wat heb je vandaag aan je auto gedaan??????

hierin kunnen verbruik registraties , km. registraties en andere nuttige info ingezet worden
Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 02-01-2014 19:24

Zo dat is zuur!
Is dat geen verzekeringswerk?
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 02-01-2014 19:32

Dat is een domper om zo het nieuwe jaar in te gaan rinus .
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 02-01-2014 20:07

ik zit met eigen risico van €250,00, maar ga een oplossing bedenken om het op kosten van..... een verzekeraar te verhalen :cry:
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Ingrid
Newby
Newby
Berichten: 34
Lid geworden op: 06-12-2013 22:59

Bericht door Ingrid » 03-01-2014 21:25

dat is shit van die deuk van het vuurwerk.
Ik heb mijn auto nu 1 maand en heeft al een sukkel met zn winkelwagen in mijn auto gezeten. flinke krassen gelukkig wel boven het wiel waar de carrosserie begint net in dat rondje. maar wel flinke krassen. vond t vreselijk. tegenwoordig hebben ze iets van .. spotting heet dat, dan kan het plaatselijk worden bijgespoten door een professional, bij mij kost dat 150 euri. zonde geld die schades die anderen aan je auto toebrengen, maar ik ga het geld toch maar spenderen. mijn man zei, probeer eens mc quier scratch of hoe heeft dat, wat een zooi zeg, geen enkele kras weg, wel de kras nog erger, zodat je de grondverf ging zien, lekker wit op zo n zwarte auto.. De dikte van de laklaag van de auto kon wel wat dikker, maargoed t is eenmaal zo. Ik hoop dat t goed komt met je auto. doodzonde die schade.
Chevy cruze 1.6 LT 2012
nr 5 op de lijst van meest verkochte auto's ter wereld!

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 08-01-2014 07:22

Gisteren een open air filter geplaatst , ik weet dat dit eigenlijk niet echt zo een goed idee is omdat je ( vooral met een turbo ) eigenlijk altijd vermogenverlies hebt met deze spullen maar heb het louter voor het geluid gedaan . Het verschil tussen buitentemperatuur en temperatuur in het inlaatspruitstuk is iets groter dan met de stock airbox , nu een 15 graden extra tegenover een 8 standaard en dat voel je wel een beetje . Ik heb het nog een beetje kunnen opvangen door de filter net boven de cold air intake die er af fabriek opzit te monteren . Als ik er nu nog een hitteschild bij plaats en een betere cold air intake er bij plaats zou het zo goed als terug in orde moeten zijn . Foto volgt want heb geprobeerd (op het werk nu ) maar de server staat geen uploads toe en op de tel wil het ook niet lukken . Het geluid op een turbo is totaal niet te vergelijken met wat een open air filter doet bij een atmosferische . Dankzij de turbo lijkt het wel of ik een blow off valve heb . Voor wie een idee wil hebben hoe het klinkt : http://www.youtube.com/watch?v=vfMvMiGZC2U . Let wel bij die octavia is het effect groter omdat bij hem de filter een pak dichter bij de turbo zit en de aanzuigbuis minder bochten en restricties heeft , Ik heb dit geluid ook maar dan onder belasting , tijdens rijden , dus elke keer als je schakelt gaat het van WOOSHH. :-) . De buis van de Cruze is eigenlijk wat te lang en heeft voor het motorblok nog een vernauwing , eens zien of ik hier geen siliconen voor kan plaatsen , desnoods langs achter om de afstand in te korten.
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 08-01-2014 13:29

Wat een handige jongens hier op het forum ik weet twee dingen de benzine dop en de motorkap knop en het olie peilstok te vinden en verder houd mij kennis op
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 08-01-2014 15:31

Ik zeg altijd maar , al wat je zelf kan moet je zelf ook maar doen , als het dan mis gaat kan ik enkel mezelf iets verwijten ;-) . Dit valt nog mee hoor , de turbo er af halen om een pakking te vervangen was al iets moeilijker lol .
Nu om even terug te komen op de filter . Door een beter positionering heb ik de inlaattemperatuur nog naar beneden gekregen tot een 8 a 9 als ik tegen 70 rijd , tegen 50 gaat het wel een beetje omhoog waar de stock mooi stabiel bleef . Volgende stap is een hitteschild ( zie voorbeeld ) en een cold air intake die zijn lucht vlak achter de grill pakt . En nu de foto zoals je ziet een lange buis met voor het blok een vernauwing .
Afbeelding

Dit bedoel ik met een hitteschild :

Afbeelding

OF om de hitte bij de bron mooi af te voeren kan ik natuurlijk ook dit doen lol ( maar dat krijg ik thuis niet verkocht denk ik ;-) ) :

Afbeelding
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 08-01-2014 18:25

ziet er gelik uit klasse vrg Bert :D
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 08-01-2014 19:20

das wel een erg vette moterkap!!!!! :P
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 20-01-2014 19:20

Ja echt he , maar daar moet ik thuis niet mee afkomen lol . :-)
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Het gebruik van uw Cruze”