Verwachting overtroffen (43.000 km

hier kunt u alles wat betrekking heeft op nieuws over de cruze kwijt , zowel exterieur als interieur ,en model varianten
Plaats reactie
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Verwachting overtroffen (43.000 km

Bericht door bertvaneck » 10-08-2012 15:24

Verwachting overtroffen (43.000 km)
Keuze uit vele lease auto's, de meesten groter en duurder, maar zonder gezin en wonend in de stad is een comacte auto meer dan voldoende. Het Haegsche dievengilde, die niet minder dan 25% van de autoprijs als extra inkomen zien, zijn ook niet bijster tevreden met de auto. €29.000,- voor een 163 pk auto met alle opties die ik wil, is een verademing in vergelijking tot andere auto's. Daar betaal je wellicht 20% bijtelling voor, maar wel over een veel hoger bedrag.

De Cruze heeft voor mijn slechte rug een bijzonder goede stoel. Ik rij vrij veel en dan is een goede stoel essentieel. Leveringsproblemen zorgden voor het feit dat ik toch maar overgehaald werd om een handgeschakelde versie te nemen, maar dat is het enige punt waar ik spijt van heb.

De Cruse, gezegend met de motor voortrein van de Opel Insignia en de achteras van de nieuwe Astra zorgt voor veel comfort maakt van kilometers maken een plezierige gebeurtenis.

Wat zijn plezierige zaken van de Cruze:
De auto is buitengewoon stil. Niet alleen qua motorgeluid, maar ook rijgeluiden. Toen ik de auto kwam halen zijn binnen een week de Kuhmo banden vervangen door Michelins, wat een enorme verbetering van weggedrag en geluidsproductie. (de banden waren "vierkant"van het stilstaan)

Voorts is de geluidsinstallatie (met navi) goed en snel werkend, behoudens de zap-knop op her stuur. Voorzien van een 64GB USB stick met bijna 5000 liedjes is er qua muziekkeuze ook genoeg lol te beleven.

Er zijn auto's met meer beenruimte achterin, maar gezien het feit dat ik de bank alleen gebruik om mijn jasje op te leggen....

3De kofferbak is van ouderwetse afmeting. Als er iets helemaal achterin ligt moet je heel diep, bijna liggend in de bak gaan liggen om erbij te kunnen. Een paar kratjes met klitteband op de vloer hebben dat "probleem" opgelost.

Wat mis ik: Natuurlijk de automaat, zou het toch handig zijn als Chevrolet een stationcar versie zou aanbieden, maar ook daarin is voorzien. Over een maand of drie ga ik die bestellen. Ik mis ook de adaptieve functie van de cruise control uit mijn vorige auto. (maar die koste dan ook bijna duizend euro)

Jammer dat er zoveel onwetenden zijn die zeuren over het harde plastic (is er niet) en de Daewoo historie. Waarschijnlijk denken die mensen ook dat hedendaagse treinen op steenkool rijden. Sneue types.

Tot slot: Wat ging er stuk? Tot nu toe heeft de auto twee onderhoudsbeurtjes van een uurtje genoten waarbij er wel twee hele ruitenwissers vervangen zijn. Niet omdat ze versleten waren, maar omdat ik die zelf gesloopt had tijdens afgelopen winterweek. Volgende week gaan de Michelin Alpin4 winterbanden er weer af en kan de Cruze weer pronken met zijn fraai lichtmetaal.

Brandstofverbruik: 5,4 liter/100 km (maar wel met een gemiddelde van 75 km/h)
Still going strong (61.500 km)
Tja, met het risico dat dit een saai verhaal gaat worden: De Cruze is binnenkort aan een beurt toe en ik verwacht niets. Er is werkelijk niets aan stuk gegaan. Nog geen lampje! Bij héél langzaam accelereren rond de 1.500 toeren lijkt het of 'ie ietsjes inhoud, maar dat lossen ze bij het beurtje op. Volgens een collega Cruzer is dat een kwestie van nieuwe software. Zo voelt dat ook aan.
Details (71.000 km)
Vorige review zei "still going strong". Dat blijft zo. Vreemd is wel dat je aan de vreselijk sterke motor went. Pas als je in een andere auto rijdt, mis je dat ineens.

Een paar puntjes van aandacht:
De Cruze heeft sinds de vorige beurt de neiging om zachtjes in te houden bij acceleren vanaf zo'n 1500 toeren. Hij heeft net een beurt gehad, maar de dealer heeft dat niet gemerkt. (dat was wel jammer, ik had precies aangegeven waar en wanneer dat gebeurde (alleen bij warme motor en boven de 60 km/h, langzaam accelererend) maar ze gaven aan alleen met koude motor een rondje om de zaak gereden te hebben. (dan merk je inderdaad niets, tijdgebrek maakt dat ik nog wel terugga.)

De pomp van de airco bij warme motor heeft een irritante rammel. Ook daarna hebben ze gezocht bij koude motor. Tja, niet raar dat ze het niet vinden kunnen.

Ik ben nog steeds van mening dat het stationair vrij hoog ligt (850 toeren voor een diesel) en je de auto bij optrekken als een benzinemotor moet berijden i.v.m. het turbo-gat (onder de 1200 toeren is er niemand thuis.)

Nog een nadeel: wel eens geprobeert een jasje op te hangen aan de daarvoor bestemde haakjes? Ik weet niet wie de vorm van die haakjes verzonnen heeft, maar het vereist enige kunde voor je weet hoe dat goed, snel en soepel kan doen. Moet gezegd worden: je jasje valt er niet vanaf. (je moet wel zo'n haakje gebruiken, geen enkele kleerhanger voor de hoofdsteun past op de Cruze)

U ziet het, de "klachten" zijn allemaal niet dramatisch. Ik prijs de Cruze nog steeds om zijn (haar) goede stoelen, grote verstelmogelijkheid van het stuur, de goede geluidsinstallatie (ideaal met 64 GB usb stick hoor je een nummer zelden tweemaal)en vooral de sterke en stille motor.

Woensdag was een heel klein feestje: ik heb de nieuwe Cruze Stationwagon kunnen bekijken en wát een mooie auto. Door de dikke Cruze neus en de volle wielkasten een echt "dikke" auto.

Er is geen twijfel: dat gaat 'm worden. Jammer alleen dat ik dan 23 paarden moet inleveren, maar naar zeggen is de 1.7 diesel dusdanig veel soepeler dat je de 2.0 snel vergeet.

bron autoweek
(Bert dit voortaan graag erbij vermelden)

Houd me op de hoogte over de Chevrolet Cruze

komt voor elkaar :D
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 12-08-2012 10:22

Haakjes ? heb daar nog nooit op gelet :P

Plaats reactie

Terug naar “nieuws berichten over de cruze”