Autonieuws | Nieuwe Chevrolet Cruze krijgt Chinees debuut

hier kunt u alles wat betrekking heeft op nieuws over de cruze kwijt , zowel exterieur als interieur ,en model varianten
Plaats reactie
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Autonieuws | Nieuwe Chevrolet Cruze krijgt Chinees debuut

Bericht door bertvaneck » 20-04-2014 11:32

Autonieuws | Nieuwe Chevrolet Cruze krijgt Chinees debuut



20 april 2014 | 11:06 | Tekst: Lars Krijgsman

Print Mail Houd me op de hoogte


Onlangs zagen we hoe Chevrolet z'n Cruze voor modeljaar 2015 een lichte update had gegeven. Vandaag toveren de Amerikanen in China zomaar even de compleet nieuwe generatie uit de hoge hoed!






Chevrolet voert een bijzondere strategie omtrent z'n Cruze. De compacte middenklasser onderging nog geen week geleden een facelift om hem weer helemaal fris te krijgen voor modeljaar 2015. Blijkbaar hebben de Amerikanen haast om de Cruze te vervangen, want vandaag is de compleet nieuwe generatie in Peking gepresenteerd.

We zien een nieuw sedannetje waarvan de verpakking volgens Chevrolet is gebaseerd op die van de Tru Concept uit 2012. Waar de huidige Cruze over behoorlijk wat scherpe lijnen en vouwen beschikt, trekt z'n opvolger een veel vriendelijker ogende ronde jas aan. De nieuwe Cruze is de eerste Chevrolet die volgens de nieuwe designtaal van de Amerikanen is getekend: Design with a Heartbeat. De auto heeft z'n wielen behoorlijk in de hoeken staan, zowel voor als achter zorgt dit voor een korte overhang.

Onder de kap legt Chevrolet een nieuwe, niet nader gespecificeerde Ecotec-krachtbron die samen met het Chinese SAIC is ontwikkeld. Verder komt de bekende geblazen 1,4-liter viercilinder van General Motors voorin te liggen en ook een ongeblazen 1,5-liter krachtbron zou z'n weg naar de Cruze moeten vinden. Nieuw is de automaat met zeven verzetten en een dubbele koppeling, eveneens ontstaan uit de samenwerking tussen General Motors en SAIC. Ook een gerobotiseerde handbak met zes verzetten en een nieuwe handgeschakelde zesbak moeten hun opwachting maken in de nieuweling.

Volgens Chevrolet is de nieuwe Cruze zo'n 14 tot 21 procent zuiniger dan het huidige exemplaar. Verdere informatie blijft ons nog even onthouden, het is dus nog niet bekend of en wanneer de kakelverse yank op de Amerikaanse markt verschijnt. Een uitstapje naar Europa zal er waarschijnlijk niet meer in zitten

http://www.autoweek.nl/nieuws/27910/nie ... ees-debuut
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

cruzer
Member
Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-08-2013 12:37

Bericht door cruzer » 09-07-2014 10:01

Op chevrolet.com staat toch een ander model. Bijna het zelfste alleen andere bumper en LED drl. Vind deze wel veel mooier dan die hier boven vermeld. Trekt meer op het huidig model.

Website: http://www.chevrolet.com/2015-cruze-compact-car.html

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 09-07-2014 10:29

Ik blijf het jammer vinden dat gm per 2016 de stekker er uit trek :idea:
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

cruzer
Member
Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-08-2013 12:37

Bericht door cruzer » 09-07-2014 12:06

Ik ook. Maarja blijven we hier wel met het laaste nieuwe model rondrijden :)

MINIBENZ
Member
Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 22-04-2014 21:25

Bericht door MINIBENZ » 09-07-2014 20:56

Ziet er prachtig mooi uit maar ben het met Cruzer eens dat het model in zijn post toch de voorkeur heeft.
Groetjes Marcel.


Rijdt niet harder dan dat je beschermengel kan vliegen!

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 13-07-2014 12:36

Mooi Update!

De rest lijkt aardig gelijk gebleven maar die DRL is zeer geslaagd :!:
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Plaats reactie

Terug naar “nieuws berichten over de cruze”