dat ben ik helemaal met je eens wij hebben sinds een maand er een chevrolet captiva bij maar ook op benzine wel 4 wiel aandrijving en ook ik had gelezen op zo capitiva forum dat er veel problemen waren met de diesels last van gebroken nokkenas enz in mijn ogen maken de amerikanen hele goeden benzine motoren maar bij diesel hebt ik mijn bedenkingenarrivinghere schreef:Daarom zeg ik ook altijd: "koop geen diesel als je meestal enkel korte ritten moet doen. Dan ben je veel beter met een benzine" Maar nog veel mensen denken dat ze met een diesel altijd beter af zijn.Stone schreef:Tja een benzine motor heeft geen dpF enkel een onderhoudsvrije katalysator..... ;)arrivinghere schreef: Forté heeft voor benzinemotoren ook producten. Bij benzinemotoren stellen zich deze problemen wel minder volgens mij. Tunap zal ook wel goed zijn als CruzerLT zijn dealer dit gebruikt. Als je het eerst eens met je dealer bespreekt, kan je weinig kwaad doen. Misschien gebruikt deze ook Tunap of Forté specifiek voor jouw Cruze.
DPF regeneratie
-
- Member VIP
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 23-08-2010 20:05
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Member VIP
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 23-08-2010 20:05
ik ben vandaag naar mijn dealer geweest en ik heb het voor alle twee gekocht en er in gedaan maar hij vertelde dat zei het bij elke beurt doen forte ben blij om dit te horen want ik hebt een hekel aan problemen :?:arrivinghere schreef:Teveel korte ritten (of te weinig langere) zijn moordend voor alle moderne diesels, uitgerust met DPF.
Ik kan enkel maar aanraden kwaliteitsdiesel te tanken, goede olie gebruiken (voorbeeld : Castrol Magnatec Professional B4 5W-40 ACEA C3) (Die C3 is zeer belangrijk om de DPF niet te beschadigen) motor rustig aan warm rijden (dekentje hoeft niet c3ltic ;) ), eenmaal motor op temperatuur is niet constant te lage toerentallen en af en toe eens goed "zuiver blazen"
Mijn dealer raadt ook dit diesel additief aan(bij onderhoud):
http://www.forte-nwe.com/NL/Home.html
Ik heb dit bij 20000km toegevoegd.
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
wat zijn hiervan de kosten Bert??bertvaneck schreef:ik ben vandaag naar mijn dealer geweest en ik heb het voor alle twee gekocht en er in gedaan maar hij vertelde dat zei het bij elke beurt doen forte ben blij om dit te horen want ik hebt een hekel aan problemen :?:arrivinghere schreef:Teveel korte ritten (of te weinig langere) zijn moordend voor alle moderne diesels, uitgerust met DPF.
Ik kan enkel maar aanraden kwaliteitsdiesel te tanken, goede olie gebruiken (voorbeeld : Castrol Magnatec Professional B4 5W-40 ACEA C3) (Die C3 is zeer belangrijk om de DPF niet te beschadigen) motor rustig aan warm rijden (dekentje hoeft niet c3ltic ;) ), eenmaal motor op temperatuur is niet constant te lage toerentallen en af en toe eens goed "zuiver blazen"
Mijn dealer raadt ook dit diesel additief aan(bij onderhoud):
http://www.forte-nwe.com/NL/Home.html
Ik heb dit bij 20000km toegevoegd.
-
- Member VIP
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 23-08-2010 20:05
-
- Member VIP
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11-02-2011 15:42
ok kleine update:
roetfilter zat inderdaad verstopt, en ze hebben nu alles nog eens tot in detail uitgelegd hoe je kan merken wanneer de auto bezig is met de filter te "kuisen" (zonder het lichtje knippert), en ze hebben er zelfs een mooie folder van gemaakt!
verder zat de injectiepomp ook vuil, dus dit was eigenlijk het grootste probleem. na alles aan de motor te testen is dit het enige mankement geweest, dus waarschijnlijk vuile diesel getankt?
toch de luxe gehad dat alles zonder enige discussie onder garantie valt!
vanaf deze avond dus terug zalig rondcruzen!!!
roetfilter zat inderdaad verstopt, en ze hebben nu alles nog eens tot in detail uitgelegd hoe je kan merken wanneer de auto bezig is met de filter te "kuisen" (zonder het lichtje knippert), en ze hebben er zelfs een mooie folder van gemaakt!
verder zat de injectiepomp ook vuil, dus dit was eigenlijk het grootste probleem. na alles aan de motor te testen is dit het enige mankement geweest, dus waarschijnlijk vuile diesel getankt?
toch de luxe gehad dat alles zonder enige discussie onder garantie valt!
vanaf deze avond dus terug zalig rondcruzen!!!
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
mooi dat het weer opgelost isRostie87 schreef:ok kleine update:
roetfilter zat inderdaad verstopt, en ze hebben nu alles nog eens tot in detail uitgelegd hoe je kan merken wanneer de auto bezig is met de filter te "kuisen" (zonder het lichtje knippert), en ze hebben er zelfs een mooie folder van gemaakt!
verder zat de injectiepomp ook vuil, dus dit was eigenlijk het grootste probleem. na alles aan de motor te testen is dit het enige mankement geweest, dus waarschijnlijk vuile diesel getankt?
toch de luxe gehad dat alles zonder enige discussie onder garantie valt!
vanaf deze avond dus terug zalig rondcruzen!!! ;)
kun je van die folder niet een afbeelding plaatsen?
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 22-01-2011 12:14
gisterenavond toen ik thuis kwam van men werk, legde ik men motor af en merkte ik dat de auto nog een gezoem maakte. Ik dacht dat mss de ventilators aan de radiator mss nog aan het draaien waren om de motor te koelen.
Nu dat ik vanochtend men auto startte om te vertrekken naar men werk begon onmiddellijk mijn dpf lichtje te pinken. Ik heb dan ook een tijdje tussen de 2500 en 3000 rpm gereden en na een afstand of 12 km bleef even het lampje branden, maar na enkele seconden ging het al reeds uit
ik dacht dat de dpf regeneratie pas aansloeg vanaf de motor warm draaide? Of startte deze nu onmiddellijk omdat ik gisterenavond de motor had stilgelegd?
Ik heb nu 3600 km op de teller, en dit is de eerste maal dat het dpf lampje aan ging.
grtz
Nu dat ik vanochtend men auto startte om te vertrekken naar men werk begon onmiddellijk mijn dpf lichtje te pinken. Ik heb dan ook een tijdje tussen de 2500 en 3000 rpm gereden en na een afstand of 12 km bleef even het lampje branden, maar na enkele seconden ging het al reeds uit
ik dacht dat de dpf regeneratie pas aansloeg vanaf de motor warm draaide? Of startte deze nu onmiddellijk omdat ik gisterenavond de motor had stilgelegd?
Ik heb nu 3600 km op de teller, en dit is de eerste maal dat het dpf lampje aan ging.
grtz
2.0LS diesel-sedan carbon-flash black 190PK 460 Nm
-
- Member VIP
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 23-08-2010 20:05