achterruiterwisser

hierin kunnen verbruik registraties , km. registraties en andere nuttige info ingezet worden
Plaats reactie
Gurpo
lid
lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 10-06-2010 14:39

achterruiterwisser

Bericht door Gurpo » 26-01-2011 15:34

heb altijd een hatchback gehad (zo,n 12 versleten) en nu mijn eerste sedan, maar ik mis echt die ruiterwisser achter...waarom geen sedan in alle merken, die een ruiterwisser heeft, moet technisch toch te realiseren zijn. ( vanaf bovenkant)
Ja, ja...nu komt er een hatchback cruze aan :D , en dat zal ook mijn volgende wagen worden, maar nogmaals, ik mis die wisser gewoon.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 26-01-2011 20:00

Ik denk dat die ruitenwisser op de hatchback modellen er zit omdat het ook echt nodig is. Door de vorm van de hatchback heeft deze met andere luchtstroom aan de achterzijde te maken. Door de plotse afloop van de daklijn wordt er veel feller een onderdruk en daarmee dus ook een zuigeffect (niet wat gij denkt c3ltic :lol: ) gecreëerd. En hierdoor blijft er meer water tegen de achterruit plakken.
Bij een sedan krijg je dit effect minder omdat de daklijn en achterruit geleidelijker afloopt. Het water loopt nog met de luchtstroom mee.
Bij mijn Cruze mis ik eigenlijk die ruitenwisser niet. Bij de Kalos van mijn vrouw is die wisser wel echt nodig.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 26-01-2011 20:36

ik had eigenlijk ook wel verwacht dat ik de achterruitwisser zou missen maar ik vind de ruit vrij snel schoon door de rijwind ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 07-04-2011 16:07

eerlijk gezegd: met de jeep had ik die ruitenwisser constant op voor mijn zicht naar achter... maar met de cruze nog niet bij nagedacht zelfs... de luchtstroom watert de regen goed af...

Plaats reactie

Terug naar “Het gebruik van uw Cruze”