Terugroepactie Cruze & Orlando

hier kunt u alles wat betrekking heeft op nieuws over de cruze kwijt , zowel exterieur als interieur ,en model varianten
phv
Member
Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 17-02-2011 17:03

Terugroepactie Cruze & Orlando

Bericht door phv » 06-03-2015 11:24

Vandaag een brief van Chevrolet bij de post ivm een terugroepactie ivm remvloeistoflek - voorremleiding. Ik krijg blijkbaar 2 nieuwe remleidingen ALS ZE BESCHIKBAAR ZIJN. Wss ten vroegste in april.
Afin, ik gok erop dat ik dan toch ook gratis nieuwe remvloeistof zal krijgen :) Nog iemand zo'n brief gekregen ?
Philip - Chevrolet Cruze 2.0 VDCi LS 125pk Carbon Flash Centennial

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 06-03-2015 16:17

Ik heb zojuist ingelogd bij "my Chevrolet", en daar stond ook dat mijn Cruze voor productverbetering in aanmerking kwam.
Heb mijn Chevrolet dealer in Hapert gebeld, en gelijk een afspraak gemaakt voor 20 Maart.
Hij zou er voor zorgen dat de remleidingen meteen besteld werden.
Dus even afwachten,

Bart
Member
Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 22-01-2015 22:05

Bericht door Bart » 06-03-2015 18:17

Zo'n "productverbetering", hoe gaat dat in zijn werk? Wordt zoiets kosteloos verholpen? Ik neem wel aan dat ik dan bij de erkende dealer moet zijn

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 06-03-2015 19:31

Bart schreef:Zo'n "productverbetering", hoe gaat dat in zijn werk? Wordt zoiets kosteloos verholpen? Ik neem wel aan dat ik dan bij de erkende dealer moet zijn
Op de "my chevrolet" site zijn al je auto gegevens bekend, ze noemen ze het met een net woord "produkt verbetering" , maar in werkelijkheid betekend het niets anders dan dat ze kosteloos hun eigen fouten herstellen.
Het heeft ook niets te maken met garantie, het zijn vooral fouten zoals ondeugdelijke onderdelen of slecht/verkeerd gemonteerd, die vaak direct gevaar op kunnen leveren.
Ze willen dit herstellen op schadeclaims te voorkomen.

Voor de "Koreaanse" Chevrolet Cruze valt het nog wel mee, met de terugroep acties, maar de "Amerikaanse" Chevrolet Cruze heeft al aardig wat Recalls gehad, zoals een stuur wat niet goed vast zat.

Recalls komen bij alle merken voor, is op zich niets bijzonders
Volkswagen met haar distributie kettingen die oprekten, waardoor deze eraf liepen, met alle gevolgen vandien.
De Chevrolet Camaro met haar problemen met het contactslot.
Zo heeft elk merk wel wat.

MINIBENZ
Member
Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 22-04-2014 21:25

Bericht door MINIBENZ » 07-03-2015 10:08

Heb ook even gekeken op my chevrolet en ook ik kom in aanmerking voor een verbetering cq modificatie dus ga maar eens een belletje plegen.
Groetjes Marcel.


Rijdt niet harder dan dat je beschermengel kan vliegen!

Bart
Member
Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 22-01-2015 22:05

Bericht door Bart » 07-03-2015 11:05

Ik heb net een belletje gedaan, maar de garagist zelf wist van niks. Momenteel was er alleen een terugroepacties voor motorkappen van de Sparks. Maandag nog maar eens bellen als de werkplaats open is. Wellicht weten de monteurs meer.

Cruzega
Newby
Newby
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-08-2014 23:32

Bericht door Cruzega » 07-03-2015 11:12

Ik heb ook op Mychevrolet gekeken en zag dat mijn Cruze ook voor "productverbetering"in aanmerking komt. Blijkbaar is het probleem niet zo urgent of gevaarlijk dat we er niet persoonlijk bericht van krijgen. Of ben ik te optimistisch? Ga contact opnemen met mijn garage. Ben benieuwd. Prettig weekend.
Vriendelijke groet.

matrafan
lid
lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 25-04-2014 23:26

Bericht door matrafan » 08-03-2015 11:59

Ik heb een tijdje geleden ook een brief gehad voor vervanging van de aandrijfas.

Toen ik belde om een afspraak te maken met de garage wisten ze me te vertellen dat mijn remleidingen ook nog vervangen moesten worden.

Ik heb inderdaad deze week een schrijven gekregen van Chevrolet om een afspraak te maken voor vervanging van de remleidingen.

Dit zal dus allemaal in één keer hersteld worden.

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 08-03-2015 12:22

Op de site "terugroepregister.rdw.nl" staat dat de remslangen gedraaid kunnen zijn gemonteerd,
Met andere woorden, het kan ook goed alleen maar een controle zijn, en als ze inderdaad gedraaid zijn gemonteerd, dat ze dan pas vervangen worden.

Bart
Member
Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 22-01-2015 22:05

Bericht door Bart » 09-03-2015 17:19

Inmiddels met de werkplaats zelf gebeld, en bij mij betreft het ook de remslangen voor. Monteur vertelde mij dat er voor de diesels ook een terugroepactie is momenteel.

Plaats reactie

Terug naar “nieuws berichten over de cruze”