DPF regeneratie

hierin kunnen verbruik registraties , km. registraties en andere nuttige info ingezet worden
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 13-02-2011 20:42

arrivinghere schreef:
Stone schreef:
arrivinghere schreef: Forté heeft voor benzinemotoren ook producten. Bij benzinemotoren stellen zich deze problemen wel minder volgens mij. Tunap zal ook wel goed zijn als CruzerLT zijn dealer dit gebruikt. Als je het eerst eens met je dealer bespreekt, kan je weinig kwaad doen. Misschien gebruikt deze ook Tunap of Forté specifiek voor jouw Cruze.
Tja een benzine motor heeft geen dpF enkel een onderhoudsvrije katalysator..... ;)
Daarom zeg ik ook altijd: "koop geen diesel als je meestal enkel korte ritten moet doen. Dan ben je veel beter met een benzine" Maar nog veel mensen denken dat ze met een diesel altijd beter af zijn.
dat ben ik helemaal met je eens wij hebben sinds een maand er een chevrolet captiva bij maar ook op benzine wel 4 wiel aandrijving en ook ik had gelezen op zo capitiva forum dat er veel problemen waren met de diesels last van gebroken nokkenas enz in mijn ogen maken de amerikanen hele goeden benzine motoren maar bij diesel hebt ik mijn bedenkingen
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 13-02-2011 20:57

Het motorblok is eigenlijk niet Amerikaans Bert maar van Italiaanse origine (VM Motori) zoals Stone al meldde.
Ik heb er al veel goeds over gelezen en ik denk dat het probleem ook niet licht bij de motor dan wel in het gebruik (of beter misbruik) hiervan.

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 14-02-2011 13:14

arrivinghere schreef:Teveel korte ritten (of te weinig langere) zijn moordend voor alle moderne diesels, uitgerust met DPF.
Ik kan enkel maar aanraden kwaliteitsdiesel te tanken, goede olie gebruiken (voorbeeld : Castrol Magnatec Professional B4 5W-40 ACEA C3) (Die C3 is zeer belangrijk om de DPF niet te beschadigen) motor rustig aan warm rijden (dekentje hoeft niet c3ltic ;) ), eenmaal motor op temperatuur is niet constant te lage toerentallen en af en toe eens goed "zuiver blazen"
Mijn dealer raadt ook dit diesel additief aan(bij onderhoud):
http://www.forte-nwe.com/NL/Home.html
Ik heb dit bij 20000km toegevoegd.
ik ben vandaag naar mijn dealer geweest en ik heb het voor alle twee gekocht en er in gedaan maar hij vertelde dat zei het bij elke beurt doen forte ben blij om dit te horen want ik hebt een hekel aan problemen :?:
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 14-02-2011 17:39

bertvaneck schreef:
arrivinghere schreef:Teveel korte ritten (of te weinig langere) zijn moordend voor alle moderne diesels, uitgerust met DPF.
Ik kan enkel maar aanraden kwaliteitsdiesel te tanken, goede olie gebruiken (voorbeeld : Castrol Magnatec Professional B4 5W-40 ACEA C3) (Die C3 is zeer belangrijk om de DPF niet te beschadigen) motor rustig aan warm rijden (dekentje hoeft niet c3ltic ;) ), eenmaal motor op temperatuur is niet constant te lage toerentallen en af en toe eens goed "zuiver blazen"
Mijn dealer raadt ook dit diesel additief aan(bij onderhoud):
http://www.forte-nwe.com/NL/Home.html
Ik heb dit bij 20000km toegevoegd.
ik ben vandaag naar mijn dealer geweest en ik heb het voor alle twee gekocht en er in gedaan maar hij vertelde dat zei het bij elke beurt doen forte ben blij om dit te horen want ik hebt een hekel aan problemen :?:
wat zijn hiervan de kosten Bert??
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 14-02-2011 17:53

ik was kwijt 2x 17.50 euro =35 euro maar hebt het er zelf in gedaan in de tanken alleen de volgende keer laat ik het er weer in doen bij de grote beurt
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 17-02-2011 20:29

ok kleine update:

roetfilter zat inderdaad verstopt, en ze hebben nu alles nog eens tot in detail uitgelegd hoe je kan merken wanneer de auto bezig is met de filter te "kuisen" (zonder het lichtje knippert), en ze hebben er zelfs een mooie folder van gemaakt!

verder zat de injectiepomp ook vuil, dus dit was eigenlijk het grootste probleem. na alles aan de motor te testen is dit het enige mankement geweest, dus waarschijnlijk vuile diesel getankt?

toch de luxe gehad dat alles zonder enige discussie onder garantie valt!

vanaf deze avond dus terug zalig rondcruzen!!! ;)
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 17-02-2011 21:20

Rostie87 schreef:ok kleine update:

roetfilter zat inderdaad verstopt, en ze hebben nu alles nog eens tot in detail uitgelegd hoe je kan merken wanneer de auto bezig is met de filter te "kuisen" (zonder het lichtje knippert), en ze hebben er zelfs een mooie folder van gemaakt!

verder zat de injectiepomp ook vuil, dus dit was eigenlijk het grootste probleem. na alles aan de motor te testen is dit het enige mankement geweest, dus waarschijnlijk vuile diesel getankt?

toch de luxe gehad dat alles zonder enige discussie onder garantie valt!

vanaf deze avond dus terug zalig rondcruzen!!! ;)
mooi dat het weer opgelost is
kun je van die folder niet een afbeelding plaatsen?
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 17-02-2011 22:18

Mooi dat alles opgelost is. Blijkbaar zijn dit soort moderne dieselmotoren nogal fragiel wat dieselkwaliteit betreft.

Nabarun
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 22-01-2011 12:14

Bericht door Nabarun » 30-03-2011 19:07

gisterenavond toen ik thuis kwam van men werk, legde ik men motor af en merkte ik dat de auto nog een gezoem maakte. Ik dacht dat mss de ventilators aan de radiator mss nog aan het draaien waren om de motor te koelen.

Nu dat ik vanochtend men auto startte om te vertrekken naar men werk begon onmiddellijk mijn dpf lichtje te pinken. Ik heb dan ook een tijdje tussen de 2500 en 3000 rpm gereden en na een afstand of 12 km bleef even het lampje branden, maar na enkele seconden ging het al reeds uit

ik dacht dat de dpf regeneratie pas aansloeg vanaf de motor warm draaide? Of startte deze nu onmiddellijk omdat ik gisterenavond de motor had stilgelegd?

Ik heb nu 3600 km op de teller, en dit is de eerste maal dat het dpf lampje aan ging.

grtz
2.0LS diesel-sedan carbon-flash black 190PK 460 Nm

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 30-03-2011 19:15

wat is dpf lampje ik leer graag maar ik hebt benzine lt 1.8
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Plaats reactie

Terug naar “Het gebruik van uw Cruze”