Autoreviews | Chevrolet Cruze 2.0D 150pk LT (2010)

hier kunt u alles wat betrekking heeft op nieuws over de cruze kwijt , zowel exterieur als interieur ,en model varianten
Plaats reactie
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Autoreviews | Chevrolet Cruze 2.0D 150pk LT (2010)

Bericht door bertvaneck » 26-12-2012 18:52

Autoreviews | Chevrolet Cruze 2.0D 150pk LT (2010)
Impressiefoto - de beschreven auto kan er anders uitzien
Uitvoering 4-deurs
Versnellingen 5, handgeschakeld
Bouwjaar 2010
Jaar van aanschaf 2010
Km-stand bij aanschaf 16 km
Km-stand laatst 47.000 km
Eerste review-invoer 06-08-2012
Laatst gewijzigd 06-08-2012
Comfort
Prestaties
Betrouwbaarheid
Kosten
Overall waardering
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur chevy(B)
Vorige auto Astra 1.7 DTI

Disclaimer Myreview (Gemiddelde lezerswaardering 80%) Print Mail Houd me op de hoogte

meer dan tevreden .... (47.000 km)
in 2010, op zoek naar een nieuwe wagen, met de vervanging van mijn Astra door een "verse" Astra in mijn achterhoofd door een vriend, en daarna door het snuffelen op het internet, beniewd geworden naar de Cruze. Het model (zeker in wit) beviel me meer dan de Astra. Aan een auto van 150pk die 210km/u kan zou ik nooit mijn geld geven dacht ik, maar hier stond hij, mét vele opties, mooie 17" velgen, 225 banden, groter dan de Astra én nog 2000 euro goedkoper dan de Astra 1.7 DTI-110pk in mijn hoofd.
Zo werd hij dus verliefd en bestelde, mét GPS ...
Na 4 maanden wachten en het betalen van een "onbeduidende" 18.250 euro all-in werd hij de mijne en na 47.000 km kan ik er over meepraten ...

Hij ziet er (voor mij) heel erg goed uit, blijkbaar ook voor anderen want zowat iedereen is vol lof over buiten- en binnenkant ... maar hij verkoopt blijkbaar niet echt veel ... voor "imago" moet je minstens 10.000 euro meer ophoesten en dat doen vele mensen blijbaar met de glimlach.

De motor is krachtig en aangenaam en draait slechts 2000 tpm bij 120 km/u, daar hou ik van. Hernemingen doet hij ook vlotjes en met gemak met een leuke duw in de rug maar een 0 tot 100 sprinter is het niet ... Cruzen ligt hem beter. Hij kan mee vanaf een goeie 1000 tpm, mijn ouwe (trouwe) Astra-tje 1.7 DTI is dood onder de 1800 tpm. Reisroutes van 100-en kilometers zijn een makkie.
De nieuwere versies hebben 6 versnellingen en dat is niet echt een luxe, door de lange spreiding en de (heerlijk) lage toeren in hoogste versnelling is het toerentalverval bij het opschakelen bij mijn 5v iets te groot en moet bij steverige hellingen wat meer opgejaagd worden.
Ik rij erg rustig en doe het met 6,2 échte liters/100km (continu meting gedurende 47.000km).

Hij rijdt "als een grote", confortabel, weinig bandengeruis en erg weinig windgeruis. Hij rijdt erg stabiel en voelt veilig aan, ook bij 160 km/u (meer deed ik nog niet). Het is waar dat de plastics in het interieur niet die van de zelfverklaarde "premium" merken zijn maar het is OK. Een variabele stuurservo zou de lichte waas rechtuit bij hogere snelheid kunnen wegwerken maar nooit voelt het slecht aan. De vering is betrekkelijk "droog" wat op slechte weg voor sommigen een minpunt kan zijn, in dat geval maakt de vering ook soms wat "bijgeluiden".
De suitcase-crusher-kofferbak-beugels zijn uit de tijd maar wie maalt daar nu om.

Buiten een klein gekend probleempje met een stekker onder de voorstoel ("code 95" voor de ingewijden) geen enkel probleem gehad.
Er wordt wel wat gerecupereerd op de onderhoudsprijs vind ik. Om de 15.000 km naar de garage is uit de tijd en 200 euro elke 15.000 en 400 euro elke 30.000km is gewoon te veel. Eens uit garantie (3 jaar!)zal elke 30.000 zeker volstaan.

Voor mij ook belangrijk, hij scoort in de euro-n-cp crashtest globaal beter dan BMW 3, Mercedes C en Audi A4.

Globaal gezien ben ik zeer zeer tevreden en aangenaam verrast door deze wagen en zijn ongewone verhouding value for money die je m.i. nergens anders kunt evenaren.
Als ik morgen moet kiezen is het zowiezo dezelfde ... deze keer mét lederen interieur.

bron auto visie
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Chevrolet Cruze 1.8 LS (2010)

Bericht door bertvaneck » 26-12-2012 18:56

Autoreviews | Chevrolet Cruze 1.8 LS (2010)


Uitvoering 4-deurs
Versnellingen 5, handgeschakeld
Bouwjaar 2010
Jaar van aanschaf 2010
Km-stand bij aanschaf 0 km
Km-stand laatst 42.000 km
Eerste review-invoer 13-04-2010
Laatst gewijzigd 07-04-2012
Comfort
Prestaties
Betrouwbaarheid
Kosten
Overall waardering
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur Anne de Jong
Vorige auto Chevrolet Tacuma

Disclaimer Myreview (Gemiddelde lezerswaardering 80%) Print Mail Houd me op de hoogte

de eerste impressie (2.000 km)
Met veel plezier in de Tacuma gereden en na 5 jaar tijd voor wat anders. Veel proefritjes gemaakt in Toyota (avansis) Opel, Ford (Mondeo) en toen bij mij eigen dealer in de Chevy Cruze. Eerst in de 1.6 maar het motorvemogen viel een beetje tegen en toen in 1.8 LS benzine… verbazend lekker rijdt hij, en ik vind het een mooie sportieve auto. Mede door een prima inruilwaarde de auto gekocht. Nieuw kopen en dan 5 jaar rijden, dat bevalt mij uitstekend en door de goede prijs /prestatie van Chevrolet kunnen de europese merken hier niet aan tippen. Voor een Renault ben je gewoon veel te veel geld kwijt voor hetzelfde of minder.

Ok, nu rijden.

Verbruik:
Omdat onze vorige auto op LPG reed (1:10/11), ben ik erg nieuwsgierig naar het brandstofverbruik (benzine). Een route 45 km die ik vaak rij, bestaat voor 30% uit dorpen en binnenwegen en 70% autoweg (dus 100-110 km/u) en dan ligt het verbruik op 6.5 l/100 km = 1:15.6. Op een lang stuk snelweg (250 km gereden, af en toe file) zit ik op 7.3 l/100 km = 13.7. Van huis naar supermarkt, sportveld en andere korte ritjes is het toch snel 1:10. Gemiddeld kom ik uit op 1:13.5 en dat voor een 1300 kg auto is niet verkeerd.

Rijplezier:
Op de snelweg is het genieten, wat een stabiliteit en een rust (zowel bij 120 als bij 140), je zou bijna de afslag vergeten. Sturen en schakelen gaan soepel en ik hoor nergens een rammel of wat ook maar, alles voelt degelijk aan. Hoewel ik de kofferbakklep en het mechanisme hiervan erg blikkerig vind. De autoradio is van goede kwaliteit met een mooie volle bas in boxen. Bij de 1.8 LS versie heb je helaas alleen een AUX-ingang en geen USB of bluetooth, terwijl dat tegenwoordig standaard is op losse autoradio’s, maar ja die past niet in het dashboard.

Ruimte:
Aan beenruimte achterin geen gebrek. Stoelen voorin zijn in hoogte verstelbaar en het stuur kan zowel in hoogte als in diepte versteld worden, zodat je echt de meest ergonomische houding kunt aannemen achter het stuur. Kofferbak is met 450 l heerlijk ruim en als je de achterbank in zijn geheel of gedeeltelijk neerklapt schuif je er ook grote dingen in. Voor de vakantie heb ik een 550 l dakkoffer, dus 1 kuub bagageruimte en dat is meer dan genoeg voor ons.

Aanrader?
Ja absoluut, voor net iets meer dan 22 mille krijg je een prachtige auto, probeer maar iets vergelijkbaars te vinden voor deze prijs.

Problemen:
Geen
Een paar maanden verder (14.000 km)
Nu wat meer ervaring met mijn Cruze. En dat is een hele fijne ervaring; wat een heerlijke reisauto!! In de bergen voelt hij zich heel erg thuis, met gemak glij je de bergen op, rond de 3000-3500 toeren heb je heerlijk koppel en hoef je niet veel zorgen te maken over het schakelen. Mijn vorige auto had 105pk en dat is net niet fijn in bergen en steile heuvels.

Duitsland:
Bij 150-160 km/u heb je het gevoel dat dit de snelheid is waar de Cruze in zijn element is (lekker stil in de auto en rustig een muziekje luisteren). Bij 180 wordt hij toch wel rumoeriger maar voelt nog steeds super stabiel. En de topsnelheid moest natuurlijk ook getest worden; 212 op de teller 203 km/u op TomTom.... lekker op eens boven de 200 te rijden ;). Ook het brandstofverbruik valt nog mee bij 150-160 km/u op de lange afstand toch nog bijna 1:12. De bandenspanning had ik wel iets hoger gedaan (2.5).
Airco:
In Italië hadden we te maken met een buitentemperatuur van 39C en dat met mijn zwarte auto, maar zoals alles goed bevalt doet de airco zijn werk zoals hij moet doen en blijft het heerlijk koel in de auto. Wat ons ook opviel was dat het in de kofferbak redelijk koel blijft. De auto is dus blijkbaar aan alle kanten goed geïsoleerd. Weer een plus!
Problemen:
Helemaal niets, geen rammel, geen tikjes, gewoon van A naar B.
Nou... toch nog iest.. de kofferbak, die kan met een knop van je sleutel open, en dan moet je opletten, dat als dat per ongelijk gebeurt, je geen bagage verliest. En de beugel van de kofferbak zit toch in de weg met veel vakantiespullen.
Opmerking:
De standaard banden voelen goed en stil aan met droog weer, maar op nat wegdek maken ze meer lawaai en dat had ik bij mijn vorige auto niet met Michelin banden.
Ik cruze weer vrolijk verder met mijn heerlijk Cruze...
14 maanden verder (24.000 km)
Tijd voor een update van mijn Cruze ervaring.... Wat moet ik zeggen, hij bevalt uitstekend, het rijden is en blijft een genot in deze auto. De eerste onderhoudsbeurt heeft ie gehad; een beetje olie en alles even nakijken. Gezellige mensen bij de garage maar 1x per jaar bezoeken voor een beurt vind ik wel genoeg ;)
Wat mij erg opvalt na een jaar rijden in de Cruze, is de wegligging in de bochten. Ik ben een rustige rijder, maar in het bochtenwerk rij ik aanmerkelijk harder dan het meegaand verkeer. Dit komt door de geweldige techniek van de bolide die de bocht als een gegoten lijn volgt.
Het energieverbruik is nog steeds prettig, ik rij nu vaak een stuk van 56 km, dorp - 80 km - 100 km - snelweg - stad - paar stoplichten, en druk dan even de brandstofverbruiksteller op nul die dan oploopt tot ergens tussen 6.0 en 6.5 l/100 km (1:16 gemiddeld). Het blijft zo dat stadsverkeer de grootste aanslag doet op mijn benzinetank; 1:11. Maar ja als je naar het gewicht van de auto kijkt, is dit niet onlogisch.
Al met al, nog steeds een super tevreden mens met deze aanschaf
2 jaar rijplezier (42.000 km)
Twee jaar genoten van deze heerlijke auto. Bijzonder dat er niet meer rijden op de Nederlandse wegen. In zuid-europa zijn de mensen verstandiger.
Intussen de 40.000 probleemloos gepasseerd en de bijhorende onderhoudsbeurt. Deze auto ga ik voorlopig nog niet inruilen, ik wil hem gewoon niet meer kwijt! Nou, misschien inruilen voor de diesel-variant vanwege de hoge benzineprijs, hoewel een beetje rustig met de pedaal scheelt al snel 10-15% brandstof bron auto visie
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Plaats reactie

Terug naar “nieuws berichten over de cruze”