Chevrolet gaat vanaf 2016 verder als nichemerk in Europa

hier kunt u alles wat betrekking heeft op nieuws over de cruze kwijt , zowel exterieur als interieur ,en model varianten
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 10-12-2013 08:36

Nou wij hebben een Chevrolet Captiva 3.0 liter automaat we hebben hem nu bijna 3 jaar nog nooit een probleem gehad en deze gaat nog wel minimaal tien jaar mee en wie dan leeft die dan zorgt ik hebt er nooit een minuut spijt van gehad dat ik deze auto hebt gekocht :D
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 10-12-2013 12:37

Hoe nu verder als je een Chevrolet hebt? Vijf vragen

Autonieuws •9 december 2013• Tekst: Bob Kroese


Open galerij

Chevrolet op de autoshow van Frankfurt

Chevrolet trekt zich vanaf begin 2015 terug van de Europese markt. Het merk start nu al met het afbouwen van de organisatie. Hoe nu verder als je een Chevrolet bezit of hebt besteld? Vijf vragen over de terugtrekking van Chevrolet in Europa.

Waar moet ik straks heen voor onderhoud van mijn Chevrolet?

Chevrolet voert op dit moment gesprekken met dealers over hoe het nu verder moet. Er is nog geen duidelijkheid over hoe het dealernetwerk er straks uit komt te zien. De verkooppunten voor nieuwe auto’s verdwijnen maar het merk streeft ernaar om ‘een passend’ aantal servicedealers over te houden. Chevrolet belooft dat klanten worden geïnformeerd indien er dealerwijzigingen zijn in hun regio.

Hoe zit het met de fabrieksgarantie op mijn Chevrolet?

De volledige fabrieksgarantie blijft behouden, zowel van auto’s die al op de weg rijden als van modellen die nog geleverd moeten worden. Voor garantieafhandelingen kunnen klanten terecht bij de huidige dealers en in de toekomst bij de Chevrolet servicepunten.

Zijn er straks nog wel onderdelen?

Chevrolet verwacht in ieder geval de komende 10 jaar onderdelen te kunnen leveren voor recente modellen. In landen buiten Europa blijft Chevrolet actief, dus er zal waarschijnlijk na die 10 jaar een grijze import van onderdelen op gang komen. Daarnaast is het zo dat Chevrolet-modellen veel technische componenten delen met Opels, dat merk blijft wel actief in Nederland.

Ik heb een Chevrolet besteld, wat nu?

Alle lopende bestellingen worden volgens schema afgehandeld. Deze auto’s hebben zoals gezegd volledige fabrieksgarantie. Afbestellen omdat je de auto naar aanleiding van de terugtrekking van Chevrolet niet meer wilt hebben is vooralsnog niet mogelijk, maar Chevrolet bekijkt op dit moment samen met de dealers de mogelijkheden daarvoor.

Hoe zit het met de restwaarde van mijn Chevrolet?

Het verdwijnen van een merk heeft nooit een goede invloed op de restwaarde van jonge auto’s, maar de waardedaling zal niet dramatisch zijn. Het is moeilijk te voorspellen hoe de restwaarde van een Chevrolet zich zal ontwikkelen. De importeur geeft aan dat er bij recente terugtrekkingen van merken ‘geen significante waardedaling’ van auto's te zien was. Er is geen compensatieregeling voor Chevrolet-rijders die bang zijn dat de restwaarde van hun auto nadelig beïnvloed wordt.
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

cruzer
Member
Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-08-2013 12:37

Bericht door cruzer » 10-12-2013 23:02

Heb hier al een leuke Facebook pagina gevonden.

https://www.facebook.com/pages/Chevrole ... 3613094163

gewoon Sven
Member Senior
Member Senior
Berichten: 254
Lid geworden op: 05-06-2012 13:26

Bericht door gewoon Sven » 11-12-2013 12:21

Eigenlijk word Chevrolet gewoon terug hetzelfde als toen voor ze Daewoo hadden overgepakt.
Chevrolet Orlando 1.8 Black Edition

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 11-12-2013 14:50

Ja het word weer net als vroeger alleen Amerikaanse Chevrolet in Europa deze actie is te danken aan de riool journalisten die de Chevrolet de put hebben in gepraat met hun gore leugens over oude motoren plastic dasbord goedkope af werking enz
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 11-12-2013 15:46

CHEVROLET.NL




Geachte heer, mevrouw Eck

Allereerst wens ik u te bedanken voor uw vertrouwen in en trouw aan Chevrolet.

Zoals u misschien heeft vernomen, heeft Chevrolet besloten om de verkoop van nieuwe voertuigen in Europa stop te zetten. Dit betekent dat de verkoop van nieuwe Chevrolet voertuigen in Nederland eind 2015 zal eindigen.

Het is voor mij belangrijk om u, als gewaardeerde klant, persoonlijk aan te schrijven om u te kunnen verzekeren dat Chevrolet zich eraan zal houden om u en uw voertuig ook in de toekomst bij te staan. We zullen onze diensten blijven aanbieden en zullen originele Chevrolet onderdelen blijven leveren. Iedere schriftelijke garantie op of onderhoud aan Chevrolet voertuigen blijft ongewijzigd en zal volledig worden nagekomen, overeenkomstig de bepalingen van de overeenkomst. We zullen de best mogelijke wijze bepalen om al uw service-behoeften te kunnen voldoen via ons uitgebreide service netwerk.

Voor meer informatie nodig ik u graag uit om uw lokale Chevrolet partner te bezoeken of de klantendienst te benaderen via 020 6545752. Indien u vragen heeft over uw garantie of de dichtst bijzijnde Chevrolet partner, kunt u ons tevens online bereiken via Chevrolet.nl. Wij zullen u in ieder geval rechtstreeks contacteren voor nieuwe belangrijke informatie.

Met voorname groet,











Dr. Thomas Sedran
President and Managing Director Chevrolet Europe
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Ingrid
Newby
Newby
Berichten: 34
Lid geworden op: 06-12-2013 22:59

Bericht door Ingrid » 18-12-2013 20:08

bertvaneck schreef:Ja het word weer net als vroeger alleen Amerikaanse Chevrolet in Europa deze actie is te danken aan de riool journalisten die de Chevrolet de put hebben in gepraat met hun gore leugens over oude motoren plastic dasbord goedkope af werking enz
Beste Bert, je hebt gelijk. dat afzeiken van de chevy dat het een rebadge is van Daewoo. In de begintijd was dat zo. De chevy cruze hatchback is door GM europa ontworpen, heb ik begrepen. En daarnaast die Opel Mokka en Antara schijnen ook in die Koreaanse fabriek gemaakt te zijn...

Leuk die facebook pagina, van chevrolet must stay in Europe. Ik was ook
een die hard Opel fan, maar.. de Cruze is veel cooler dan de Astra. En de Captiva veel cooler dan de Antara. En de Captiva is vele malen meer verkocht dan de Antara. dat vergeet men even.

De cruze is in Amerika de op 1 na best verkochte auto.
dat verklaart genoeg.

groetjes,

Ingrid
Chevy cruze 1.6 LT 2012
nr 5 op de lijst van meest verkochte auto's ter wereld!

cruzer
Member
Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-08-2013 12:37

Bericht door cruzer » 18-12-2013 22:17

Ik ben bij de dealer gaan horen en die vertelde mij het volgende.
Voor onderdelen na 2025 moeten we geen schrik hebben. Ze kunnen die nog altijd uit oost-europa laten komen( daar word chevrolet nog wel verkocht). De lever tijd zal dan wel wat langer worden. Nu krijgen ze alles uit breda. Voor de rest verandert er niet veel. Ik denk zelf dat GM onder druk chevrolet uit europa haalt. De opel fabrieken worden gesubsidieerd door de duitse overheid en die zullen GM wel op de vingers getikt hebben omdat hun "budget" merk klanten afsnoept van opel. Mijn garagist zei zelf dat er veel mensen kwamen zien naar een mokka en met een trax naar buiten reden. Dat scheelt eventjes 4000 € voor bijna de zelfste wagen. Vind het zeer jammer, maar bekijk het zo. We hebben elkaar nog en wij blijven met het laatste nieuwe model rond rijden :p

Gurpo
lid
lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 10-06-2010 14:39

Bericht door Gurpo » 23-12-2013 10:58

Helemaal mee eens, Cruzer...
Geen eenheidsworst, zoals de opel vectra's, astra's, en moka's....
maar een mooie Cruze sedan of station,
die steeds exclusiever wordt :lol:

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 23-12-2013 19:01

ik was eens uit nieuwsgierigheid gaan vragen bij de opel dealer wat ik voor mijn cruze terug kreeg........
tussen de 10 en 11.000 euro
en dat voor een wagen net 3 jaar oud met 30.000 km en dan de luxste uitvoering met navi
ik blijf hem helemaal afrijden tot er niets meer van over is, dat is mijn bedoeling of ik moet op korte termijn de staatsloterij winnen :P
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Plaats reactie

Terug naar “nieuws berichten over de cruze”