uitlaatcollecteur 1.8

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

Bericht door mx81 » 09-02-2015 17:14

zal deze 2 bij demotage vergelijken. ik kom normaal dit weekend terug naar belgie.. dus misschien dat ik eens ga proberen of dit past.. wie niet waagt niet wint.. ;)

ik hou jullie op de hoogte 8)

mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

Bericht door mx81 » 10-03-2015 23:25

ok, ben nog altyd niet aan de slag gegaan aan de collector.
na wat research werk ( omdat ik echt met de lambda waardes in men hoofd zat) heb ik een manier gevonden om u post-cat lambda te omzeilen.

er is een plug die de lambda sonde aan de rand van van de uitlaat laat meten ipv in het center van de buis. hierdoor meet de sensor maar een fractie van de uitlaatgassen en zal de boordcomputer het verschil (of in geval met een de-cat is er geen verschil) in NOx gehalte niet opmerken, en niet in noodloop vallen en een CEL (check engine light) weergeven.

in volgende link word alles goed uitgelegd ;) is wel in het engels, maar met foto's..

http://www.evolutionm.net/forums/evo-ho ... light.html

zodra ik ergens hier deze pluggen gevonden heb gaat de uitlaat eronder, en komt er ook geen cat meer in ;) (aangezien ik op lpg rij kan ik telkens voor de keuring deze zo arm zetten dat ik door de 4gas-test geraak :roll: )

als ik hiervoor aan de slag ga zal ik ook even een how-to maken voor zowel de de-cat als de spark plug anti fouler.. ;)

mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

Bericht door mx81 » 18-03-2015 01:37

wat een gedoe om een stalen busje te vinden :|
na een lokale tuner te passeren die een x aantal GTr's en imprezas heeft staan had hij mij doorverwezen naar tuning Santini, en die heeft me een adresje gegeven van een know-it-al die mij verder heeft geholpen.
de cruze (astra :oops: ) heeft geen veiligheidsloop op de 2e lambda staan.
hierdoor ga ik dus enkel een foutmelding krijgen, maar de motor gaat normaal blijven draaien.
trouwens heeft deze persoon al deze soort lambda'spacers' liggen.
moest de spacer toch niet werken, last hij een scooter catalysator in de buis, en word de foutmelding gegarandeerd vermeden. (dat doet hij trouwens voor 75euries).
ik ga hem een bezoekje brengen, dit is trouwens een persoon die in zijn schuur werkt, dus als iemand zijn nummer wil, kan je die in een pb vragen aan mij ;)
dus nog voor het weekend gaat die collecteur erop 8) ik hou de geinteresseerden hier nog op de hoogte! :D

trouwens deze persoon wist mij ook te zeggen dat vervangen van de rest van het uitlaatsysteem niet veel vermogenswinst zal geven en dit nauwelijks voelbaar zou zijn, wel natuurlijk het geluid is een groot verschil.. dus dat spaart ook weer enkele van die groene briefjes uit ;)

mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

Bericht door mx81 » 18-03-2015 22:19

chevy, hier is de foto die je vroeg ;)
Afbeelding
hij steekt eronder :D
man wat een verschil! :twisted: klinkt nog leuker ook 8) vanbuiten hoor je niet heel veel verschil, enkel wat scherper in toeren, in de auto klinkt hij wel heel leuk tussen 2-4000 toeren. ben benieuwd wat het gaat doen als ik een kelk steek :roll:
en voor wie het wil weten.. ik krijg geen enkele foutmelding :lol:
zo dadelijk nog een how-to opstellen ;)
Afbeelding

mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

Bericht door mx81 » 18-03-2015 23:11


CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 19-03-2015 06:38

mooi dat het zonder foutmeldingen gaat ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 22-03-2015 21:10

na wat speurwerk:

Wat denk je hiervan mx81?

http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-OPEL ... 541b85d599
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

Bericht door mx81 » 22-03-2015 22:41

Mooi :D dat ik deze zelf niet gevonden had.. Voor dat geld vind je zelfs geen losse cat..
Ziet er echt wel mooi uit.. Een goede oplossing voor iedereen die toch een cat wil behouden..

Goed speurwerk! :twisted:

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 23-03-2015 09:38

mx81 schreef:Mooi :D dat ik deze zelf niet gevonden had.. Voor dat geld vind je zelfs geen losse cat..
Ziet er echt wel mooi uit.. Een goede oplossing voor iedereen die toch een cat wil behouden..

Goed speurwerk! :twisted:
En de kat wil ik graag behouden.
Nou nog kijken om hem in NL te krijgen
Ben onbekend met paypal maar zal eens informeren voor ANWB creditcard, iemand hier ervaring mee?
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

Bericht door mx81 » 23-03-2015 14:00

Gewoon paypall aanmaken, is volledig gratis, en je betaald eigenlijk pas wanneer het besteld product geleverd is..
Geen levering, word de betaling geannuleerd.
;)
Je kan je paypal rechtreektls koppelen aan je bankrekening, heb je zelfs geen creditkaart voor nodig denk ik ( ik heb mijn visa gekoppeld, dus ben niet zeker) :roll:
Ik denk dat deze persoon wel naar NL stuurt hoor, als NL niet vermeld staat bij de verzendingen moet je hem vie ebay doorklikken naar "get shipping rates"
Daar word alles uitgelegd ;-)

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”