats in race 1. Toen ik eenmaal Tarquini voorbij was kwam ik goed op snelheid, maar Yvan en Rob waren al te ver uitgelopen. Toen het begon te regenen heb ik geen enkel risico genomen. Race 2 daarentegen had veel beter kunnen gaan. Ik was in de positie om voor de overwinning te kunnen gaan, maar werd opgehouden door een contact met Villa die was geraakt door Tarquini. Daardoor werden mijn kansen geruïneerd. Ik moest weer het gevecht aangaan met Tarquini. Toen ik hem weer voorbij was lag ik al te ver achter.”

Eric Nève: “Weer een goed weekend voor Chevrolet en helemaal leuk omdat het vlakbij de thuisbasis van RML is. Het is de vijfde 1-2-3 en de vijfde 1-2 van het seizoen. We kunnen nauwelijks méér wensen, maar we moeten onze focus niet verliezen omdat onze concurrenten ook veel progressie tonen.”

Uitslag race 1 Donington
1. Y Muller Chevrolet Cruze 13 ronden in 21m21s521
2. R Huff Chevrolet Cruze + 1s136
3. A Menu Chevrolet Cruze + 3s903
4. T Coronel BMW 320 TC + 8s708
5. G Tarquini SEAT SR León 1.6T + 9s299

Uitslag race 2 Donington
1. Y Muller Chevrolet Cruze 11 ronden in 21m33s182
2. R Huff Chevrolet Cruze + 0s957
3. F Engstler BMW 320 TC + 2s719
4. T Coronel BMW 320 TC + 4s826
5. A Menu Chevrolet Cruze + 8s392
8. D O’Young Chevrolet Cruze +13s031

Stand rijders
1. R Huff (Chevrolet), 263 punten; 2. Y Muller (Chevrolet), 248; 3. A Menu (Chevrolet), 192; 4. T Coronel (BMW), 124 ; 5. G Tarquini (SEAT), 115 ; ... 11. D O’Young (Chevrolet), 43; 14. C Bueno (Chevrolet), 25; etc.

Stand merken
1. Chevrolet, 577 punten; 2. BMW, 328; 3. SEAT SR, 313; 4. Volvo, 92.

Volgende race: ronde 8, Race of Germany, Oschersleben, 30-31 juli 2011.

Bert ik heb hem hier bijgeplakt, hoop dat je het niet erg vind

ik heb het andere weggehaald, dit om alles overzichtelijk te houden
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 21-07-2011 21:43

geen probleem :D
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

phv
Member
Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 17-02-2011 17:03

Bericht door phv » 22-07-2011 18:08

Toch geen race-incident : Muller krijgt een straf van 3 plaatsen terug op de grid tijdens een van de volgende ( 2 of 3 ) races. En was in mijn ogen toch geen race incident maar gewoon te snel en dus niet tijdig kunnen remmen en dus rammen.
Philip - Chevrolet Cruze 2.0 VDCi LS 125pk Carbon Flash Centennial

Gast

Bericht door Gast » 22-07-2011 20:22

phv schreef:Toch geen race-incident : Muller krijgt een straf van 3 plaatsen terug op de grid tijdens een van de volgende ( 2 of 3 ) races. En was in mijn ogen toch geen race incident maar gewoon te snel en dus niet tijdig kunnen remmen en dus rammen.
Inderdaad ik vind ook dat hij niets fout gedaan heeft....

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 24-07-2011 01:01

2de race was inderdaad prachtig. Vandaag pas bekeken op digicorder.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 31-07-2011 11:27

Niet vergeten kijken vandaag. Benieuwd of Chevrolet net zoals vorig jaar BMW op eigen bodem (Duitsland) een lesje leert :twisted:

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”