weetjes en handigheidjes van uw cruze

hierin kunnen verbruik registraties , km. registraties en andere nuttige info ingezet worden
CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

weetjes en handigheidjes van uw cruze

Bericht door CruzerLT » 11-11-2010 18:51

ik zou hier graag een lijstje willen maken van bepaalde handigheidjes die er op de cruze zitten
vermeld ook even welke uitvoering je hebt

1 op de LT zit standaard alarm!!!
2 als je de wagen van het slot doet gaan de lampen branden
3 Voor dat je uitstapt de lichtschakelaar (om even grootlicht te geven) naar je toe halen, dan uitstappen en je hebt Follow Me Home verlichting, de periode dat deze branden kan je instellen op je radio.
4 je kan per sleutel verschillende instellingen opslaan zoals verlichting , radio , navi etc.
dus heb je iets vermeld het!!!
5 Als je de automaat van P direct naar R zet dan brand het geel/oranje parkeerhulp ikoontje dit wil zeggen dat je parkeerhulp niet werkt op dit moment . Dit kan je verhelpen door van P eerst in N te zetten en daarna naar R.
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 11-11-2010 20:09

Ja erg handig om hem terug te vinden op een donkere parking vind ik. :D

Erwin
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 30-08-2010 15:53

Bericht door Erwin » 12-11-2010 19:18

Ik kwam er net toevallig achter dat er "iets" 1 of 2 piepsignalen geeft.
Contactsleutel eruit en dan heel eventjes de richtingaanwijzer naar links of rechts en er komt 1 piep (?) en 1 van de koplampen gaat heel eventjes aan, nog een keer en je krijgt er 2 (?)
Geen idee wat dit betekend maar het klinkt wel hip.
Ik dacht iets van parkeerlicht maar die blijven vrolijk uit.

Wie het weet mag het zeggen... :P

Nog eventjes een andere wel bekende feature:
Voor dat je uitstapt de lichtschakelaar (om even grootlicht te geven) naar je toe halen, dan uitstappen en je hebt Follow Me Home verlichting, de periode dat deze branden kan je instellen op je radio.
--- Chevrolet Cruze 1.8 LT Misty Lake ---

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 12-11-2010 19:28

Erwin ik heb hem in het eerste bericht gezet, zodat we een overzichtelijk lijstje krijgen
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gert
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 11-08-2010 13:27

Bericht door Gert » 13-11-2010 00:39

Het is geloof ik ook mogelijk de patronen van het licht bij uitstappen aan te passen in het "menu" (knopje aan de richtingaanwijzer), maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd :-)
Je kan dan kiezen of je lichten of richtingaanwijzers wel of niet aangaan als je de auto op slot doet.
2010 Galaxy White Cruze LT , 150hp automatic.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 13-11-2010 11:02

Gert schreef:Het is geloof ik ook de patronen van het licht bij uitstappen aan te passen in het "menu" (knopje aan de richtingaanwijzer), maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd :-)
Je kan dan kiezen of je lichten of richtingaanwijzers wel of niet aangaan als je de auto op slot doet.
klopt ik heb gisteren van mijn dealer het instructieboekje van mijn auto ontvangen, en heb dit vanmorgen al voor een gedeelte uitgeplozen
per sleutel kun je ook je instellingen opslaan voor wat betrefd licht,radio, navi en nog meerdere dingen

mettertijd zal ik nog wel meer dingetjes tegen komen ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 13-11-2010 11:21

CruzerLT schreef:
Gert schreef:Het is geloof ik ook de patronen van het licht bij uitstappen aan te passen in het "menu" (knopje aan de richtingaanwijzer), maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd :-)
Je kan dan kiezen of je lichten of richtingaanwijzers wel of niet aangaan als je de auto op slot doet.
klopt ik heb gisteren van mijn dealer het instructieboekje van mijn auto ontvangen, en heb dit vanmorgen al voor een gedeelte uitgeplozen
per sleutel kun je ook je instellingen opslaan voor wat betrefd licht,radio, navi en nog meerdere dingen

mettertijd zal ik nog wel meer dingetjes tegen komen ;)
Dit staat inderdaad zo in het instructieboekje. Ik herinner me alleszins dat ik het zo geinterpreteerd heb. Maar helaas bleek dit bij mij niet te werken. Alle instellingen die opgeslagen worden zijn dezelfde voor de twee sleutels.

Gurpo
lid
lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 10-06-2010 14:39

Bericht door Gurpo » 13-11-2010 12:50

Bij mij hoefde ik niets in te stellen..
parkeerlichten gingen links of rechts aan (1.8 LS )

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 13-11-2010 15:47

Gurpo schreef:Bij mij hoefde ik niets in te stellen..
parkeerlichten gingen links of rechts aan (1.8 LS )
Bij mij ook. Werkt perfect zonder iets aan de fabrieksinstellingen te wijzigen.

Maar hoe zit het bij jou Gurpo met de instellingen die opgeslagen worden volgens de sleutel? Kan dit voor de twee sleutels verschillend (bijvoorbeeld verschillende radiozenders of temperatuur) of is dit voor beide sleutels hetzelfde?

Gurpo
lid
lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 10-06-2010 14:39

Bericht door Gurpo » 13-11-2010 16:47

haha, heb me nooit verdiept in de menu mogelijkheden.
eerlijk gezegd boekje niet gelezen over alle instellingen.
De functie waar jij het over hebt geld waarschijnlijk alleen voor de LT uitvoering.
Ik weet amper hoe de radio werkt, heb alleen 12 zenders vast weten te leggen die ik met de AS knop verwissel per 6 zenders ;)

Plaats reactie

Terug naar “Het gebruik van uw Cruze”