weetjes en handigheidjes van uw cruze

hierin kunnen verbruik registraties , km. registraties en andere nuttige info ingezet worden
Gast

Bericht door Gast » 01-12-2010 20:21

arrivinghere schreef: Waarom zou je de automatische inschakeling deactiveren?
Ik vind het net handig. Schakelt ook enkel in wanneer nodig (niet als het warm is dus). En na 10 à 15 minuten schakelt het automatisch uit.
Uitschakelen kan nuttig zijn wanneer je vaak korte ritjes maakt waardoor de batterij veelvuldig belast word en nooit te tijd krijgt om volledig weer op te laden.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 01-12-2010 21:44

Stone schreef:
arrivinghere schreef: Waarom zou je de automatische inschakeling deactiveren?
Ik vind het net handig. Schakelt ook enkel in wanneer nodig (niet als het warm is dus). En na 10 à 15 minuten schakelt het automatisch uit.
Uitschakelen kan nuttig zijn wanneer je vaak korte ritjes maakt waardoor de batterij veelvuldig belast word en nooit te tijd krijgt om volledig weer op te laden.
Ah maar deze slaat niet telkens opnieuw op he. Ik heb al gemerkt dat als de motor eenmaal warm is en de achterruit vrij, de achterruitverwarming niet opnieuw inschakelt bij opnieuw starten.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 01-12-2010 21:57

ik zal het eens een tijdje in de gaten houden wanneer ie inschakelt en uit gaat
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 02-12-2010 15:30

arrivinghere schreef:
Stone schreef:
arrivinghere schreef: Waarom zou je de automatische inschakeling deactiveren?
Ik vind het net handig. Schakelt ook enkel in wanneer nodig (niet als het warm is dus). En na 10 à 15 minuten schakelt het automatisch uit.
Uitschakelen kan nuttig zijn wanneer je vaak korte ritjes maakt waardoor de batterij veelvuldig belast word en nooit te tijd krijgt om volledig weer op te laden.
Ah maar deze slaat niet telkens opnieuw op he. Ik heb al gemerkt dat als de motor eenmaal warm is en de achterruit vrij, de achterruitverwarming niet opnieuw inschakelt bij opnieuw starten.
Tiens , interessant.....

Gast

Bericht door Gast » 09-12-2010 01:37

Stone schreef:
arrivinghere schreef:
Stone schreef: Uitschakelen kan nuttig zijn wanneer je vaak korte ritjes maakt waardoor de batterij veelvuldig belast word en nooit te tijd krijgt om volledig weer op te laden.
Ah maar deze slaat niet telkens opnieuw op he. Ik heb al gemerkt dat als de motor eenmaal warm is en de achterruit vrij, de achterruitverwarming niet opnieuw inschakelt bij opnieuw starten.
Tiens , interessant.....
Idd vanavond per toeval er opgelet , de achterruit verwarming stond aan zonder ik eraan gekomen ben (AC staat wel op auto ).

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 09-12-2010 06:54

ik laat hem in de instellingen maar gewoon zo staan
werkt wel makkelijk dat ie automatisch aan gaat
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 09-12-2010 18:09

Bij mij staat de climate control ook altijd op auto en AQS aan. Ik vind dit persoonlijk het makkelijkst en werkt altijd goed. Bij deze winterse omstandigheden zet ik wel soms even manueel de snelle voorruitverwarming op. Zolang deze werkt, gaat het lampje van de auto ac uit. Als je dan als alles mooi vrij is nog even op de knop drukt, stopt de voorruitverwarming en gaat alles vanzelf terug in auto.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 20-02-2011 12:38

Ik las net op het Duitse forum dat de dieselmotoren nog een bijkomende elektrische verwarming hebben. Deze wordt echter enkel automatisch ingeschakeld bij teperaturen rond en onder het vriespunt. Hierdoor wordt het interieur en de koelvloeistof vlugger opgewarmd. Het viel me al op dat de verwarming eigenlijk vrij vlug werkt. Nog voor de koelvloestof op temperatuur is. Hierdoor wordt het comfort wel verhoogd en da's mooi natuurlijk :D

http://cruze-forum.de/viewtopic.php?f=9&t=563

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 03-03-2011 21:51

ik had gisteren voor het eerst met een aanhanger achter de cruze gereden, en was mij het volgende opgevallen.
normaal als je richting aangeeft door een klein tikje tegen je handel te geven ,knippert je aanwijzer 3x
met de aanhanger knippert hij 6x
stukje extra veiligheid denk ik dan maar
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 03-03-2011 22:34

Klinkt wel logisch want met aanhanger verander je normaal wat langzamer van rijstrook enz.

Plaats reactie

Terug naar “Het gebruik van uw Cruze”