weetjes en handigheidjes van uw cruze

hierin kunnen verbruik registraties , km. registraties en andere nuttige info ingezet worden
arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 13-11-2010 19:02

Iemand anders hier ervaring mee?

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 13-11-2010 19:05

nou word ik toch ook wel nieuwsgierig...........
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 29-11-2010 18:30

ik vind het erg fijn dat er een volwaardig reserve wiel in ligt met de maten :205/60/R16

ik ben verder nog van alles aan het uitzoeken wat betrefd de functies, maar het is zo koud in de auto he :twisted:

de afneembare trekhaak is een behoorlijk zwaar ding :? wat je er niet zomaar aanhangt

de cruise control vind ik ook een beetje omslachtig werken, maar dat zal wel wennen zijn
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 29-11-2010 19:17

Als je de cruise control eenmaal gewend bent, is het heel handig vind ik.

Erwin
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 30-08-2010 15:53

Bericht door Erwin » 30-11-2010 21:18

Erwin schreef:Ik kwam er net toevallig achter dat er "iets" 1 of 2 piepsignalen geeft.
Contactsleutel eruit en dan heel eventjes de richtingaanwijzer naar links of rechts en er komt 1 piep (?) en 1 van de koplampen gaat heel eventjes aan, nog een keer en je krijgt er 2 (?)
Geen idee wat dit betekend maar het klinkt wel hip.
Ik dacht iets van parkeerlicht maar die blijven vrolijk uit.
In het instructieboekje staat idd dat dit te maken heeft met de parkeerlichten en dat dit bevestigd wordt met een piep-signaal. Maar wat zijn dan 2 piepsignalen achter elkaar (uitschakelen?), overigens gaan mijn parkeerlichten niet branden. Heeft dit te maken met het feit dat mijn lampen op "auto" staan?

Nog een grappige feature; als je lang je richtingaanwijzer aan hebt staan (en rijdt) dan houdt na verloop van tijd het klikken van het relais op.

En volgens mij gaat mijn achterruit verwarming automatisch aan (bij het starten van de motor) zodra het vriest.
--- Chevrolet Cruze 1.8 LT Misty Lake ---

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 30-11-2010 21:21

Erwin schreef:
Erwin schreef:Ik kwam er net toevallig achter dat er "iets" 1 of 2 piepsignalen geeft.
Contactsleutel eruit en dan heel eventjes de richtingaanwijzer naar links of rechts en er komt 1 piep (?) en 1 van de koplampen gaat heel eventjes aan, nog een keer en je krijgt er 2 (?)
Geen idee wat dit betekend maar het klinkt wel hip.
Ik dacht iets van parkeerlicht maar die blijven vrolijk uit.
In het instructieboekje staat idd dat dit te maken heeft met de parkeerlichten en dat dit bevestigd wordt met een piep-signaal. Maar wat zijn dan 2 piepsignalen achter elkaar (uitschakelen?), overigens gaan mijn parkeerlichten niet branden. Heeft dit te maken met het feit dat mijn lampen op "auto" staan?
ik vind het nu te koud om op onderzoek uit te gaan, ik heb mijn lampen ook op auto staan , vind ik echt een mooie optie
maar we zullen het wel opzoeken , 1 van ons :P
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 01-12-2010 19:41

Om de parkeerlichten te activeren moet je de richtingaanwijzer links of rechts zetten (1 piep) Dus niet enkel eventjes aantikken maar echt in de linkse of rechtse stand zetten en laten staan. Als je dan deze terug in het midden zet (neutrale positie dus) klinkt er weer een piep en worden de parkeerlichten gedeactiveerd. Het heeft in ieder geval niks te maken met het feit dat je lichten op automatisch staan want bij mij staan ze altijd op auto en alles werkt perfect.
Wat de achterruitverwarming betreft. Deze slaat inderdaad automatisch aan bij koude temperaturen (moet niet perse vriezen) Je kan dit wel deactiveren in de instellingen.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 01-12-2010 19:46

arrivinghere schreef:Om de parkeerlichten te activeren moet je de richtingaanwijzer links of rechts zetten (1 piep) Dus niet enkel eventjes aantikken maar echt in de linkse of rechtse stand zetten en laten staan. Als je dan deze terug in het midden zet (neutrale positie dus) klinkt er weer een piep en worden de parkeerlichten gedeactiveerd. Het heeft in ieder geval niks te maken met het feit dat je lichten op automatisch staan want bij mij staan ze altijd op auto en alles werkt perfect.
Wat de achterruitverwarming betreft. Deze slaat inderdaad automatisch aan bij koude temperaturen (moet niet perse vriezen) Je kan dit wel deactiveren in de instellingen.
ja over die achterruit verwarming was ik ook al verbaast dat die altijd aanstaat, maar die kun je dus in de instellingen uit zetten??
moet nog even uitzoeken hoe
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 01-12-2010 19:54

Voor de vergeetachtigen onder ons kan het ook interessant zijn dat je er op tijd aan herinnerd wordt dat je Cruze een onderhoudsbeurt nodig heeft. Servicelampje gaat branden samen met bepaalde code. Bijvoorbeeld code 82 = binnenkort olie verversen. Ging maandag branden na iets meer dan 29000 km. Afspraak was al gemaakt voor volgende week. Dan wordt eindelijk mijn stuur ook eens vervangen.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 01-12-2010 19:59

CruzerLT schreef:
arrivinghere schreef:Om de parkeerlichten te activeren moet je de richtingaanwijzer links of rechts zetten (1 piep) Dus niet enkel eventjes aantikken maar echt in de linkse of rechtse stand zetten en laten staan. Als je dan deze terug in het midden zet (neutrale positie dus) klinkt er weer een piep en worden de parkeerlichten gedeactiveerd. Het heeft in ieder geval niks te maken met het feit dat je lichten op automatisch staan want bij mij staan ze altijd op auto en alles werkt perfect.
Wat de achterruitverwarming betreft. Deze slaat inderdaad automatisch aan bij koude temperaturen (moet niet perse vriezen) Je kan dit wel deactiveren in de instellingen.
ja over die achterruit verwarming was ik ook al verbaast dat die altijd aanstaat, maar die kun je dus in de instellingen uit zetten??
moet nog even uitzoeken hoe
Waarom zou je de automatische inschakeling deactiveren?
Ik vind het net handig. Schakelt ook enkel in wanneer nodig (niet als het warm is dus). En na 10 à 15 minuten schakelt het automatisch uit.

Plaats reactie

Terug naar “Het gebruik van uw Cruze”