Verlagingsveren
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
Voor degene die twijfelen over het weggedrag van de Cruze zelfs zonder verlaging is de baanvastheid heel goed ,je moet al heel onverantwoord snel door de bocht gaan tegen dat je 1400Kg wegende Cruze over kop krijgt.
"Strak rijgedrag en makkelijk bestuurbaar dankzij "BFI"
Net als zijn 5-deurs versie profiteert de Cruze 4-deurs sedan van het geïntegreerd chassis systeem ('body-frame integral system') of BFI die voor een strak rijgedrag en strakke besturingskarakteristieken zorgt. Zij geven u:
een uitstekende stabiliteit
een solide wegligging
een echt gevoel voor de alert reagerende acceleratie
De solide structuur draagt ook bij tot de veiligheid en is één van de redenen waarom de Cruze sedan een NCAP-veiligheidskwalificatie van 5 sterren (het maximum) heeft."
Ook is de Cruze uitgerust met :
Veiligheidsvoorzieningen om ongevallen te voorkomen:
ABS om het remmen onder controle te hebben
TCS (tractiecontrole) om u stevig op de weg te houden
ESC (elektronische stabiliteitscontrole) die geactiveerd wordt in geval van nood
EBD (elektronische remkrachtdistributie) regelt de remkracht aan de voor- en achterkant
" Bron site van Chevrolet .be
Ik beweer nu niet dat verlagingen slecht zijn of zo hé , maar ze is niet noodzakelijk en enkel te overwegen als je een sportievere look en sportieve rijstijl hebt .
"Strak rijgedrag en makkelijk bestuurbaar dankzij "BFI"
Net als zijn 5-deurs versie profiteert de Cruze 4-deurs sedan van het geïntegreerd chassis systeem ('body-frame integral system') of BFI die voor een strak rijgedrag en strakke besturingskarakteristieken zorgt. Zij geven u:
een uitstekende stabiliteit
een solide wegligging
een echt gevoel voor de alert reagerende acceleratie
De solide structuur draagt ook bij tot de veiligheid en is één van de redenen waarom de Cruze sedan een NCAP-veiligheidskwalificatie van 5 sterren (het maximum) heeft."
Ook is de Cruze uitgerust met :
Veiligheidsvoorzieningen om ongevallen te voorkomen:
ABS om het remmen onder controle te hebben
TCS (tractiecontrole) om u stevig op de weg te houden
ESC (elektronische stabiliteitscontrole) die geactiveerd wordt in geval van nood
EBD (elektronische remkrachtdistributie) regelt de remkracht aan de voor- en achterkant
" Bron site van Chevrolet .be
Ik beweer nu niet dat verlagingen slecht zijn of zo hé , maar ze is niet noodzakelijk en enkel te overwegen als je een sportievere look en sportieve rijstijl hebt .
-
- Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 29-10-2011 11:30
Ik ga niet beweren dat de standaard ophanging slecht is.
Heb er gewoon mijn bedenkingen bij omdat mijn wagen snel uitbreekt tegen lage snelheden dan spreek ik nog over max 50 km/u.
Naar mijn vermoeden denk ik niet dat het aan de ophanging ligt maar eerder de banden die erop steken. Eerder had ik al gezegd dat het hankook is maar heb het is van dichterbij bekeken en ik was fout het is kumho banden.
Dus deze winter rij ik ermee door en ga ik in de zomer er is andere banden opsteken van een goed merk.
Grtz
Heb er gewoon mijn bedenkingen bij omdat mijn wagen snel uitbreekt tegen lage snelheden dan spreek ik nog over max 50 km/u.
Naar mijn vermoeden denk ik niet dat het aan de ophanging ligt maar eerder de banden die erop steken. Eerder had ik al gezegd dat het hankook is maar heb het is van dichterbij bekeken en ik was fout het is kumho banden.
Dus deze winter rij ik ermee door en ga ik in de zomer er is andere banden opsteken van een goed merk.
Grtz
-
- Member VIP
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11-02-2011 15:42
Ik heb ook maar 1 jaar met de kumho gereden. op droog wegdek valt er nog iets mee te doen, maar eens wat vochtig hebben ze echt geen voldoende grip.StijnG schreef:Ik ga niet beweren dat de standaard ophanging slecht is.
Heb er gewoon mijn bedenkingen bij omdat mijn wagen snel uitbreekt tegen lage snelheden dan spreek ik nog over max 50 km/u.
Naar mijn vermoeden denk ik niet dat het aan de ophanging ligt maar eerder de banden die erop steken. Eerder had ik al gezegd dat het hankook is maar heb het is van dichterbij bekeken en ik was fout het is kumho banden.
Dus deze winter rij ik ermee door en ga ik in de zomer er is andere banden opsteken van een goed merk.
Grtz
Voor de zomerbanden ben ik overgeschakeld naar Toyo. Kleven aan de baan maar na 2 zomers te rijden (dus alles samen een goed jaar) zijn ze compleet op. Denk om uit te kijken naar Dunlop of Continental. Kleven ook zeer goed, en slijten iets minder vlug...
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Ik heb ook al gemerkt dat bij nat weer de Kumho's wat tekort schieten wat zijdelingse grip betreft. Daarom heb ik de mijne vervangen door ContiSportContact 3 235/40 R19 en deze hebben zowel bij nat als droog weer fantastische grip. Bij lagere temperaturen dan 7 graden kan ik echter iedereen winterbanden aanraden. Lees er het topic maar eens over na.
Wat de standaard ophanging betreft. Daar is eigenlijk niks mis mee. Zoals gezegd is het zwakste punt die Kumho banden. Ik kan echter wel begrijpen dat sommigen zich niet echt op hun gemak voelen als ze een snelle bocht nemen doordat een Cruze met standaard ophanging nogal fel gaat overhangen. Hij staat standaard ook redelijk hoog op zijn poten. Een verlaagde Cruze voelt dan ook veel stabieler aan. En zelf geef ik ook de voorkeur aan dat strakkere rijgevoel. Voor de rustigere chauffeurs die de voorkeur aan comfort geven, voldoet de standaard ophanging prima en is zeker niet onveilig, integendeel.
Wat de standaard ophanging betreft. Daar is eigenlijk niks mis mee. Zoals gezegd is het zwakste punt die Kumho banden. Ik kan echter wel begrijpen dat sommigen zich niet echt op hun gemak voelen als ze een snelle bocht nemen doordat een Cruze met standaard ophanging nogal fel gaat overhangen. Hij staat standaard ook redelijk hoog op zijn poten. Een verlaagde Cruze voelt dan ook veel stabieler aan. En zelf geef ik ook de voorkeur aan dat strakkere rijgevoel. Voor de rustigere chauffeurs die de voorkeur aan comfort geven, voldoet de standaard ophanging prima en is zeker niet onveilig, integendeel.
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
ikzelf heb standaard de Hankook banden en ik heb mijn cruze 'nog' niet verlaagd maar ben nu al tevreden over de wegligging want kan best hard een bocht nemen zelfs als de banden piepen blijft hij koers houden (droog wegdek) ook in de regen kan ik niet echt klagen.Over mijn Falken (18 duimers) ook geen klagen;goeie grip en fluisterstil
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 29-10-2011 11:30