Verlagingsveren

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 05-10-2011 20:25

maar hij heeft wel veel op onverharde weg gereden blijkbaar, en dan word er veel meer verlangt van de vering en krijgt de auto ook veel meer op zijn donder
maar dan nog, een breuk in een gasleiding mag niet zomaar optreden
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 20-11-2011 19:37

Voor degene die twijfelen over het weggedrag van de Cruze zelfs zonder verlaging is de baanvastheid heel goed ,je moet al heel onverantwoord snel door de bocht gaan tegen dat je 1400Kg wegende Cruze over kop krijgt.

"Strak rijgedrag en makkelijk bestuurbaar dankzij "BFI"

Net als zijn 5-deurs versie profiteert de Cruze 4-deurs sedan van het geïntegreerd chassis systeem ('body-frame integral system') of BFI die voor een strak rijgedrag en strakke besturingskarakteristieken zorgt. Zij geven u:

een uitstekende stabiliteit
een solide wegligging
een echt gevoel voor de alert reagerende acceleratie
De solide structuur draagt ook bij tot de veiligheid en is één van de redenen waarom de Cruze sedan een NCAP-veiligheidskwalificatie van 5 sterren (het maximum) heeft."


Ook is de Cruze uitgerust met :
Veiligheidsvoorzieningen om ongevallen te voorkomen:

ABS om het remmen onder controle te hebben
TCS (tractiecontrole) om u stevig op de weg te houden
ESC (elektronische stabiliteitscontrole) die geactiveerd wordt in geval van nood
EBD (elektronische remkrachtdistributie) regelt de remkracht aan de voor- en achterkant
" Bron site van Chevrolet .be


Ik beweer nu niet dat verlagingen slecht zijn of zo hé , maar ze is niet noodzakelijk en enkel te overwegen als je een sportievere look en sportieve rijstijl hebt .

StijnG
Member
Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 29-10-2011 11:30

Bericht door StijnG » 21-11-2011 13:32

Ik ga niet beweren dat de standaard ophanging slecht is.
Heb er gewoon mijn bedenkingen bij omdat mijn wagen snel uitbreekt tegen lage snelheden dan spreek ik nog over max 50 km/u.

Naar mijn vermoeden denk ik niet dat het aan de ophanging ligt maar eerder de banden die erop steken. Eerder had ik al gezegd dat het hankook is maar heb het is van dichterbij bekeken en ik was fout het is kumho banden.

Dus deze winter rij ik ermee door en ga ik in de zomer er is andere banden opsteken van een goed merk.

Grtz

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 21-11-2011 17:23

StijnG schreef:Ik ga niet beweren dat de standaard ophanging slecht is.
Heb er gewoon mijn bedenkingen bij omdat mijn wagen snel uitbreekt tegen lage snelheden dan spreek ik nog over max 50 km/u.

Naar mijn vermoeden denk ik niet dat het aan de ophanging ligt maar eerder de banden die erop steken. Eerder had ik al gezegd dat het hankook is maar heb het is van dichterbij bekeken en ik was fout het is kumho banden.

Dus deze winter rij ik ermee door en ga ik in de zomer er is andere banden opsteken van een goed merk.

Grtz
Ik heb ook maar 1 jaar met de kumho gereden. op droog wegdek valt er nog iets mee te doen, maar eens wat vochtig hebben ze echt geen voldoende grip.
Voor de zomerbanden ben ik overgeschakeld naar Toyo. Kleven aan de baan maar na 2 zomers te rijden (dus alles samen een goed jaar) zijn ze compleet op. Denk om uit te kijken naar Dunlop of Continental. Kleven ook zeer goed, en slijten iets minder vlug...
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 21-11-2011 17:31

Ik heb ook al gemerkt dat bij nat weer de Kumho's wat tekort schieten wat zijdelingse grip betreft. Daarom heb ik de mijne vervangen door ContiSportContact 3 235/40 R19 en deze hebben zowel bij nat als droog weer fantastische grip. Bij lagere temperaturen dan 7 graden kan ik echter iedereen winterbanden aanraden. Lees er het topic maar eens over na.
Wat de standaard ophanging betreft. Daar is eigenlijk niks mis mee. Zoals gezegd is het zwakste punt die Kumho banden. Ik kan echter wel begrijpen dat sommigen zich niet echt op hun gemak voelen als ze een snelle bocht nemen doordat een Cruze met standaard ophanging nogal fel gaat overhangen. Hij staat standaard ook redelijk hoog op zijn poten. Een verlaagde Cruze voelt dan ook veel stabieler aan. En zelf geef ik ook de voorkeur aan dat strakkere rijgevoel. Voor de rustigere chauffeurs die de voorkeur aan comfort geven, voldoet de standaard ophanging prima en is zeker niet onveilig, integendeel.

StijnG
Member
Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 29-10-2011 11:30

Bericht door StijnG » 21-11-2011 19:01

Geef je groot gelijk...
Het eerste dat ik aan de chevie ga doen is verlagen + andere sloefen ;)

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 22-11-2011 20:48

ikzelf heb standaard de Hankook banden en ik heb mijn cruze 'nog' niet verlaagd maar ben nu al tevreden over de wegligging want kan best hard een bocht nemen zelfs als de banden piepen blijft hij koers houden (droog wegdek) ook in de regen kan ik niet echt klagen.Over mijn Falken (18 duimers) ook geen klagen;goeie grip en fluisterstil :)

Iceke
Member
Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 02-01-2011 13:29

Bericht door Iceke » 26-11-2011 14:28

Ik ga mijn veren vervangen door een schroefkitje waarschijnlijk dus als er interesse is in men veren stuur me ff pb...

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 26-11-2011 15:44

Iceke schreef:Ik ga mijn veren vervangen door een schroefkitje waarschijnlijk dus als er interesse is in men veren stuur me ff pb...
ja misschien iets voor Stijn?? ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

StijnG
Member
Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 29-10-2011 11:30

Bericht door StijnG » 26-11-2011 17:32

CruzerLT schreef:
Iceke schreef:Ik ga mijn veren vervangen door een schroefkitje waarschijnlijk dus als er interesse is in men veren stuur me ff pb...
ja misschien iets voor Stijn?? ;)
Neen, danku! Ik ga direct voor een schroefkit ook gaan. Heb ongeveer zo een project in gedachten...

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”