Chevrolet gaat vanaf 2016 verder als nichemerk in Europa

hier kunt u alles wat betrekking heeft op nieuws over de cruze kwijt , zowel exterieur als interieur ,en model varianten
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Chevrolet gaat vanaf 2016 verder als nichemerk in Europa

Bericht door bertvaneck » 05-12-2013 12:45

Chevrolet gaat vanaf 2016 verder als nichemerk in Europa

Autonieuws •5 december 2013• Tekst: Bob Kroese


Open galerij

Chevrolet-logo

De Chevrolet Cruze, Spark, Aveo, Orlando… Vanaf 2016 zijn ze niet meer verkrijgbaar in Europa. Moederbedrijf General Motors heeft besloten Chevrolet eind 2015 min of meer te laten verdwijnen op ons continent.

Het Chevrolet zoals we dat nu kennen heeft volgens moederbedrijf General Motors geen toekomst in Europa. Chevrolet zit teveel in het vaarwater van zustermerk Opel en moet daarom verdwijnen. Vanaf 2016 gaat Chevrolet alleen nog verder met nichemodellen, zoals de Corvette.

Chevrolet bekijkt de komende maanden hoe het dealernetwerk opnieuw kan worden ingericht. Doel is in ieder geval om huidige en nieuwe klanten ook in de toekomst van aftersales services en onderdelen te kunnen voorzien, waarschijnlijk via Opel-dealers.

Waar Chevrolet moet inkrimpen, daar krijgt luxemerk Cadillac van General Motors juist de ruimte. Cadillac moet de komende jaren flink groeien en er staan dan ook diverse nieuwe modellen op de planning.


Daar zijn wij dan mooi klos dank je wel GM
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 05-12-2013 12:47

Opel wil meer afstand tot Chevrolet, maar hoe?

Autonieuws •28 november 2013• Tekst: Bob Kroese


Open galerij

Opel Mokka en Chevrolet Trax

Dat er meer onderscheid moet komen tussen zustermerken Opel en Chevrolet is door de hoge bazen al meerdere keren uitgesproken. Ook deze week weer, door de CEO van Opel. Maar wanneer gaan we wat merken van de nieuwe strategie?

Opel-baas Karl-Thomas Neumann herhaalde het deze week nog maar een keer, tijdens een toespraak in Berlijn: “Er moet meer onderscheid komen tussen Opel en Chevrolet.” Dat moet zich uiten in meer onderscheidende modellen en een afwijkende strategie. Nu is er nog teveel overlap tussen de twee merken, onder andere door modellen als de Mokka/Trax en Ampera/Volt, die op wat details na nauwelijks van elkaar verschillen.

Neumann gaf tijdens de toespraak, die werd opgetekend door Automotive News, aan dat moederbedrijf General Motors werkt aan een nieuwe strategie om de twee merken meer van elkaar los te weken. Hoe die plannen eruitzien is niet bekend, GM geeft pas meer informatie ‘als de tijd daar rijp voor is’.

Nu is het al zo dat Opel zich wat hoger positioneert dan Chevrolet maar of dat ook de uiteindelijke strategie wordt is niet bekend. Het kan ook zijn dat GM voor beide merken een veel duidelijker imago gaat bedenken. Voor de autokoper is dat goed nieuws, er komt minder van hetzelfde.
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 05-12-2013 21:49

daar zullen veel chevy rijders niet blij mee zijn :evil:
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 05-12-2013 22:54

Rinus dat denkt ik ook niet er is maar een remedie lang blijven door rijden was ik toch al van plan met de capitiva dat was ik toch al van plan nog 10 jaar mee te rijden dan ben ik 77 jaar wie dan leeft kijk verder en met de cruze rijden we ook maar verder we waren eigenlijk van plan om over 2 jaar een andere te kopen maar nu rijden we maar rustig door onze auto,s staan altijd in de garage en ze krijgen elke beurt op tijd en ik laat ze ook 3x per jaar in de was zetten ze zien er uit als nieuw en model vind ik ook tijdloos
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Gurpo
lid
lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 10-06-2010 14:39

Bericht door Gurpo » 07-12-2013 11:19

bericht nu in de telegraaf:

Overdonderd
De importeur van Chevrolet in Nederland kon nog geen inhoudelijk commentaar geven. ,,Wij zijn overdonderd door dit nieuws, we zijn nu intern en met de dealers aan het overleggen'', aldus een woordvoerder. Chevrolet heeft ongeveer 65 merkdealers verspreid over het land.

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 07-12-2013 11:24

Onze dealer ook en een ding ik vind het een schande naar de dealers toe en naar ons als klant :oops: :evil:en het is ook een groot schade geval voor ons als het gaat om de waarde van onze auto,s
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Gurpo
lid
lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 10-06-2010 14:39

Bericht door Gurpo » 07-12-2013 12:37

dat is misschien ook de reden geweest dat ik een splinternieuwe cruze station
8000 euro onder de prijs heb kunnen kopen

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 07-12-2013 14:30

Ik hebt van ochtend contact gehad met onze dealer die had begrip voor het standpunt van GM maar de service en garantie en het onderhoud blijven bij de zelfde dealer en daar ben ik blij om want mij dealer is een prima club Fred Janssen Naarden :idea:
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Gurpo
lid
lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 10-06-2010 14:39

Bericht door Gurpo » 07-12-2013 15:12

maar Bert,

nu staat er op de site van chevrolet een mededeling hierover aan de klanten,
dat er toch dealers zullen afhaken nu, en dat de onderdelen nog 10 jaar
leverbaar blijven...dat lijkt lang, maar ik zou nu geen tweedehands cruze meer kopen..dus waarde daalt ...maak voor ons niet uit, want ik ben ook van
plan om mijn wagen op te rijden..dus speelt afschrijving geen rol meer..
Zo was ik ook blij met de prijs, die ik voor mijn nieuwe cruze betaald had...maar aan de andere kant vind ik, dat je dat niet kan maken tegenover de andere klanten die onlangs het volle pond hebben betaald..het is nogal wat dat er bijna een derde van de prijs is afgegaan bij mij...

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 07-12-2013 15:22

Gurpo schreef:maar Bert,

nu staat er op de site van chevrolet een mededeling hierover aan de klanten,
dat er toch dealers zullen afhaken nu, en dat de onderdelen nog 10 jaar
leverbaar blijven...dat lijkt lang, maar ik zou nu geen tweedehands cruze meer kopen..dus waarde daalt ...maak voor ons niet uit, want ik ben ook van
plan om mijn wagen op te rijden..dus speelt afschrijving geen rol meer..
Zo was ik ook blij met de prijs, die ik voor mijn nieuwe cruze betaald had...maar aan de andere kant vind ik, dat je dat niet kan maken tegenover de andere klanten die onlangs het volle pond hebben betaald..het is nogal wat dat er bijna een derde van de prijs is afgegaan bij mij...
Ik ben dat helemaal met jou eens ik rijd ze ook helemaal op ik hebt nu met de Captiva nu in bijna 3 jaar iets meer als 20000 kilometer gereden en met de cruze lt in drie jaar 34000 kilometer dus wij rijden nog wel 10 jaar deze auto,s en wie dan leeft mag het dan zeggen en ik ben gek op de modelen van deze auto,s
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Plaats reactie

Terug naar “nieuws berichten over de cruze”