Autoreviews | Chevrolet Cruze 2.0D 163pk LT (2011)

hierin kunnen verbruik registraties , km. registraties en andere nuttige info ingezet worden
Plaats reactie
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Autoreviews | Chevrolet Cruze 2.0D 163pk LT (2011)

Bericht door bertvaneck » 30-06-2012 18:58

Autoreviews | Chevrolet Cruze 2.0D 163pk LT (2011)
Impressiefoto - de beschreven auto kan er anders uitzien
Uitvoering 4-deurs
Versnellingen 5, handgeschakeld
Bouwjaar 2011
Jaar van aanschaf 2011
Km-stand bij aanschaf 1 km
Km-stand laatst 61.500 km
Eerste review-invoer 25-03-2012
Laatst gewijzigd 28-06-2012
Comfort
Prestaties
Betrouwbaarheid
Kosten
Overall waardering
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur Bellie
Vorige auto Mercedes A200CDi

Disclaimer Myreview (Gemiddelde lezerswaardering 75%) Print Mail Houd me op de hoogte

Verwachting overtroffen (43.000 km)
Keuze uit vele lease auto's, de meesten groter en duurder, maar zonder gezin en wonend in de stad is een comacte auto meer dan voldoende. Het Haegsche dievengilde, die niet minder dan 25% van de autoprijs als extra inkomen zien, zijn ook niet bijster tevreden met de auto. €29.000,- voor een 163 pk auto met alle opties die ik wil, is een verademing in vergelijking tot andere auto's. Daar betaal je wellicht 20% bijtelling voor, maar wel over een veel hoger bedrag.

De Cruze heeft voor mijn slechte rug een bijzonder goede stoel. Ik rij vrij veel en dan is een goede stoel essentieel. Leveringsproblemen zorgden voor het feit dat ik toch maar overgehaald werd om een handgeschakelde versie te nemen, maar dat is het enige punt waar ik spijt van heb.

De Cruse, gezegend met de motor voortrein van de Opel Insignia en de achteras van de nieuwe Astra zorgt voor veel comfort maakt van kilometers maken een plezierige gebeurtenis.

Wat zijn plezierige zaken van de Cruze:
De auto is buitengewoon stil. Niet alleen qua motorgeluid, maar ook rijgeluiden. Toen ik de auto kwam halen zijn binnen een week de Kuhmo banden vervangen door Michelins, wat een enorme verbetering van weggedrag en geluidsproductie. (de banden waren "vierkant"van het stilstaan)

Voorts is de geluidsinstallatie (met navi) goed en snel werkend, behoudens de zap-knop op her stuur. Voorzien van een 64GB USB stick met bijna 5000 liedjes is er qua muziekkeuze ook genoeg lol te beleven.

Er zijn auto's met meer beenruimte achterin, maar gezien het feit dat ik de bank alleen gebruik om mijn jasje op te leggen....

3De kofferbak is van ouderwetse afmeting. Als er iets helemaal achterin ligt moet je heel diep, bijna liggend in de bak gaan liggen om erbij te kunnen. Een paar kratjes met klitteband op de vloer hebben dat "probleem" opgelost.

Wat mis ik: Natuurlijk de automaat, zou het toch handig zijn als Chevrolet een stationcar versie zou aanbieden, maar ook daarin is voorzien. Over een maand of drie ga ik die bestellen. Ik mis ook de adaptieve functie van de cruise control uit mijn vorige auto. (maar die koste dan ook bijna duizend euro)

Jammer dat er zoveel onwetenden zijn die zeuren over het harde plastic (is er niet) en de Daewoo historie. Waarschijnlijk denken die mensen ook dat hedendaagse treinen op steenkool rijden. Sneue types.

Tot slot: Wat ging er stuk? Tot nu toe heeft de auto twee onderhoudsbeurtjes van een uurtje genoten waarbij er wel twee hele ruitenwissers vervangen zijn. Niet omdat ze versleten waren, maar omdat ik die zelf gesloopt had tijdens afgelopen winterweek. Volgende week gaan de Michelin Alpin4 winterbanden er weer af en kan de Cruze weer pronken met zijn fraai lichtmetaal.

Brandstofverbruik: 5,4 liter/100 km (maar wel met een gemiddelde van 75 km/h)
Still going strong (61.500 km)
Tja, met het risico dat dit een saai verhaal gaat worden: De Cruze is binnenkort aan een beurt toe en ik verwacht niets. Er is werkelijk niets aan stuk gegaan. Nog geen lampje! Bij héél langzaam accelereren rond de 1.500 toeren lijkt het of 'ie ietsjes inhoud, maar dat lossen ze bij het beurtje op. Volgens een collega Cruzer is dat een kwestie van nieuwe software. Zo voelt dat ook aan.
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 30-06-2012 19:28

Autoreviews | Chevrolet Cruze 1.8 LS (2010)


Uitvoering 4-deurs
Versnellingen 5, handgeschakeld
Bouwjaar 2010
Jaar van aanschaf 2010
Km-stand bij aanschaf 0 km
Km-stand laatst 42.000 km
Eerste review-invoer 13-04-2010
Laatst gewijzigd 07-04-2012
Comfort
Prestaties
Betrouwbaarheid
Kosten
Overall waardering
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur Anne de Jong
Vorige auto Chevrolet Tacuma

Disclaimer Myreview (Gemiddelde lezerswaardering 79%) Print Mail Houd me op de hoogte

de eerste impressie (2.000 km)
Met veel plezier in de Tacuma gereden en na 5 jaar tijd voor wat anders. Veel proefritjes gemaakt in Toyota (avansis) Opel, Ford (Mondeo) en toen bij mij eigen dealer in de Chevy Cruze. Eerst in de 1.6 maar het motorvemogen viel een beetje tegen en toen in 1.8 LS benzine… verbazend lekker rijdt hij, en ik vind het een mooie sportieve auto. Mede door een prima inruilwaarde de auto gekocht. Nieuw kopen en dan 5 jaar rijden, dat bevalt mij uitstekend en door de goede prijs /prestatie van Chevrolet kunnen de europese merken hier niet aan tippen. Voor een Renault ben je gewoon veel te veel geld kwijt voor hetzelfde of minder.

Ok, nu rijden.

Verbruik:
Omdat onze vorige auto op LPG reed (1:10/11), ben ik erg nieuwsgierig naar het brandstofverbruik (benzine). Een route 45 km die ik vaak rij, bestaat voor 30% uit dorpen en binnenwegen en 70% autoweg (dus 100-110 km/u) en dan ligt het verbruik op 6.5 l/100 km = 1:15.6. Op een lang stuk snelweg (250 km gereden, af en toe file) zit ik op 7.3 l/100 km = 13.7. Van huis naar supermarkt, sportveld en andere korte ritjes is het toch snel 1:10. Gemiddeld kom ik uit op 1:13.5 en dat voor een 1300 kg auto is niet verkeerd.

Rijplezier:
Op de snelweg is het genieten, wat een stabiliteit en een rust (zowel bij 120 als bij 140), je zou bijna de afslag vergeten. Sturen en schakelen gaan soepel en ik hoor nergens een rammel of wat ook maar, alles voelt degelijk aan. Hoewel ik de kofferbakklep en het mechanisme hiervan erg blikkerig vind. De autoradio is van goede kwaliteit met een mooie volle bas in boxen. Bij de 1.8 LS versie heb je helaas alleen een AUX-ingang en geen USB of bluetooth, terwijl dat tegenwoordig standaard is op losse autoradio’s, maar ja die past niet in het dashboard.

Ruimte:
Aan beenruimte achterin geen gebrek. Stoelen voorin zijn in hoogte verstelbaar en het stuur kan zowel in hoogte als in diepte versteld worden, zodat je echt de meest ergonomische houding kunt aannemen achter het stuur. Kofferbak is met 450 l heerlijk ruim en als je de achterbank in zijn geheel of gedeeltelijk neerklapt schuif je er ook grote dingen in. Voor de vakantie heb ik een 550 l dakkoffer, dus 1 kuub bagageruimte en dat is meer dan genoeg voor ons.

Aanrader?
Ja absoluut, voor net iets meer dan 22 mille krijg je een prachtige auto, probeer maar iets vergelijkbaars te vinden voor deze prijs.

Problemen:
Geen
Een paar maanden verder (14.000 km)
Nu wat meer ervaring met mijn Cruze. En dat is een hele fijne ervaring; wat een heerlijke reisauto!! In de bergen voelt hij zich heel erg thuis, met gemak glij je de bergen op, rond de 3000-3500 toeren heb je heerlijk koppel en hoef je niet veel zorgen te maken over het schakelen. Mijn vorige auto had 105pk en dat is net niet fijn in bergen en steile heuvels.

Duitsland:
Bij 150-160 km/u heb je het gevoel dat dit de snelheid is waar de Cruze in zijn element is (lekker stil in de auto en rustig een muziekje luisteren). Bij 180 wordt hij toch wel rumoeriger maar voelt nog steeds super stabiel. En de topsnelheid moest natuurlijk ook getest worden; 212 op de teller 203 km/u op TomTom.... lekker op eens boven de 200 te rijden ;). Ook het brandstofverbruik valt nog mee bij 150-160 km/u op de lange afstand toch nog bijna 1:12. De bandenspanning had ik wel iets hoger gedaan (2.5).
Airco:
In Italië hadden we te maken met een buitentemperatuur van 39C en dat met mijn zwarte auto, maar zoals alles goed bevalt doet de airco zijn werk zoals hij moet doen en blijft het heerlijk koel in de auto. Wat ons ook opviel was dat het in de kofferbak redelijk koel blijft. De auto is dus blijkbaar aan alle kanten goed geïsoleerd. Weer een plus!
Problemen:
Helemaal niets, geen rammel, geen tikjes, gewoon van A naar B.
Nou... toch nog iest.. de kofferbak, die kan met een knop van je sleutel open, en dan moet je opletten, dat als dat per ongelijk gebeurt, je geen bagage verliest. En de beugel van de kofferbak zit toch in de weg met veel vakantiespullen.
Opmerking:
De standaard banden voelen goed en stil aan met droog weer, maar op nat wegdek maken ze meer lawaai en dat had ik bij mijn vorige auto niet met Michelin banden.
Ik cruze weer vrolijk verder met mijn heerlijk Cruze...
14 maanden verder (24.000 km)
Tijd voor een update van mijn Cruze ervaring.... Wat moet ik zeggen, hij bevalt uitstekend, het rijden is en blijft een genot in deze auto. De eerste onderhoudsbeurt heeft ie gehad; een beetje olie en alles even nakijken. Gezellige mensen bij de garage maar 1x per jaar bezoeken voor een beurt vind ik wel genoeg ;)
Wat mij erg opvalt na een jaar rijden in de Cruze, is de wegligging in de bochten. Ik ben een rustige rijder, maar in het bochtenwerk rij ik aanmerkelijk harder dan het meegaand verkeer. Dit komt door de geweldige techniek van de bolide die de bocht als een gegoten lijn volgt.
Het energieverbruik is nog steeds prettig, ik rij nu vaak een stuk van 56 km, dorp - 80 km - 100 km - snelweg - stad - paar stoplichten, en druk dan even de brandstofverbruiksteller op nul die dan oploopt tot ergens tussen 6.0 en 6.5 l/100 km (1:16 gemiddeld). Het blijft zo dat stadsverkeer de grootste aanslag doet op mijn benzinetank; 1:11. Maar ja als je naar het gewicht van de auto kijkt, is dit niet onlogisch.
Al met al, nog steeds een super tevreden mens met deze aanschaf
2 jaar rijplezier (42.000 km)
Twee jaar genoten van deze heerlijke auto. Bijzonder dat er niet meer rijden op de Nederlandse wegen. In zuid-europa zijn de mensen verstandiger.
Intussen de 40.000 probleemloos gepasseerd en de bijhorende onderhoudsbeurt. Deze auto ga ik voorlopig nog niet inruilen, ik wil hem gewoon niet meer kwijt! Nou, misschien inruilen voor de diesel-variant vanwege de hoge benzineprijs, hoewel een beetje rustig met de pedaal scheelt al snel 10-15% brandstof.
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 01-07-2012 16:31

ja wat moet je hier verder aan toevoegen........ ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 01-07-2012 16:42

CruzerLT schreef:ja wat moet je hier verder aan toevoegen........ ;)
ik hebt het geplaats omdat ik de zelfde mening hebt ben erg te vreden over Chevrolet toen ik nog zakelijk auto reed had ik altijd BMW de 5 serie maar ben er niet on-gelukkiger door geworden met deze auto,s ik ben nu 66 en rijd met cruze nog zeker wel 4 jaar en met de captiva zeker nog 10 jaar en wie dan leeft dan kijken we wel verder
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Gert
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 11-08-2010 13:27

Bericht door Gert » 24-11-2013 17:10

Na 50.000 km een kort overzicht van pro's en contra's;

Pro;

*Betrouwbaarheid, nog geen enkel probleem gehad !!
*Relatief zuinig voor een 150 PK/automatic (ong. 7 liter)
*Kwaliteit interieur is goed
*Kwaliteit lak is goed (heb ook een Chevy Nubira,daar
was de lak nog bedroevend)
*Uiterlijk blijft mooi en zal niet snel gedateerd zijn


Contra;

*Vering is te stug, ik ga waarschijnlijk eens kijken naar
een update van de vering, met luchtschokbrekers ofzo...
*Airco is nog steeds onbegrijpbaar in auto-modus.
*GPS te beperkt en duur voor updates/uitbreiding naar andere landen.
*Klepje op dashboard en spiegel rammelden na een tijd


In het geheel ben ik voorlopig erg tevreden over de wagen, volgende
update op 100.000 km :P
2010 Galaxy White Cruze LT , 150hp automatic.

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 24-11-2013 17:32

Gert een mooi verslag Onze Cruze heeft nu 34600 kilometer gereden en de Captiva 21000 dus ze staan alle twee binnen en laat ze elk jaar 3x in de was zetten ze zien er nog nieuw uit dus voor ons ook nog jaren rij plezier :D
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Plaats reactie

Terug naar “Het gebruik van uw Cruze”